Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Bardzo rzadki żółty Porsche Carrera GT na sprzedaż

Bardzo rzadki żółty Porsche Carrera GT na sprzedaż

Bardzo rzadki żółty Porsche Carrera GT na sprzedaż

Dwa lata temu Porsche miało czelność pochwalić się swoim kopia drogowa jej płodnego 919 Le Mans, a następnie powiedziała światu, że nie wprowadzi go do produkcji. Miał nawet absurdalnie skomplikowany hybrydowy silnik V4 z wyścigówki, który choć daleki od tuningu, w połączeniu z zamontowanym z przodu silnikiem elektrycznym mógł osiągnąć moc około 1000 koni mechanicznych.

Tak, uderzenie bardzo skomplikowanego, typowego silnika z tyłu samochodu na drodze nie jest najłatwiejszą rzeczą na świecie. Ale Porsche już udowodniło, że może z powodzeniem przenieść swoją technologię wyścigową na drogi. Wystarczy spojrzeć na Carrera GT. Ten świetnie brzmiący V10 jest produktem projektu Le Mans, który mógł dać Audi szansę na zdobycie pieniędzy w okresie dominacji.

Po kolejnych zwycięstwach w Le Mans 97 i 98, Porsche zdecydowało się przegrupować i opracować nowy prototyp na rok 2000. Plan zakładał wykorzystanie wolnossącego silnika V10, pierwotnie przeznaczonego do Formuły 1 Footwork w 1992 roku, co uczyniłoby go jednym z najlepsze samochody Le Mans tamtej epoki. Niestety projekt został anulowany, gdy Porsche musiało przenieść inżynierów z działu sportów motorowych do pracy nad nim Cayenne. Szkoda na pewno, ale to, co dostaliśmy w zamian, było jeszcze lepsze.

Nie, nie SUV – niesamowita Carrera GT. Ponieważ po prostu nie można zmarnować dobrego V10, a na dowód tego, jednostka z tyłu drogi nie jest daleko od 5,5-litrowych dziesięciu cylindrów używanych w prototypie Le Mans. Oprócz zwiększenia go do 5,7 litra dla modelu produkcyjnego i wszystkich poprawek potrzebnych do spełnienia przepisów dotyczących hałasu i emisji, silnik V10 z tyłu Carrera GT był prawie identyczny z tym, który można znaleźć w LMP bez ograniczeń.

Znajduje to odzwierciedlenie w liczbach. Patrzymy na 612 koni mechanicznych i moment obrotowy 435 funtów, co wystarczy, aby wysłać Ciebie i przerażonego jeźdźca od 0 do 62 mil na godzinę w 3,9 sekundy. Nawet po około 20 latach od premiery te statystyki są naprawdę imponujące — zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę brak wymuszonej indukcji w celu zwiększenia wydajności. Co więcej, musiałeś sobie z tym wszystkim poradzić dzięki sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Bardzo trudno jest pozbyć się tego z linii, ale warto mieć dodatkową kontrolę.

co sprawia, że To jest Carrera GT Jeszcze bardziej wyjątkowy niż inne jest to, że mówi się, że jest to jedyny brytyjski egzemplarz ukończony w kolorze Fayence Yellow, który naszym zdaniem pasuje do CGT. Na szczęście doskonale kontrastuje z czarnym skórzanym wnętrzem ze srebrnymi akcentami, a otrzymasz kultową bukową dźwignię zmiany biegów inspirowaną starymi wyścigówkami 917 Le Mans. Imponujące, samochód przejechał 54 000 mil, a mimo to wygląda na czysty. W wykazie stwierdzono minimalne zużycie siedzeń, co potwierdzają zdjęcia, a od 2004 r. są one serwisowane mniej więcej raz w roku w brytyjskiej siedzibie Porsche w Reading.

Wartości Carrera GT są obecnie wysyłane i szybko rosną powyżej siedmiocyfrowego znaku. który robi Cena wywoławcza 89,995 £ Ten przykład jest jeszcze bardziej kuszący, zwłaszcza że występuje w bardzo rzadkim kolorze i wyraźnie był pod dobrą opieką poprzedniego właściciela. Co więcej, mając zaledwie kilka mil na zegarze, możesz go wyjąć bez obawy o amortyzację. Po prostu zadbaj o to sprzęgło!