Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Obowiązkowe polecenie powrotu do biura firmy Ubisoft Montreal podobno pozostawia pracowników „niespokojnych”

Obowiązkowe polecenie powrotu do biura firmy Ubisoft Montreal podobno pozostawia pracowników „niespokojnych”

Ubisoft Montreal – studio odpowiedzialne za takie gry jak Assassin’s Creed Valhalla i Far Cry 5 – zostało oskarżone o pozostawienie pracowników w „zamęcie” po tym, jak podobno odstąpiło od obietnicy, że „możliwa będzie w 100% praca zdalna”, zmuszając wszystkich 4000 pracowników pracownicy do… Na tym. Powrót do biura „co najmniej” dwa dni w tygodniu od 11 września.

W czerwcu 2021 roku firma Ubisoft ogłosiła, że ​​przyjmie „hybrydowe i dostosowane podejście do organizacji pracy”, w ramach którego pracownicy będą mogli „zrównoważyć pracę w biurze z pracą w domu”. Jednakże według A Nowy raport IGNpracownikom Ubisoft Montreal wielokrotnie powtarzano, że mogą na 100% trzymać się z daleka od firmy przez dłuższy czas, co skłoniło wielu do podjęcia ważnych życiowych decyzji lub przyjęcia pracy w firmie w oparciu o te gwarancje.

„Praca w 100% zdalna będzie możliwa w zależności od różnych kryteriów” – czytamy w wewnętrznym dokumencie Ubisoftu, do którego dotarło IGN i szczegółowo opisano w jego raporcie – „takich jak produktywność i wpływ na zespół, a także charakter wykonywanej pracy”.

Wszystko zmieniło się jednak w sierpniu, kiedy (według A Oddzielne konto byłego pracownika Ubisoftu (w mediach społecznościowych) Kierownictwo Ubisoft Montreal spotkało się z menadżerami zespołów i nalegało, aby wszyscy pracownicy musieli wracać do biura co najmniej dwa dni w tygodniu, począwszy od 11 września, „bez wyjątków”. Jedyną swobodą jest ośmiotygodniowy dodatek dla każdego pracownika, który może „udowodnić”, że potrzebuje czasu na przystosowanie się.

Jak widzi IGN, w wiadomościach zamieszczonych w intranecie Ubisoftu odpowiedź na to ogłoszenie była „prawie w całości” negatywna, a niektórzy pracownicy byli oburzeni zmianą polityki po zakupie domu lub podjęciu innych zobowiązań w oparciu o przekonanie, że pozostanie w domu na pełny etat praca byłaby możliwa, podczas gdy inni podnosili kwestie zdrowotne, a nawet kwestie związane ze stanem biura.

Mówi się, że Ubisoft zachęca wszystkich pracowników do rozmów ze swoimi menedżerami w celu znalezienia rozwiązań, ale IGN powołuje się na wewnętrzne dokumenty, z których wynika, że ​​dwudniowe zwolnienie ze zwrotu „będzie brane pod uwagę dopiero po zbadaniu wszystkich innych rozwiązań”.

W oświadczeniu przekazanym IGN firma Ubisoft podkreśliła, że ​​„obecnie trwają otwarte i ciągłe rozmowy, a także kompleksowe indywidualne udogodnienia i ustalenia, które mają ułatwić to przejście i wpłynąć na dobre samopoczucie wszystkich, co pozostaje naszym priorytetem, jeśli chodzi o dalsze dostarczanie świetnych gier”.

Ubisoft upiera się również, że pracownicy zostali poinformowani o zmianie polityki na hybrydowy model pracy w czerwcu tego roku – chociaż z konta pracowników w mediach społecznościowych wynika, że ​​pracownikom powiedziano jedynie, że mają spodziewać się szczegółów zmian otrzymanych na tym etapie, co nastąpiło znacznie później . Sierpień.

Jak zauważył IGN, podobna polityka wymuszonych powrotów do biur w Activision Blizzard na początku tego roku miała przyczynić się do znacznego exodusu pracowników; Czas pokaże, czy Ubisoft – który w ostatnich latach stanął już w obliczu rozliczeń związanych z toksycznym środowiskiem pracy i przeszedł „strategiczną reorganizację”, która doprowadziła do szeregu zwolnień w związku z rozczarowującymi wynikami finansowymi – spotka się z podobną reakcją ze strony swoich pracowników. własnych pracowników.