Telegraf Sierra Leone: 26 sierpnia 2023 r.:
W wielu częściach Sierra Leone panuje głęboki gniew, gdy prezydent Bio zatrudnia amerykańską agencję reklamową i promocyjną, aby pomogła oczyścić zły wizerunek jego rządu za granicą.
Porozumienie, które według krytyków miałoby kosztować miliony dolarów, obejmowałoby publikację propagandy rządowej oraz ataki na opozycję i krytyków prezydenta.
Ponieważ gospodarka kraju w dalszym ciągu podupada, a rząd ma trudności z opłaceniem podstawowych usług publicznych, takich jak opieka zdrowotna, edukacja, czysta woda i elektryczność, krytycy twierdzą, że prezydent wykazuje całkowity brak empatii dla biednych w Sierra Leone. .
Jedna z czołowych prawników w kraju, adwokat Basita Michael, napisała w tym tygodniu w mediach społecznościowych, że lepiej byłoby wydać te pieniądze na walkę z rosnącym ubóstwem.
„W czasach, gdy obywatele cierpią z powodu skrajnego ubóstwa i trudnych warunków życia, niedawna decyzja o zatrudnieniu firmy public relations jest wyborem zdumiewającym. Mercury Public Affairs wkrótce podpisze umowę z Sierra Leone na świadczenie usług takich jak public relations, relacje z rządem i zasięg mediów Ta wiadomość wprawiła wielu obywateli w zakłopotanie i zrodziła pytania dotyczące źle postawionych priorytetów.
„Ważne jest, aby przyznać, że Sierra Leone stoi przed niezliczonymi wyzwaniami, w szczególności z głęboko zakorzenionym ubóstwem, które w dalszym ciągu dotyka jego mieszkańców. Doniesienia o trudnościach gospodarczych, braku dostępu do podstawowych usług i braku podstawowej infrastruktury stworzyły ponury obraz codzienne życie mieszkańców Sierra Leone.
„W tym kontekście alokacja środków w celu zabezpieczenia usług firmy public relations wydaje się być oczywistą błędną alokacją zasobów.
„Zaniepokojenia Departamentu Stanu dotyczące niedawnych nieprawidłowości wyborczych jeszcze bardziej podkreślają potrzebę ponownego przemyślenia przez rząd Sierra Leone swoich priorytetów. Zamiast przekazywać pieniądze drogiej firmie public relations, należy skupić się na promowaniu przejrzystości i odpowiedzialności.
„Nie należy lekceważyć wezwania do opublikowania szczegółowych wyników wyborów i umożliwienia niezależnej kontroli. Takie kroki świadczą o przywiązaniu do wartości demokratycznych, a także zwiększają zaufanie i wiarygodność wśród obywateli i partnerów międzynarodowych.
„Zaskakujące jest to, że w obliczu skrajnego ubóstwa i pilnej potrzeby rozwoju rząd zdecydował się inwestować w zarządzanie wizerunkiem, zamiast zajmować się podstawowymi problemami nękającymi naród.
„Chociaż działania public relations mogą w krótkiej perspektywie poprawić reputację rządu, nie mogą one zastąpić prawdziwych wysiłków na rzecz poprawy życia mieszkańców Sierra Leone. Podstawowe potrzeby, takie jak opieka zdrowotna, edukacja i czysta woda powinny znajdować się w centrum uwagi rządu.
„Zdecydowanie potępiamy decyzję o zatrudnieniu firmy public relations i wzywamy rząd Sierra Leone do ponownego rozważenia. Zamiast inwestować w powierzchowne rozwiązania, powinien skierować nasze zasoby i wysiłki na eliminację ubóstwa, promowanie przejrzystości i budowanie lepszej przyszłości dla całej Sierra Leone Leonejczycy.
„Nadszedł czas na zmianę priorytetów – zmianę, która odzwierciedla rzeczywiste potrzeby i aspiracje ludzi, którzy zasługują na godne życie i możliwości” – napisała Bassetta.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex