Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Audi TT Quattro Sport |  obserwator

Audi TT Quattro Sport | obserwator

Audi TT Quattro Sport |  obserwator

Czy jest coś bardziej satysfakcjonującego niż samochód, który został w pełni wyposażony w funkcje sportowo-użytkowe? Obowiązkowe pozycje kolumn Recaro, najlepiej z tyłem pomalowanym w kolorze pojazdu; Siatka rozciągająca się od podstawy podłogi do wspornika ramy; Całkowity brak tylnych siedzeń. Przytnij Alcantarę w miejscu, w którym zwykle znajduje się skóra. To formuła, którą możesz zastosować do niemal wszystkiego i dzięki której od razu będzie świetnie — i tak, ośmielę się udowodnić, że jest inaczej.

Zwiększanie prędkości samochodów poprzez zmniejszenie ciężaru stało się popularne, odkąd ludzie odkryli, że koła byłoby łatwiej poruszać, gdyby były wykonane z drewna, a nie z kamienia. Lotus prowadzi schludne życie, kierując się mottem „uprość, a potem dodaj lekkości”, chociaż wszyscy znamy i kochamy klubowy styl, którego korzenie sięgają lekkich Porsche. Jest to formuła stosowana przez wielu, w tym przez niesamowitego VW Golfa GTI Clubsport Mk7, MINI GP i być może najfajniejsze Audi TT w historii – quattro Sport.

Po dotarciu do końca cyklu życia Mk1 w 2005 roku, quattro Sport było w zasadzie sportem klubowym TT pod każdym względem oprócz nazwy (z wyjątkiem Europy, gdzie nazywano go TT Club Sport). Firma zrezygnowała z tylnych siedzeń na rzecz usztywnień i mniejszej ilości siatek, obszyła kierownicę obszytą Alcantarą i zastąpiła standardowe skórzane fotele samochodowe imponującą gamą (opcjonalnych) położeń słupków. Ponadto wyeliminowano standardową klimatyzację i koło zapasowe, zmniejszając masę do 1390 kg, co stanowi oszczędność o 75 kg w porównaniu ze standardowym samochodem, a akumulator przeniesiono do bagażnika, aby zapewnić lepszy rozkład masy. To nie był tylko stylowy TT, to była wersja przyjazna kierowcy.

Co ciekawe, Audi zdecydowało się na czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o pojemności 1,8 litra zamiast bardziej dynamicznego 3,2-litrowego silnika V6, który prawdopodobnie obniży masę i utrzyma ją na właściwym miejscu. Uzyskał jednak wzrost o 15 KM, zwiększając moc maksymalną do 240 KM przy 5700 obr./min, która była oczywiście przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Dzięki temu był bardzo szybki na prostej, osiągając prędkość 100 km/h w 5,9 sekundy ze startu zatrzymanego, nawet jeśli na zakrętach nie był tak elektryczny, jak można by sądzić we wszystkich aspektach sportów klubowych.

Szczerze mówiąc, nie miało to większego znaczenia, że ​​quattro Sport nie zachowywało się tak dobrze w zakrętach jak GT3 i nie wyglądało tak dobrze, ponieważ wszystkie zalety Porsche CS można było uzyskać za ułamek ceny. Ten egzemplarz z 2005 roku jest tak dobry, jak to tylko możliwe, wykończony w bardzo pożądanym kolorze czerwonym i wyposażony w opcjonalne fotele kubełkowe z dopasowanymi kolorystycznie oparciami. Przebieg jest dobry i niski – 36 000, a cztery 18-calowe felgi aluminiowe zostały niedawno poddane renowacji.

Cały ten sportowy urok (i ten dobry pseudonim) ma cenę 21 995 funtów – chociaż wydaje się, że to najwyższa cena. Możesz jednak znacznie zaoszczędzić, decydując się na ten srebrny samochód o przebiegu 88 000 mil za 11 995 funtów. Jest również wyposażony w zestaw trybów polarnych. Jeśli nie przeszkadzają Ci znaki związane z wiekiem i bardziej stonowany kolor, zdecydowanie wybierz tańszy samochód. Ale jeśli przykład z poziomu uniwersyteckiego jest najlepszy – to musi to być ten czerwony. Tak czy inaczej, stawiasz na przyszły klasyk, którego raczej już nie zobaczymy teraz, gdy słońce wreszcie zaszło nad TT na dobre.

Dane techniczne | Audi TT Quattro Sport

silnik: Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1781 cm3
Wprowadzać się: Sześciobiegowa manualna, napęd na cztery koła
Moc (KM): 240 przy 5700 obr./min
Moment obrotowy (funt-stopa): 236 przy 2300–5000 obr./min
mpg: 30.1
Dwutlenek węgla: Nic
Rok rejestracji: 2005
Zarejestrowane mile: 36000
Nowa cena: 29 335 funtów
dla każdego: 21 995 funtów