Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Alpina B8 Gran Coupe 2021 Wielka Brytania Recenzja

Alpina B8 Gran Coupe 2021 Wielka Brytania Recenzja

przepraszam za pracę 2030 Wskaż (data, która będzie wspominana częściej niż kiedykolwiek wcześniej) i nie poddawaj się w pierwszym akapicie, ale za dziewięć lat będziemy tęsknić za takimi samochodami. Przyznając, że jest coś do zrobienia w sprawie zmian klimatu, szkoda, że ​​powstrzyma to maszyny takie jak Alpina B8 Gran Coupé.

Ponieważ coś, co ma podwójny cel w tym samochodzie, łącząc długie nogi GT z ekscytacją i zdrowym charakterem, nie jest czymś, co często się pojawia. Może przyszłość Elektryk Połączą go samochody, ale większość to w tej chwili bardzo jednowymiarowy punkt.

Albina ma tu oczywiście bogatą historię. Zawsze lubiliśmy tę drogę BMW Tuner oddycha tym, co najlepsze w Monachium, więc z pewnym zainteresowaniem najnowsza akcja ląduje na wyciągnięcie ręki. Podążając śladami legendarnego B12 Coupé, opartego na BMW 850 CSi i nowszego B6, B8 Gran Coupé zwiększa łączną liczbę samochodów Alpina w ofercie do 10.

W takim przypadku w pliku występują zwykłe wizualne i mechaniczne modyfikacje 850i Samochód „podstawowy”. Zacznijmy od najważniejszego – silnika V8 biturbo. ogarnięcie aż daleko Pod maską znajduje się 4,4-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem typu twin-scroll firmy BMW. Podczas gdy standardowy samochód ma 523 KM i 553 funtów, Procesory Alpina Silnik B8 rozwijał 613 koni mechanicznych i 590 lb-ft, przy czym ta ostatnia z pomocnie niskich 2000 obr./min.

Udało się to osiągnąć poprzez optymalizację chłodzenia. Podczas gdy zewnętrzna objętość intercoolerów pozostaje taka sama, B8 ma określone elementy wewnętrzne, co skutkuje 50% wzrostem wydajności chłodzenia w porównaniu z bratem BMW.

Przekłada się to na samochód sprintujący od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, pół sekundy wyżej niż jego odpowiednik w BMW, ale o 0,1 mniej w stosunku do Mercedes AMG GT 4-drzwiowy. Ale potem Alpina odzyskała swoje miejsce w najwyższych stawkach prędkości, z deklarowaną prędkością 201 mil na godzinę, znacznie wyprzedzając limity rywali.

Poniżej B8 działa z napędem na wszystkie koła opartym na konfiguracji BMW xDrive, ale z poprawkami rozdziału momentu obrotowego, aby był bardziej ukierunkowany na tył. Istnieje również wzmocniona kolumna kolumny Alpiny, podczas gdy regulacje zawieszenia dotyczą Bilstein amortyzatory i sprężyny Eibacha. Samochód otrzymuje również sportowy wydech Alpina ze stali nierdzewnej.

Alpina wprowadziła również zmiany wizualne. Na skrzydle podbródka znajduje się subtelny napis „Alpina”, a także zwykłe naszywki Alpina. Ten samochód jest dostępny na opcjonalnych 21-calowych kutych kołach Alpina Classic w kolorze czarnym – oszczędza cztery kilogramy w kącie, ale pozostanę przy klasycznych, kutych srebrnych kołach (nadal 21), zwłaszcza, że ​​zaoszczędzisz 1340 funtów.

Farba, którą tu widzisz, jest unikalna dla Alpiny i kosztuje 3175 funtów. Nie tanie, ale prawdopodobnie konieczne: jeśli masz zamiar zdobyć coś rzadkiego, jak B8, możesz również pomalować go specjalną farbą. Inną opcją jest wspaniała metaliczna zieleń Alpiny.

Wewnątrz jest prawie wszystko o biznesie BMW, aczkolwiek z rozrzuconymi plakietkami Alpina, w tym tabliczką między dwoma przednimi siedzeniami z numerem zakupionego samochodu. Nasz numer to 009 – miały być jeszcze dwa ekskluzywne numery.

B8 ma tę samą skórę Merino, co zwykła seria 8, ale jest opcjonalnie dostępny w mocniejszych kolorach, w tym przypadku w kombinacji kość słoniowa/nocny błękit. Kierownica jest wykończona skórą Alpina Lavalina, która wygląda zupełnie inaczej niż zwykła kierownica BMW – to drugorzędna rzecz, ale trochę bardziej podatna, z niebiesko-zielonymi szwami, to kolejne małe przypomnienie, że masz ochotę na coś innego.