Co musisz wiedzieć
- Społeczność Overwatch 2 przeżyła ostatnio duży szok, gdy deweloper Blizzard ogłosił plany zapewnienia bohaterom samoleczenia podczas tankowania i zadawania obrażeń w sezonie 9.
- Będzie to „zmodyfikowana i dostrojona wersja pasywnego wsparcia samoleczenia”, pozwalająca wytrzymałym i uszkodzonym bohaterom na powolne leczenie po kilku sekundach unikania obrażeń.
- Wielu uważa, że zmiana będzie niezwykle szkodliwa, inni zaś są ostrożnymi optymistami. Pierwotnie mod miał dać graczom solo większą kontrolę nad swoim zdrowiem i odciążyć graczy wspierających.
- Reżyser gry Aaron Keller wyjaśnił później, że zmiana jest również częścią większego wysiłku mającego na celu ulepszenie efektu skoków obrażeń, możliwości zabezpieczania zabójstw jako DPS i ogólnie mocy leczenia.
Jeśli nie słyszałeś, społeczność Overwatch 2 przeżyła niedawno poważny szok po tym, jak deweloper Blizzard ogłosił na początku tego tygodnia ogromną zmianę w podstawowej rozgrywce zespołowej FPS. Reżyser gry Aaron Keller ogłosił na blogu plan studia dotyczący wdrożenia „zmodyfikowanej i dostrojonej wersji pasywnego wsparcia samoleczenia” (leczenie zaczyna się, jeśli nie otrzymasz obrażeń przez 2 sekundy) dla obrońców i bohaterów zadających obrażenia w sezonie 9 postu i od tego czasu toczy się debata, czy to dobry pomysł, czy nie.
Wygląda na to, że gracze nie osiągnęli jeszcze ogólnego konsensusu co do tego, co o tym myślą, więc jury wciąż nie zadecydowało. Większość początkowych reakcji na zmianę wydawała się w dużej mierze negatywna, a wielu wyraziło zaniepokojenie spadkiem znaczenia pracy zespołowej i leczenia przez bohaterów wspierających. Jednak od tego czasu wielu fanów wyraziło ostrożny optymizm i chęć uczciwego wstrząsnięcia tą sprawą. Najbardziej podobała się odpowiedź na post Kellera Z przekonaniem twierdzi, że zmiana „może być najgorszym pomysłem wszechczasów”, ale ma bardziej pozytywne nastawienie lubię to Od OW2 Streamer GURU Oni też robią liczby.
jedna sprawa wszyscy Można jednak zgodzić się co do tego, że mod ten będzie miał duży wpływ na odbiór Overwatch 2 – i jak się okazuje, właśnie takiego efektu chce Blizzard, a także inne nadchodzące mody. Keller dał to jasno do zrozumienia w swojej odpowiedzi na całe oburzenie społeczności, wyjaśniając uzasadnienie zmiany i przepraszając, że wcześniej nie podał więcej kontekstu.
„Wyjaśnia pewne kwestie dotyczące samoleczenia. Jest to część znacznie większego zestawu zmian, które pojawią się w grze w [Season 9],” On książki Na X (dawniej Twitter). „Wewnętrznie mówimy o niektórych z tych zmian i skupiamy się na nich, aby zwiększyć obrażenia w grze, rolę DPS w zapewnianiu zabójstw i mocy leczenia”.
Kontynuował: „Błądem było mówienie o tej pojedynczej zmianie wyrwanej z kontekstu, ponieważ stanowi ona część znacznie większej grupy, która pojawi się w dziewiątym sezonie”. „Przepraszam za to i z niecierpliwością czekam na dalszą dyskusję na ten temat [Season 9] „Równowaga zmienia się, gdy pomijamy więcej szczegółów”.
Nasze najlepsze rekomendacje dotyczące gier
To rozszerza interpretację Kellera zawartą w jego książce Oryginalny wpis na bloguktóry zauważył, że chociaż rozgrywka w Overwatch 2 jest wyjątkowo charakterystyczna i przyjemna, gdy masz spójny zespół, doświadczenie może często być frustrujące, gdy gracze mają problemy lub odmawiają współpracy i zamiast tego grają z mentalnością zorientowaną na grę.
„W Overwatch to ciągła walka pomiędzy siłą drużyny a siłą bohatera lub pojedynczego gracza. Taka zmiana nieco zmienia równowagę. Jest to coś, co stale oceniamy” – napisał w poście. „Nadal chcemy, aby Overwatch był definiowany na podstawie strategii i mechaniki zespołowej, ale uważamy, że można to teraz nieco przesunąć, a być może w przyszłości”.
Ogólnie rzecz biorąc, ta zmiana ma na celu nieco złagodzić wymagania Overwatch dotyczące pracy zespołowej, jednocześnie przyczyniając się do szerszych wysiłków mających na celu zmniejszenie wpływu skoków obrażeń, promowanie bardziej agresywnej gry DPS i ogólnie ulepszenie mocy leczenia. Na razie to wszystko, co wiemy, choć jesteśmy pewni, że bardziej szczegółowych informacji dowiemy się z innego wpisu, który ma zostać opublikowany „w pobliżu początku” sezonu 9, którego rozpoczęcie zaplanowano na 20 lutego 2024 r.
Analiza: zmiana paradygmatu w Overwatch
Zakładając, że Blizzard będzie się trzymał swojego planu i wprowadzi w sezonie 9 pasywne samoleczenie bohaterów czołgów i bohaterów DPS, będzie to prawdopodobnie największa zmiana balansu w grze od czasu premiery. Co więcej, będzie to oznaczać zmianę paradygmatu w rozgrywce w trybie bohaterskich strzelanek, zapoczątkowując nową erę Overwatch, która umożliwi większą grę solo i zmniejszy stopień polegania na twoim wsparciu przy leczeniu.
Z jednej strony całkowicie widzę tutaj atrakcyjność – zwłaszcza jako ktoś, kto gra głównie czołgami. Często może się wydawać, że nie da się nic zrobić, gdy wsparcie, którego udzielają, nie jest w stanie wystarczająco cię wyleczyć, a poza próbą zdobycia apteczki, jedyne, co możesz zrobić, to mieć nadzieję, że obdarzą cię odrobiną miłości, zanim będziesz musiał walczyć z Cel lub wejście. Wybierać. Dzięki tej podstawowej umiejętności będziesz mógł uzupełnić trochę zdrowia za każdym razem, gdy wycofasz się z walki, co da ci większą kontrolę nad tym zasobem i odciąży twoich towarzyszy.
Pozwoli to wspierającym skupić się bardziej na obrażeniach i użyteczności, potencjalnie poprawiając zdolność bohaterów takich jak Lucio do uzyskiwania jak największej wartości, gdy tak się stanie. NIE Skoncentruj się na uzdrowieniu. Należy również wziąć pod uwagę wpływ na szerszą równowagę gry; Jak Keller wspomniał w swoich wyjaśnieniach, samoleczenie prawdopodobnie sprawi, że duże skoki obrażeń będą mniej niszczycielskie i zachęci graczy DPS do bardziej aktywnego zaangażowania.
Z drugiej strony, silny nacisk Overwatch na grę zespołową i koordynację w dużej mierze sprawia, że jest to jedna z najlepszych strzelanek, i zdecydowanie część mnie będzie smutna, widząc zmianę w stronę indywidualnego wzmacniania pozycji. Jednak, jak wyjaśnił Keller, Blizzard stara się znaleźć właściwą równowagę pomiędzy siłą zespołu a siłą każdego z jego członków – i miejmy nadzieję, że dzięki tej modyfikacji twórcy uda się osiągnąć idealny punkt.
Overwatch 2 jest jednym z nich Najlepsze gry na Xboxa I Najlepsze gry komputerowe Na rynku fanów strzelanek wieloosobowych jest teraz dostępna bezpłatnie na Xbox Series X|S, Xbox One, Windows PC, PS5 i PS4. Overwatch 2: Kompletna kolekcja bohaterów kosztuje 20 USD i zapewnia natychmiastowy dostęp do każdego bohatera w grze, a także trzech epickich skórek, trzech legendarnych skórek, 1000 monet Overwatch i 1500 kredytów Overwatch.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro