- Sygnalista powiedział, że ratownicy medyczni o wzroście 12 stóp i więcej nie mogą korzystać z Fiatów
W całym kraju parkowane są nowe, ekologiczne ambulanse, które mają spełnić cele NHS w zakresie bardziej ekologicznych rozwiązań, ponieważ ratownicy medyczni są za wysocy lub mają zbyt duże stopy, aby je prowadzić.
Żenujący błąd sprawił, że połowa angielskich firm zajmujących się ambulansami NHS, które kupiły zmodyfikowane Fiaty Ducato w celu zastąpienia starszego Mercedesa, stanęła przed kosztownym problemem ich rozładunku.
Jednak wściekli ratownicy medyczni twierdzą, że życie pacjentów również jest zagrożone, ponieważ niektórzy pracownicy czekają nawet do siedmiu godzin po rozpoczęciu swojej zmiany na karetkę, którą mogą poprowadzić.
Wczoraj wieczorem Mark Tilley, wiceprzewodniczący Krajowego Komitetu Pogotowia Ratunkowego Federacji GMB, powiedział: „Ratownicy medyczni nie powinni się niepokoić, jeśli mają za duże stopy lub za krótkie nogi”.
Jeden z sygnalistów powiedział, że ratownicy medyczni o wzroście ponad 12 stóp nie mogą korzystać z fiatów, ponieważ specjalne wzmocnione buty zakrywające palce, które noszą, są za duże, aby bezpiecznie przejść z jednego pedału na drugi.
Żenujący błąd sprawił, że połowa angielskich firm zajmujących się ambulansami NHS, które kupiły zmodyfikowanego Fiata Ducato w celu zastąpienia starzejącego się Mercedesa, stanęła przed kosztownym problemem rozładunku (zdjęcie pliku)
Ambulans A&E Fiata Ducato. Wściekli ratownicy medyczni twierdzą, że życie pacjentów również jest zagrożone, ponieważ niektórzy pracownicy czekają nawet do siedmiu godzin na swoją zmianę, aby otrzymać karetkę, którą będą mogli pojechać (zdjęcie pliku)
Sanitariusze mówią, że nowe pojazdy przyprawiają ich o „hipisowskie szaleństwo”, ponieważ w ramach swojej pracy często muszą przekraczać ograniczenia prędkości. Dodają, że w fiatach jest też mniej miejsca, w którym ratownicy medyczni mogą stać obok pacjenta, co może prowadzić do gorszych wyników, jeśli u tej osoby dojdzie do zatrzymania akcji serca. Teraz co najmniej jeden z pięciu funduszy, których to dotyczy, zdecydował się całkowicie zaprzestać korzystania z pojazdów. W innych trustach ratownicy medyczni, którzy nie mogą prowadzić Fiatów, skazani są na korzystanie wyłącznie ze starych ambulansów Mercedesa. Informacje zostały ujawnione w dokumentach opublikowanych w „The Mail on Sunday” pod nagłówkiem „Wolność informacji”.
Pięć lat temu w swojej recenzji Lord Carter zalecał ujednolicenie karetek pogotowia, aby były tańsze i bardziej oszczędne. Fundusze znajdują się pod presją celów „bardziej ekologicznych” NHS dotyczących ograniczenia emisji, a karetki pogotowia są postrzegane jako główny sprawca zanieczyszczeń.
Samochody Fiata spełniają brytyjskie przepisy bezpieczeństwa i nic nie wskazuje na to, że są niebezpieczne na drodze.
Jednak jeden z ratowników medycznych stwierdził, że „boli mnie, gdy robię wszystko, co w mojej mocy dla moich pacjentów” i dodał: „Nie mogą bezpiecznie przejść od hamulca do gazu”.
„Mamy ludzi, którzy są bardzo duzi i wysocy, mają nawet 14 stóp wzrostu. Kiedy próbują prowadzić, nie mogą przenosić stóp z jednego pedału na drugi ze względu na buty.
Wczoraj wieczorem Mark Tilley, wiceprzewodniczący Krajowego Komitetu Pogotowia Ratunkowego Federacji GMB, powiedział: „Ratownicy medyczni nie powinni się niepokoić, jeśli mają za duże stopy lub nogi za krótkie” (zdjęcie pliku)
W związku z obawami dotyczącymi samochodów marki Fiat, w zeszłym miesiącu NHS England rozszerzyła gamę ambulansów, jakie mogą kupować fundusze pogotowia ratunkowego.
W zeszłym miesiącu ambulans South East Coast po cichu zobowiązał się do wymiany wszystkich Fiatów w swojej flocie w związku z obawami personelu. Źródła podają, że co piąty kierowca nie może jeździć samochodami marki Fiat.
W protokole z posiedzeń zarządu czytamy: „Zastąpimy manualne Fiaty Ducato DCA i zdecydujemy się zaprojektować nowy ambulans, aby w dalszym ciągu zastępować naszą flotę”.
Władze pogotowia ratunkowego East of England podały, że 35 ze 145 pracowników przeszło „ocenę komfortu” i okazało się, że nie są w stanie prowadzić karetek.
Trust stwierdził, że ocena ta obejmuje wzrost i kształt ciała.
South Central Ambulance NHS Foundation Trust stwierdziła, że pracownicy, którzy nie mogli korzystać z Fiatów, utknęli w starych ambulansach Mercedesa.
Sanitariusze twierdzą, że nowe pojazdy przyprawiają ich o „heebie-jeebies”, ponieważ w ramach swojej pracy często muszą przekraczać ograniczenia prędkości (zdjęcie pliku)
North East Ambulance Service NHS Foundation Trust podała, że około jeden procent jej pracowników nie jest w stanie prowadzić pojazdów.
Fiaty są również wyposażone w wiele dźwigni do regulacji pozycji siedzenia kierowcy, co według źródeł jest niewygodne dla ratowników medycznych ze względu na ich szybką pracę i regularną zmianę pojazdu.
„Pasy bezpieczeństwa w samochodach Fiata również sprawiają problemy niektórym kierowcom. Nie mogą oni przyjąć bezpiecznej i wygodnej pozycji, aby zapięcie pasów nie rozpraszało uwagi” – dodało źródło.
Rzecznik Fiata powiedział: „Jeśli jakiekolwiek angielskie władze pogotowia ratunkowego mają konkretne pytania dotyczące swoich pojazdów, chętnie je zbadamy”.
Rzecznik NHS powiedział: „Bezpieczeństwo personelu NHS i pacjentów jest naszym priorytetem, a fundusze pogotowia ratunkowego wprowadziły procedury umożliwiające personelowi zgłaszanie wszelkich wątpliwości”.
„Wszystkie firmy zajmujące się ambulansami w pełni uczestniczyły w niedawnym procesie przetargowym i będą podejmować własne decyzje dotyczące floty w oparciu o swoje konkretne potrzeby, zgodnie z krajowymi specyfikacjami pojazdów”.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro