Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Naciskanie łap: Stray, przebojowa gra wideo z kotami (i ich ludźmi) |  Zabawki

Naciskanie łap: Stray, przebojowa gra wideo z kotami (i ich ludźmi) | Zabawki

WKiedy gra wideo sprawia, że ​​gramy jak zwierzę, zwykle jest to psychodeliczna, antropomorficzna postać z kreskówki, jak Awaria Bandicoota lub Jeż Sonic. Rzadko zachowujemy się jak zwierzę, chociaż kiedy to robimy, może to być zabawne: kultowy hit z 2019 roku bez tytułu gra w gęsi Na przykład złe gęsie gwiazdy trąbią, dziobią i gonią wokół wioski nieznośnych ludzi. W Stray, który ukazał się w zeszłym tygodniu, bawimy się jako ulubione zwierzę w Internecie, kot, robiąc kocie rzeczy: klepiąc po dachach, śpiąc na wygodnych poduszkach, zrzucając rzeczy z półek bez wyraźnego powodu.

Właściciele fotografują swoje koty zafascynowane realistycznymi grami wideo Stray – video

Gracze i eksperci zabrali zabłąkanych. aż do PETA to uwielbia. Ale zdobywa również populację kotów. Gracze publikują zdjęcia i filmy swoich kotów obserwujących grę, pozornie zafascynowanych niesamowicie realistycznym ruchem wirtualnych kotów i ich wody. Konto Twitter Umieść tweeta Teraz zebrałem ich setki.

„Pracując tak długo nad grą, naprawdę tracisz perspektywę, więc obserwowanie, jak ludzie publikują swoje reakcje, a co ważniejsze, reakcje ich kotów, po zagraniu w grę w tym tygodniu było bardzo satysfakcjonującym i surrealistycznym doświadczeniem dla całego zespołu” – mówi Swan. Martin-Rage, producent w Game Developer BlueTwelve Studio z siedzibą w Montpellier we Francji.

Stray działa na rynku od 2015 roku. Założyciele BlueTwelve Studios, Colas Koola i Vivien Mermet-Guyenet, którzy idą przez Koolę i Viv, byli zafascynowani tajemniczym, bezprawnym i skąpanym w słońcu Kowloon Walled City w Hongkongu, które zostało zburzone w 1994 roku. czuł, że pionowość, tajemniczość i ukryte ścieżki takiego otoczenia dobrze nadają się do eksploracji jako ciekawski kot, stąd narodziła się koncepcja gry. Stray został ostatecznie ogłoszony w 2020 roku, po tym, jak został wybrany przez wydawcę artystycznego Annapurna Interactive.

Główna inspiracja...Murtu.
Główną inspiracją… kot Murtaugh. Zdjęcie: Annapurna Interactive

Ze wszystkich uroczych detali – takich jak sposób, w jaki kot drapie się po każdej dostępnej powierzchni tkaniny – jasno wynika, że ​​ta gra została stworzona przez kota. Rzeczywiście, zespół był zarówno inspiracją, jak i pociechą podczas długiego rozwoju Stray przez ich koty. „Jeden z kotów założycieli, Murtu, był główną inspiracją dla wizualizacji głównego bohatera” – mówi Martin Rag. „Znaleziono go na ulicach Montpellier i jest tu od początku projektu. Cały czas był na naszych oczach i na swój sposób był stałym źródłem inspiracji i wsparcia. Podczas gdy protagonista nie jest kopią, Murtaugh wydaje się być zadowolony z rezultatu.

W biurze były z nimi koty – co czasami oznacza nieco chaotyczne środowisko pracy. „Mamy dwa koty, które prawie codziennie pracują z nami w studio: John, który należy do Clary na poziomie artysty, i bezwłosego kota sfinksa Oscara, którego właścicielem jest Miko, główny animator kotów” – wyjaśnia Swann. „Są bardzo ważnymi dodatkami do zespołu i tak bardzo ich kochamy, nawet gdy naciskają przycisk zasilania komputera, gdy zamierzamy zapisać naszą pracę”.

Zabłąkany kot w grze wita się z robotem.
Urocze szczegóły… Kot Straya w grze wita się z robotem. Zdjęcie: Annapurna Interactive

Moja kotka – Kim, dziewięcioletnia bengalska krzyżówka, która lubi wydawać niewyraźne dźwięki w środku nocy, dopóki nie czuję się zmuszona do przyjścia i zbadania sprawy – była zupełnie niewzruszona, kiedy grałam w Stray, ponieważ jest skonfliktowana i chce. Nigdy nie rób niczego wartościowego w mediach społecznościowych, aby mnie zadowolić. Mimo to oglądanie klipów, na których koty innych ludzi machają uszami i sprawdzają ekran zaciekawioną łapą, było zabawne. „To był naprawdę fajny moment, kiedy zaczęliśmy widzieć, jak koty biurowe wchodzą w interakcję z kotem na ekranie”, mówi Martin-Rage. „Dało nam to wspaniałe wrażenie, że zmierzamy we właściwym kierunku. A kiedy zobaczyliśmy, że wiele zwierzaków innych graczy reaguje tak silnie – próbując grać, łapać i wchodzić w interakcję z kotem na ekranie – byliśmy tak szczęśliwy.

„Mamy nadzieję, że bezpańskie koty będą się cieszyć tak samo jak ich właściciele. Widziałem kilka wiadomości, w których ludzie mówili, że po zakończeniu gry chcieli po prostu przytulić swoje koty i to naprawdę jest najlepsza reakcja, na jaką mogliśmy mieć nadzieję.”