Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polacy dostają kup teraz zapłać później błąd i pokochaj to

Polacy dostają kup teraz zapłać później błąd i pokochaj to

Usługa „Kup teraz, zapłać później” (BNPL) zyskuje na popularności w Polsce i wśród polskich klientów – aż 62 proc. skorzystało z tej metody w ciągu ostatniego roku – wynika z badania Kearney cytowanego przez dziennik „Rzeczpospolita”.

Wydaje się, że istnieje jeszcze jeden powód istnienia „PL” w BNPL i odpowiedzią może być rosnąca popularność tego stylu zakupów online w Polsce.

Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, Aż 22 proc. polskich internautów i 38 proc. kupujących online korzystało z BNPL. Jeśli chodzi o tych, którzy już kupili przedmiot online za pomocą BNPL, 77 proc. polubiło tę metodę.

Ale ten trend przeniósł się do Internetu, a nawet jedna trzecia respondentów robi zakupy w fizycznych miejscach, za które chcą zapłacić później.

Jak wynika z danych Kearney, popularność BNPL w Polsce przewyższyła popularność Wielkiej Brytanii, gdzie korzystało z tej metody 51%, oraz Francji, gdzie skorzystało z niej tylko 36%. Polska wypadła nieco lepiej niż Stany Zjednoczone, gdzie 59 proc. korzysta z BNPL.

„Bankowość za pośrednictwem kanałów cyfrowych jest bardziej rozpowszechniona [in Poland] niż we Włoszech czy Niemczech. Polacy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych i internetu, by robić zakupy.

„Firmy fintechowe musiały szybko zareagować na zmiany spowodowane pandemią” – powiedziała Agata Lejman, dyrektor AIQLabs. „Wszyscy potrzebowaliśmy zdalnych i kompleksowych rozwiązań cyfrowych, dlatego zdalne podpisywanie umów kredytowych… i odroczone metody płatności stały się standardem”.

Revolut, brytyjska firma zajmująca się technologiami finansowymi oferująca usługi bankowe, uruchomiła w Polsce usługę BNPL na początku sierpnia 2022 r., umożliwiając klientom dzielenie zakupów do maksymalnej kwoty 5 000 zł (1 060 euro).

miecz obosieczny

Twisto Poland Country Director Adam Mizoczyk powiedział Rzeczpospolitej, że BNPL „to gratka dla klientów, którzy mają ograniczone zaufanie do e-commerce”, dodając, że jeśli chodzi o BNPL”Dostawca płatności płaci za zakupy, ponosi potencjalne ryzyko, a nie klient.

READ  Włochy Lovaglio, dyrektor generalny Monte dei Paschi, otrzymuje nowy mandat

Jakkolwiek wygodna i „bezstresowa” może się wydawać, BNPL może prowadzić do wzrostu zadłużenia konsumentów. Zazwyczaj konsument ma od 30 do 45 dni na uregulowanie długu. Jeśli zapłacą na czas, kredyt na zakup nic ich nie kosztuje. Jeśli jednak zalegają z płatnością lub zapłacą tylko część należnych udziałów, odsetki będą naliczane z mocą wsteczną.

źródło: