W tym roku będziemy mieli do czynienia z mnóstwem nowych zestawów słuchawkowych do rzeczywistości wirtualnej, które dzięki ulepszeniom technologicznym będą zapewniać wrażenia nowej generacji.
PlayStation VR 2 dołącza do Meta Quest Pro – wydanego w 2022 roku – wprowadzając śledzenie wzroku, które pozwoli programistom tworzyć bardziej wciągające i ambitne doświadczenia programowe; Uważa się, że Oculus Quest 3 nada kolor bardziej realistycznym doświadczeniom rzeczywistości mieszanej w przystępnej budżetowo ofercie Meta; Mogliśmy również zobaczyć od dawna plotkowany zestaw słuchawkowy Apple VR, który według raportów byłby „laptopem dla twojej twarzy”, ze specyfikacjami, których nie możemy się doczekać, aby wypróbować.
Ale co zaoferuje następna generacja gogli wirtualnej rzeczywistości? Aby uzyskać potencjalne odpowiedzi, rozmawialiśmy z Lelandem Hedgesem, dyrektorem generalnym producenta słuchawek Pico na region EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) — oto, co miał do powiedzenia.
Popraw istniejące specyfikacje
Hedges jako pierwszy zasugerował ulepszenia zestawu słuchawkowego, których możemy się spodziewać po uruchomieniu Pico 5, Oculus Quest 3 i Meta Quest Pro 2: więcej tego samego, ale lepszego. Mówimy przy tym o urządzeniach o zwiększonej mocy obliczeniowej dzięki najnowszym generacjom procesorów, wykorzystujących ekrany o wysokiej rozdzielczości, z ulepszeniami jakościowymi istniejących czujników przejścia kolorów i głębi.
Mamy również nadzieję, że funkcje dostępne obecnie wyłącznie w modelach premium – takie jak śledzenie twarzy i oczu – zostaną wprowadzone do bardziej budżetowych linii marki (pod warunkiem, że nie zwiększy to zbytnio kosztów).
Jednak nie chodzi tylko o to, co jest pod maską, Hedges dodał, że „bardziej ergonomiczna obudowa jest bardzo korzystna dla użytkowników w całym przedsiębiorstwie i przestrzeni konsumenckiej”. Jeśli nie możesz znieść noszenia gogli VR przez bardzo długi czas, modernizacja jego baterii i wyposażenie go w laptopy o mocy obliczeniowej nie ma sensu.
Więcej treści VR
Jeśli chodzi o ulepszenia sprzętu, Hedges zwrócił uwagę, że potrzebujesz także treści, w przeciwnym razie zostaniesz z potężnym urządzeniem, które nie może tak wiele zrobić. I nie tylko więcej gier.
„Zestawy słuchawkowe do wirtualnej rzeczywistości są obecnie postrzegane jako urządzenia skoncentrowane na grach i myślę, że VR będzie„ głównym nurtem ”- jeśli chcesz użyć tego słowa – musimy oferować więcej rodzajów doświadczeń” – powiedział nam.
To nie sugeruje, że Pico zrezygnuje z grania w najbliższym czasie — Hedges powiedział, że nie może wchodzić w żadne szczegóły na temat tego, jakie IP Pico rozwija i jakie partnerstwa ma z programistami (takie jak czasowa ekskluzywna premiera Just Dance VR od Ubisoft) , ale dodał, że wierzy, że treści wirtualnej rzeczywistości mogą sięgać dalej.
Widzimy coraz więcej lepszych imprez VR, ludzi oglądających wydarzenia sportowe w VR – mówimy też o wielkich ligach, takich jak NBA na Meta i Mistrzostwa Świata FIFA na Pico – oraz ludzi pracujących w VR. Zdrowie psychiczne również może skorzystać na programach VR, a Hedges zauważa, że „ludzie używają doświadczeń VR w terapii ekspozycyjnej, pracując nad zbliżeniem się do pająka lub przystosowaniem się do wysokości”.
Będziemy musieli tylko poczekać i zobaczyć, jakie rodzaje doświadczeń są w przygotowaniu.
Łączność 5G / 6G
Ale naprawdę urządzenie nowej generacji nie może być po prostu urządzeniem, które robi to, co było wcześniej lepsze; Potrzebujemy ekscytujących nowych funkcji, a łączność 5G lub 6G zapewni wiele korzyści zestawom VR.
Hedges powiedział, że nie sądzi, że zobaczymy to w najbliższej przyszłości, ale w perspektywie średnio- i długoterminowej spodziewa się, że operator telekomunikacyjny i producent słuchawek XR spotkają się i stworzą „naprawdę atrakcyjną propozycję”, prawdopodobnie w biznesie .
Zestawy słuchawkowe Meta Quest Pro i Pico 4 Enterprise pozwalają współpracownikom spotykać się w wirtualnej rzeczywistości w sposób bardziej interaktywny niż typowa rozmowa głosowa lub wideo. Tak więc, o ile Twoja firma chce, abyś miał telefon służbowy, abyś mógł nawiązywać połączenia biznesowe z dowolnego miejsca na świecie, Twój pracodawca może chcieć, aby jego pracownicy nosili zestaw słuchawkowy 5G, aby mogli wykonywać połączenia VR w dowolnym miejscu i czasie.
A dzięki urządzeniom, takim jak podobno zestaw słuchawkowy Apple VR, który ma oferować funkcjonalność podobną do laptopa, z wysokiej klasy specyfikacjami, takimi jak układ Apple M2, który zasila wiele najlepszych Macbooków i komputerów Mac, łączność 5G sprawi, że urządzenie będzie naprawdę przenośne. Możesz ustawić swoje biurko rzeczywistości wirtualnej niemal w dowolnym miejscu — jednak aby wydłużyć żywotność baterii, musi ono znajdować się blisko gniazdka ściennego.
Z punktu widzenia konsumenta mobilne zestawy słuchawkowe 5G otwierają możliwość bardziej interaktywnych doświadczeń rzeczywistości mieszanej dla wielu graczy. Ty i twoi znajomi możecie spotkać się w wirtualnym parku i zagrać w paintball lub usiąść na wirtualnej ławce i zagrać w szachy, aby wybrać kilka możliwych przypadków użycia.
Modułowa konstrukcja
Aktualizacje są dobre dla naszych urządzeń, ale nie tak dobre dla naszych portfeli. Tak więc jednym ze sposobów, w jaki możemy zobaczyć, jak producenci znajdują równowagę między oferowaniem słuchawek przyjaznych dla budżetu, a także oferowaniem opcji, które przemawiają do konsumentów (zarówno zaawansowanych, jak i zaawansowanych użytkowników), jest budowanie słuchawek modułowych.
Zaczynamy już widzieć pewne aspekty tego. Hedges chętnie omówił nadchodzące trackery fitness od Pico — dodatkowe opaski, obecnie w fazie testów beta, które pozwolą Pico 4 śledzić więcej ruchów użytkownika. Zakładając te opcjonalne paski wokół kostek, zestaw słuchawkowy może monitorować nie tylko ruchy ramion, ale także nóg, dzięki czemu Pico 4 jest jeszcze lepszy dla entuzjastów fitness VR (gdzie ich treningi mogą wpływać na ich nogi) oraz dla graczy, którzy chcą uzyskać a Bardziej wciągające wrażenia.
Nadchodzący HTC Vive XR Elite również będzie miał konstrukcję modułową. Jego akumulator można wyjąć, aby był lekki w przypadku przewodowej rzeczywistości wirtualnej, a HTC twierdzi, że w przyszłości wprowadzi dodatek do śledzenia oczu i twarzy dla urządzenia. Jeśli chcesz tylko podstawowy produkt, będziesz mógł go zdobyć za pozornie rozsądną cenę 1099 USD / 1299 GBP (około 2300 USD), a będziesz musiał zapłacić więcej tylko za ulepszenia, na których Ci zależy.
Ten modułowy system wydaje mi się idealny. Niedawno pisałem o tym, jak bardzo kocham Meta Quest Pro, z jego ulepszeniami mocy obliczeniowej, na moim Quest 2, ale drogie śledzenie wzroku po prostu nie jest tego warte. Gdybym mógł kupić Quest Pro taniej i opcjonalnie dodać śledzenie wzroku, gdy stanie się bardziej przydatne, byłoby świetnie.
Abonamenty i pakiety
Skoro mowa o uczynieniu zestawów słuchawkowych bardziej przystępnymi cenowo, najnowsza propozycja Hedgesa dotycząca aktualizacji nowej generacji dotyczyła przystępności cenowej — czynnika, który on i Pico uznają za jeden z najważniejszych, jeśli chodzi o konsumencką rzeczywistość wirtualną. Hedges przewiduje, że w przyszłości subskrypcje i pakiety staną się bardziej popularne wśród producentów XR.
Przez lata widzieliśmy kilka zestawów sprzętu VR, ale wiele z nich było trochę śmieciami – zwykle dostajesz tylko zestaw słuchawkowy w pełnej cenie wraz z niektórymi dodatkami, których nie potrzebujesz. Niedawno Meta i Pico dołączały oprogramowanie do swoich urządzeń i oferowały przyzwoite rabaty; Wyprzedaż każdej firmy w Czarny piątek nie tylko obniżyła koszt zestawu słuchawkowego, ale także zapewniła użytkownikom jedne z najlepszych gier wirtualnej rzeczywistości za darmo.
Hedges dodał, że pakiety nie tylko sprawiają, że urządzenia są bardziej przystępne cenowo, ale także bardziej dostępne. Użytkownicy otrzymują natychmiastowy dostęp do dobrego zestawu tytułów, które pokazują im możliwości ich nowego narzędzia; Po ich ukończeniu będą mieli dobre wyczucie, jakie doświadczenia im się podobają, a które nie, a następnie będą mogli znaleźć nowe treści na podstawie swoich świadomych preferencji.
Innym sposobem, w jaki moglibyśmy zobaczyć, że kolejna iteracja zestawu słuchawkowego stanie się bardziej przystępna cenowo, jest model subskrypcji – podobny do umowy telefonicznej lub umowy Microsoft Xbox All-Access, z kosztem zakupu urządzenia rozłożonym na kilka miesięcy. Kupowanie produktu na raty, a nie od razu, wiąże się z ryzykiem, ale rozłożenie kosztów może sprawić, że droga technologia stanie się bardziej dostępna.
Widzimy już pewne modele subskrypcji w przestrzeni VR, ale po stronie oprogramowania. Podobnie jak Netflix lub Xbox Game Pass, subskrypcje HTC do Viveport Infinity zapewniają dostęp do biblioteki treści (w tym przypadku gier VR), którą możesz pobierać i cieszyć się, ile chcesz, za miesięczną opłatę w wysokości 13 USD / 13 GBP / AU 18 $. Powiedziałem wcześniej, że myślę, że Meta powinna przyjąć tego rodzaju strategię dla swojego katalogu oprogramowania Quest 2, ale będziemy musieli poczekać i zobaczyć, czy przyjmie ten pomysł lub którykolwiek z innych omówionych tutaj dla swojego przyszłego sprzętu.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro