
Dwa lata temu Porsche miało czelność pochwalić się swoim kopia drogowa jej płodnego 919 Le Mans, a następnie powiedziała światu, że nie wprowadzi go do produkcji. Miał nawet absurdalnie skomplikowany hybrydowy silnik V4 z wyścigówki, który choć daleki od tuningu, w połączeniu z zamontowanym z przodu silnikiem elektrycznym mógł osiągnąć moc około 1000 koni mechanicznych.
Tak, uderzenie bardzo skomplikowanego, typowego silnika z tyłu samochodu na drodze nie jest najłatwiejszą rzeczą na świecie. Ale Porsche już udowodniło, że może z powodzeniem przenieść swoją technologię wyścigową na drogi. Wystarczy spojrzeć na Carrera GT. Ten świetnie brzmiący V10 jest produktem projektu Le Mans, który mógł dać Audi szansę na zdobycie pieniędzy w okresie dominacji.

Po kolejnych zwycięstwach w Le Mans 97 i 98, Porsche zdecydowało się przegrupować i opracować nowy prototyp na rok 2000. Plan zakładał wykorzystanie wolnossącego silnika V10, pierwotnie przeznaczonego do Formuły 1 Footwork w 1992 roku, co uczyniłoby go jednym z najlepsze samochody Le Mans tamtej epoki. Niestety projekt został anulowany, gdy Porsche musiało przenieść inżynierów z działu sportów motorowych do pracy nad nim Cayenne. Szkoda na pewno, ale to, co dostaliśmy w zamian, było jeszcze lepsze.
Nie, nie SUV – niesamowita Carrera GT. Ponieważ po prostu nie można zmarnować dobrego V10, a na dowód tego, jednostka z tyłu drogi nie jest daleko od 5,5-litrowych dziesięciu cylindrów używanych w prototypie Le Mans. Oprócz zwiększenia go do 5,7 litra dla modelu produkcyjnego i wszystkich poprawek potrzebnych do spełnienia przepisów dotyczących hałasu i emisji, silnik V10 z tyłu Carrera GT był prawie identyczny z tym, który można znaleźć w LMP bez ograniczeń.
Znajduje to odzwierciedlenie w liczbach. Patrzymy na 612 koni mechanicznych i moment obrotowy 435 funtów, co wystarczy, aby wysłać Ciebie i przerażonego jeźdźca od 0 do 62 mil na godzinę w 3,9 sekundy. Nawet po około 20 latach od premiery te statystyki są naprawdę imponujące — zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę brak wymuszonej indukcji w celu zwiększenia wydajności. Co więcej, musiałeś sobie z tym wszystkim poradzić dzięki sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Bardzo trudno jest pozbyć się tego z linii, ale warto mieć dodatkową kontrolę.

co sprawia, że To jest Carrera GT Jeszcze bardziej wyjątkowy niż inne jest to, że mówi się, że jest to jedyny brytyjski egzemplarz ukończony w kolorze Fayence Yellow, który naszym zdaniem pasuje do CGT. Na szczęście doskonale kontrastuje z czarnym skórzanym wnętrzem ze srebrnymi akcentami, a otrzymasz kultową bukową dźwignię zmiany biegów inspirowaną starymi wyścigówkami 917 Le Mans. Imponujące, samochód przejechał 54 000 mil, a mimo to wygląda na czysty. W wykazie stwierdzono minimalne zużycie siedzeń, co potwierdzają zdjęcia, a od 2004 r. są one serwisowane mniej więcej raz w roku w brytyjskiej siedzibie Porsche w Reading.
Wartości Carrera GT są obecnie wysyłane i szybko rosną powyżej siedmiocyfrowego znaku. który robi Cena wywoławcza 89,995 £ Ten przykład jest jeszcze bardziej kuszący, zwłaszcza że występuje w bardzo rzadkim kolorze i wyraźnie był pod dobrą opieką poprzedniego właściciela. Co więcej, mając zaledwie kilka mil na zegarze, możesz go wyjąć bez obawy o amortyzację. Po prostu zadbaj o to sprzęgło!
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro