WKiedy gra wideo sprawia, że gramy jak zwierzę, zwykle jest to psychodeliczna, antropomorficzna postać z kreskówki, jak Awaria Bandicoota lub Jeż Sonic. Rzadko zachowujemy się jak zwierzę, chociaż kiedy to robimy, może to być zabawne: kultowy hit z 2019 roku bez tytułu gra w gęsi Na przykład złe gęsie gwiazdy trąbią, dziobią i gonią wokół wioski nieznośnych ludzi. W Stray, który ukazał się w zeszłym tygodniu, bawimy się jako ulubione zwierzę w Internecie, kot, robiąc kocie rzeczy: klepiąc po dachach, śpiąc na wygodnych poduszkach, zrzucając rzeczy z półek bez wyraźnego powodu.
Gracze i eksperci zabrali zabłąkanych. aż do PETA to uwielbia. Ale zdobywa również populację kotów. Gracze publikują zdjęcia i filmy swoich kotów obserwujących grę, pozornie zafascynowanych niesamowicie realistycznym ruchem wirtualnych kotów i ich wody. Konto Twitter Umieść tweeta Teraz zebrałem ich setki.
„Pracując tak długo nad grą, naprawdę tracisz perspektywę, więc obserwowanie, jak ludzie publikują swoje reakcje, a co ważniejsze, reakcje ich kotów, po zagraniu w grę w tym tygodniu było bardzo satysfakcjonującym i surrealistycznym doświadczeniem dla całego zespołu” – mówi Swan. Martin-Rage, producent w Game Developer BlueTwelve Studio z siedzibą w Montpellier we Francji.
Stray działa na rynku od 2015 roku. Założyciele BlueTwelve Studios, Colas Koola i Vivien Mermet-Guyenet, którzy idą przez Koolę i Viv, byli zafascynowani tajemniczym, bezprawnym i skąpanym w słońcu Kowloon Walled City w Hongkongu, które zostało zburzone w 1994 roku. czuł, że pionowość, tajemniczość i ukryte ścieżki takiego otoczenia dobrze nadają się do eksploracji jako ciekawski kot, stąd narodziła się koncepcja gry. Stray został ostatecznie ogłoszony w 2020 roku, po tym, jak został wybrany przez wydawcę artystycznego Annapurna Interactive.
Ze wszystkich uroczych detali – takich jak sposób, w jaki kot drapie się po każdej dostępnej powierzchni tkaniny – jasno wynika, że ta gra została stworzona przez kota. Rzeczywiście, zespół był zarówno inspiracją, jak i pociechą podczas długiego rozwoju Stray przez ich koty. „Jeden z kotów założycieli, Murtu, był główną inspiracją dla wizualizacji głównego bohatera” – mówi Martin Rag. „Znaleziono go na ulicach Montpellier i jest tu od początku projektu. Cały czas był na naszych oczach i na swój sposób był stałym źródłem inspiracji i wsparcia. Podczas gdy protagonista nie jest kopią, Murtaugh wydaje się być zadowolony z rezultatu.
W biurze były z nimi koty – co czasami oznacza nieco chaotyczne środowisko pracy. „Mamy dwa koty, które prawie codziennie pracują z nami w studio: John, który należy do Clary na poziomie artysty, i bezwłosego kota sfinksa Oscara, którego właścicielem jest Miko, główny animator kotów” – wyjaśnia Swann. „Są bardzo ważnymi dodatkami do zespołu i tak bardzo ich kochamy, nawet gdy naciskają przycisk zasilania komputera, gdy zamierzamy zapisać naszą pracę”.
Moja kotka – Kim, dziewięcioletnia bengalska krzyżówka, która lubi wydawać niewyraźne dźwięki w środku nocy, dopóki nie czuję się zmuszona do przyjścia i zbadania sprawy – była zupełnie niewzruszona, kiedy grałam w Stray, ponieważ jest skonfliktowana i chce. Nigdy nie rób niczego wartościowego w mediach społecznościowych, aby mnie zadowolić. Mimo to oglądanie klipów, na których koty innych ludzi machają uszami i sprawdzają ekran zaciekawioną łapą, było zabawne. „To był naprawdę fajny moment, kiedy zaczęliśmy widzieć, jak koty biurowe wchodzą w interakcję z kotem na ekranie”, mówi Martin-Rage. „Dało nam to wspaniałe wrażenie, że zmierzamy we właściwym kierunku. A kiedy zobaczyliśmy, że wiele zwierzaków innych graczy reaguje tak silnie – próbując grać, łapać i wchodzić w interakcję z kotem na ekranie – byliśmy tak szczęśliwy.
„Mamy nadzieję, że bezpańskie koty będą się cieszyć tak samo jak ich właściciele. Widziałem kilka wiadomości, w których ludzie mówili, że po zakończeniu gry chcieli po prostu przytulić swoje koty i to naprawdę jest najlepsza reakcja, na jaką mogliśmy mieć nadzieję.”
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro