Ubisoft Montreal – studio odpowiedzialne za takie gry jak Assassin’s Creed Valhalla i Far Cry 5 – zostało oskarżone o pozostawienie pracowników w „zamęcie” po tym, jak podobno odstąpiło od obietnicy, że „możliwa będzie w 100% praca zdalna”, zmuszając wszystkich 4000 pracowników pracownicy do… Na tym. Powrót do biura „co najmniej” dwa dni w tygodniu od 11 września.
W czerwcu 2021 roku firma Ubisoft ogłosiła, że przyjmie „hybrydowe i dostosowane podejście do organizacji pracy”, w ramach którego pracownicy będą mogli „zrównoważyć pracę w biurze z pracą w domu”. Jednakże według A Nowy raport IGNpracownikom Ubisoft Montreal wielokrotnie powtarzano, że mogą na 100% trzymać się z daleka od firmy przez dłuższy czas, co skłoniło wielu do podjęcia ważnych życiowych decyzji lub przyjęcia pracy w firmie w oparciu o te gwarancje.
„Praca w 100% zdalna będzie możliwa w zależności od różnych kryteriów” – czytamy w wewnętrznym dokumencie Ubisoftu, do którego dotarło IGN i szczegółowo opisano w jego raporcie – „takich jak produktywność i wpływ na zespół, a także charakter wykonywanej pracy”.
Wszystko zmieniło się jednak w sierpniu, kiedy (według A Oddzielne konto byłego pracownika Ubisoftu (w mediach społecznościowych) Kierownictwo Ubisoft Montreal spotkało się z menadżerami zespołów i nalegało, aby wszyscy pracownicy musieli wracać do biura co najmniej dwa dni w tygodniu, począwszy od 11 września, „bez wyjątków”. Jedyną swobodą jest ośmiotygodniowy dodatek dla każdego pracownika, który może „udowodnić”, że potrzebuje czasu na przystosowanie się.
Jak widzi IGN, w wiadomościach zamieszczonych w intranecie Ubisoftu odpowiedź na to ogłoszenie była „prawie w całości” negatywna, a niektórzy pracownicy byli oburzeni zmianą polityki po zakupie domu lub podjęciu innych zobowiązań w oparciu o przekonanie, że pozostanie w domu na pełny etat praca byłaby możliwa, podczas gdy inni podnosili kwestie zdrowotne, a nawet kwestie związane ze stanem biura.
Mówi się, że Ubisoft zachęca wszystkich pracowników do rozmów ze swoimi menedżerami w celu znalezienia rozwiązań, ale IGN powołuje się na wewnętrzne dokumenty, z których wynika, że dwudniowe zwolnienie ze zwrotu „będzie brane pod uwagę dopiero po zbadaniu wszystkich innych rozwiązań”.
W oświadczeniu przekazanym IGN firma Ubisoft podkreśliła, że „obecnie trwają otwarte i ciągłe rozmowy, a także kompleksowe indywidualne udogodnienia i ustalenia, które mają ułatwić to przejście i wpłynąć na dobre samopoczucie wszystkich, co pozostaje naszym priorytetem, jeśli chodzi o dalsze dostarczanie świetnych gier”.
Ubisoft upiera się również, że pracownicy zostali poinformowani o zmianie polityki na hybrydowy model pracy w czerwcu tego roku – chociaż z konta pracowników w mediach społecznościowych wynika, że pracownikom powiedziano jedynie, że mają spodziewać się szczegółów zmian otrzymanych na tym etapie, co nastąpiło znacznie później . Sierpień.
Jak zauważył IGN, podobna polityka wymuszonych powrotów do biur w Activision Blizzard na początku tego roku miała przyczynić się do znacznego exodusu pracowników; Czas pokaże, czy Ubisoft – który w ostatnich latach stanął już w obliczu rozliczeń związanych z toksycznym środowiskiem pracy i przeszedł „strategiczną reorganizację”, która doprowadziła do szeregu zwolnień w związku z rozczarowującymi wynikami finansowymi – spotka się z podobną reakcją ze strony swoich pracowników. własnych pracowników.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro