Źródło obrazu, Obrazy Getty’ego
Użytkownicy Dysku Google zareagowali gniewnie na usterkę, która uniemożliwiała niektórym użytkownikom dostęp do plików z ostatnich sześciu miesięcy.
Google powiedział Bada problem dotykający niektórych użytkowników niezwykle popularnej usługi przechowywania danych w chmurze.
Problem był pierwszy wspomniany 22 listopada przez użytkownika, który powiedział, że jego Dysk został zresetowany do wersji z maja 2023 r.
Nie wiadomo, ilu klientów dotyczy problem, ale ludzie w wielu krajach zgłaszali problemy.
Użytkownicy zareagowali gniewnie na stronie pomocy Google, a jeden z nich nazwał to „bardzo destrukcyjnym” i dodał, że „pliki są dla mnie bardzo ważne”.
Inni twierdzili, że stracili pliki z ostatnich miesięcy i pisali o stresie, jaki ich to spowodowało.
„To szalona i zawodna usługa w chmurze” – skomentowała jedna z osób. „W panice!” Dodali.
Inny napisał: „Płacę za tę usługę co miesiąc i jeśli zajdzie taka potrzeba, podejmę kroki prawne. Jest to niedopuszczalne i bardzo obciążające”.
Więcej aktualizacji
Autor oryginalnego plakatu, który korzystał z Dysku na komputer w systemie Windows, twierdzi, że żadna z poprawek sugerowanych przez Google jak dotąd nie zadziałała.
W poście na forum Google oświadczyło, że bada te raporty i przekaże „dalsze aktualizacje”.
Sugerują, aby nie odłączać swoich kont w aplikacji komputerowej Dysk oraz nie usuwać ani nie przenosić folderu danych aplikacji.
Zalecają również wykonanie kopii folderu, jeśli użytkownicy mogą to zrobić.
Enza Iannopoulou, ekspert ds. prywatności danych w firmie analitycznej Forrester, stwierdziła, że sytuacja ta jest „wielką sprawą” dla Google.
Powiedziała, że „bardzo, bardzo ważne” jest, aby gigant technologiczny zapewnił użytkownikom pełne wyjaśnienie tego, co się stało.
„Nie tylko jeśli chodzi o oczekiwanie na powrót danych, ale także o zrozumienie, co się z nimi stało” – powiedziała BBC.
Szczególnie klienci biznesowi będą musieli wiedzieć, kiedy i czy uzyskano dostęp do ich plików lub je zmieniono, ponieważ to oni, a nie Google, będą odpowiedzialni za jakąkolwiek utratę danych, powiedziała pani Iannopoulou.
BBC skontaktowało się z Google w celu uzyskania komentarza.
Czy spotkaliście się ostatnio z podobnymi problemami? Podziel się swoimi doświadczeniami za pośrednictwem poczty elektronicznej [email protected].
Jeśli chcesz porozmawiać z dziennikarzem BBC, podaj numer kontaktowy. Możesz także skontaktować się w następujący sposób:
Jeśli czytasz tę stronę i nie widzisz formularza, musisz odwiedzić mobilną wersję witryny BBC, aby przesłać swoje pytanie lub komentarz. Możesz też wysłać do nas e-mail na adres [email protected]. W każdym zgłoszeniu proszę podać swoje imię i nazwisko, wiek i lokalizację.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro