Sztuka została wybrana przed pandemią, ale wydarzenia ostatnich kilku lat spotęgowały potrzebę pracy nad tematami znalezionymi w Tracy Jones, który został otwarty w Williamston Theatre w tym miesiącu. Działa do 19 czerwca.
Nowe dzieło, koprodukowane przez Williamston w tym sezonie z teatrami w Nowym Jorku i na Florydzie, komedia rozgrywa się na zapleczu sieciowej restauracji, w której Tracy Jones organizuje przyjęcie dla wszystkich, którzy noszą jej imię. Jest to także koprodukcja z Tipping Point Theatre w Northville, więc kiedy spektakl się zakończy w Williamston, spakuje się i natychmiast przeniesie do innego teatru, a aktorzy i personel techniczny będą mieli jeszcze kilka tygodni pracy.
Reżyser Tony Caselli, który jest także dyrektorem artystycznym teatru, zetknął się ze scenariuszem, gdy przysłał mu go przyjaciel. National New Play Network promuje nowe biznesy, pomagając zorganizować tak zwaną „premierę The Rolling World”, podczas której spektakl otwiera się w wielu kinach i wszyscy otrzymują uznanie za premierę.
Napisana przez Stephena Kaplana Tracy Jones dotyka samotności i izolacji, dwóch tematów, które nasiliły się podczas pandemii. Pełen śmiechu i humoru dotykając niebieskich tematów, dramaturg opisuje to jako smutną farsę. Caselli powiedział, że tekst natychmiast go przyciągnął, gdy przeczytał go na początku 2019 roku.
„To naprawdę zabawne i naprawdę urocze” – powiedział Caselli. „Potem znalazłem go w New Play Exchange Network i zacząłem udostępniać go innym kinom, z którymi pracowałem”.
W momencie, gdy to czytał, poczucie izolacji pochodziło z technologii, mediów społecznościowych i ogólnie podziału na świecie. We wtorek rozdania w 2019 roku przeczytali sztukę i poświęcili ją na kolejny sezon – taki, który zostanie odwołany przez COVID.
„Ludzie to uwielbiali” – powiedział Caselli. „To było oczywiście coś, co chcieliśmy wyprodukować. To było bardzo zabawne i szczere. Uwielbiam te sztuki, które rozśmieszają i sprawiają, że płaczesz, a samotność sprawia, że chcesz wołać do ludzi, których kochasz. To są nasze trzy Główne punkty.”
Kiedy świat się zamknął, wiele nowych sieci teatralnych z producentami teatralnymi nadal czytało kolejne scenariusze i dzieliło się informacjami. Wszyscy układali harmonogram po harmonogramie, kiedy myśleli, że mogą ponownie otworzyć drzwi, powiedział Caselli. Caselli wykorzystał ten czas na rekrutację innych teatrów, aby dołączyły do niej podczas światowej premiery.
Williamston jest drugim z teatrów, które pokazują premierę. Pierwsza odbyła się wiosną tego roku na Centre Stage w Rochester w stanie Nowy Jork. Caselli powiedział, że pojechał do Buffalo, gdzie ma rodzinę, aby mógł oglądać program. Spędził weekend ze swoimi krewnymi, a potem pojechał na niedzielny poranek o dodatkową godzinę. Jednak wielka burza uderzyła i połowa Rochester straciła moc, więc odwołali show. Spotkał jednak innego reżysera serialu, dramaturga i obejrzał plan.
Ponieważ są to światowe premiery w obiegu, dramaturg bierze udział we wszystkich produkcjach. Po zamknięciu produkcji na scenie centralnej Kaplan zmodyfikował scenariusz, a Williamston otrzymał zaktualizowaną wersję na kilka dni przed rozpoczęciem prób. Podczas próby dramaturg otrzymuje codzienne notatki z ćwiczeń z sekcją dla dramaturga.
„Po prostu uwielbiam tę część nowego procesu gry” – powiedział Caselli. „O wiele fajniej jest mieć to w trzech teatrach z rzędu, a dramaturg może to zobaczyć w Prosenium w Rochester, a następnie przyjechać do trzech czwartych ze 100 miejscami. Następnie Island Theatre to kolejna kompletna wersja. To świetna okazja, aby zobacz, jak to działa z różnymi zespołami artystycznymi. Sztuka jest zabawna. Naprawdę, wszystkie te możliwości są dla niego świetną okazją, aby naprawdę zabłysnąć.
Pod koniec premiery Rolling World scenariusz zostanie opublikowany w porozumieniu, jakie New National Play Network zawarła z Samuelem Frenchem. Wszystkie teatry zostaną w nim włączone jako toczący się światowy show.
Zespół projektowy to mieszany zespół składający się zazwyczaj z tych, którzy zazwyczaj współpracują z Williamstonem i tych, którzy zazwyczaj współpracują z Tipping Point. Musieli zaprojektować produkcję, która będzie bardzo łatwa do spakowania, przeniesienia i ponownego ustawienia. Powinno być jak najbardziej podobne, aby obsada nie musiała wszystkiego przerabiać.
Spektakl odbywa się w strefie czasowej zabawy w Jones Street Bar and Grill: The Place for Wings and Things, restauracji stylizowanej na Bennigan’s, TGIF i Chili’s. Grupa rozciąga się na ściany za widownią. Ściany pokryte są rzeczami, które krzyczą „zabawa”.
„To ta szalona, szalona, kierowana przez korporacje, bezduszna, ale cała zabawa na ścianach” – powiedział Caselli. „Wszystkie te rzeczy są na ścianie na piętrze w sali restauracyjnej, ale niektóre z nich krążą wokół publiczności, za nią i nad głowami, aby wprowadzić ich do pokoju. Chcieliśmy, aby czuli się, jakby byli w pokoju z aktorami”.
W obsadzie znaleźli się Emily Sutton-Smith, Madeline Porter, Steve DeBruyne i Alison Migruet. Dwóch z nich, Sutton Smith i Megroet, było w pierwotnym czytaniu w 2019 roku. Poza Sutton Smith, jednym z założycieli firmy, żaden z pozostałych aktorów nie wystąpił w pełnej produkcji na scenie Williamston. Caselli powiedział jednak, że zna je wszystkie.
Caselli powiedział, że Megroet jest bardzo zabawny, ale zwykle, gdy szukają aktorów o młodym wyglądzie, rezygnują z MSU dzięki partnerstwu z wydziałem teatralnym. Jednak z powodu niepewności co do tego, kiedy uczniowie wrócą, Caselli powiedział, że od razu zaoferował tę rolę Megroet.
„To przychodzi z tą energią” – powiedział Caselli. „Pozostała trójka jest znacznie starsza od niej, a ona przychodzi z taką młodzieńczą energią. Charakter – zabawa nawet jej nie przecina. Jest pełna kofeiny i zabawna, i tak bardzo zmotywowana, by pomóc, że po prostu wypełnia pokój i jest fajnie”.
DeBruyne jest założycielem i dyrektorem artystycznym The DIO, teatru obiadowego w Pinckney. Caselli widział prace DeBruyne’a tam iw Encore Musical Theatre i powiedział, że czuje się idealnie.
Porter jest znany w Detroit i Michigan. Jej kariera aktorska trwa 40 lat, a w 2019 roku otrzymała tytuł Kresge Artist Fellow. James Kuhl, dyrektor artystyczny Tipping Point, był tym, który zasugerował Porterowi tę rolę. Dostarczony w teście wideo.
„Po prostu to nam się podobało, więc łatwo było powiedzieć „proszę, przyjdź i zagraj w tym programie” – powiedział Caselli.
Caselli powiedział, że powodem, dla którego ten spektakl jest tak zabawny wieczór teatralny, jest to, że jest zabawny, ale jest to także przemyślany kawałek o samotności i samotności.
„Wydaje się bardziej istotne i znaczące, teraz wychodzimy z pandemii, blokad i tego typu rzeczy” – powiedział Caselli. „Chcę, aby wszyscy to zobaczyli i przeszli przez wyładowywanie się zbiorowej traumy, z którą wszyscy sobie radziliśmy. Chodźcie się z nami śmiać, płakać i mówić nam, że wszyscy możemy przez to przejść. To świetne przypomnienie, że to najlepsza rzecz, jaką możemy zrobić pamiętaj, że mamy tylko siebie nawzajem”.
Iść
co lub co: Tracy Jones
gdzie: Williamston Theatre, 122 Putnam Street, Williamston
Kiedy: Do czerwca 19
bilety: williamstontheatre.org/
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz