Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Aldi i Lidl podążają za Tesco, obniżając ceny mleka wraz ze spadkiem kosztów

Aldi i Lidl podążają za Tesco, obniżając ceny mleka wraz ze spadkiem kosztów

Cena kufla mleka została obniżona z 95 pensów do 90 pensów (Daniel Leal / AFP via Getty Images)

Główny supermarkety aldi f Lidla I podążałem Tesco A Sainsbury’s obniżył cenę mlekow ruchu opisanym jako „trochę światła na końcu tunelu inflacyjnego” dla klientów.

Tesco, największy supermarket w Wielkiej Brytanii, ogłoszono w środę Obniży ceny podstawowych produktów mlecznych po raz pierwszy od maja 2020 r., mówiąc, że zdecydował się przenieść spadek kosztów hurtowych na kupujących.

Sainsbury’s szybko poszedł w jego ślady następnego dnia, odwracając obniżkę Tesco o 10 pensów z kosztu czterech litrów mleka do 1,55 funta. Kufel spadł z 95 pensów do 90 pensów, a kufel spadł z 1,30 GBP do 1,25 GBP.

Zmiany te zostały teraz przyjęte przez rywali Aldi i Lidl – ale niewiele robią, aby odwrócić ogromne wzrosty w ostatnich miesiącach.

Średnia cena kufla mleka dla konsumentów w Wielkiej Brytanii wzrosła z 42 pensów w lipcu 2021 r. do 70 pensów w lutym, według Office for National Statistics Retail Price Index.

Tesco również zapowiedziało zamknięcie ceny Od ponad 1000 produktów dziennie do 5 lipca, po tym, jak Sainsbury’s powiedział, że oferuje niższe ceny setek artykułów kupującym korzystającym z karty lojalnościowej Nectar.

Analityk Laith Khalaf powiedział, że obniżenie cen mleka zapewnia „trochę światła na końcu tunelu inflacyjnego”, po tym jak tempo podwyżek cen w Wielkiej Brytanii w sierpniu ubiegłego roku po raz pierwszy od 1982 r. wzrosło do dwucyfrowego poziomu.

„Sugeruje to również, że wysoce konkurencyjny sektor supermarketów w Wielkiej Brytanii po prostu nie odniesie korzyści z zysków przy niższych kosztach hurtowych, ponieważ zawsze jest konkurent czekający na skrzydłach, aby dokonać pewnych cięć” – powiedział BBC Khalaf, szef analizy inwestycji w AJ Bell. .

Zarówno Tesco, jak i Sainsbury’s jednoznacznie stwierdziły, że obniżka cen mleka nie wpłynie na kwoty, które płacą rolnikom.

READ  Najbardziej pamiętne momenty Eurowizji 2023
Firma powiedziała, że ​​kufel mleka będzie teraz kosztował 90 pensów w Tesco, chociaż może się to różnić w sklepach Express (AFP za pośrednictwem Getty Images)

Firma powiedziała, że ​​kufel mleka będzie teraz kosztował 90 pensów w Tesco, chociaż może się to różnić w sklepach Express (AFP za pośrednictwem Getty Images)

Obniżka cen nastąpiła, gdy Tesco powiedziało, że w zeszłym roku osiągnęło zysk przed opodatkowaniem w wysokości 1 miliarda funtów, pomimo wyższych cen żywności, ponieważ klienci płacili więcej za mniej.

Podczas gdy sprzedał produkty i usługi za 65,8 mld funtów, co stanowi wzrost o 7,2 procent, ilość sprzedanych produktów spadła – co oznacza, że ​​średnio pobierał więcej opłat za swoje produkty.

Chociaż zysk ten spadł z ponad 2 miliardów funtów w poprzednim roku, Sharon Graham z konsorcjum Unite oskarżyła firmę o „spekulacje”.

„Jak to możliwe, że w czasie, gdy miliony ludzi walczą o wyżywienie swoich rodzin, największy supermarket w Wielkiej Brytanii przynosi zyski jak nigdy dotąd? Jakim krajem się staliśmy? Szczerze mówiąc, najnowsze wyniki są oburzające” – powiedziała pani Graham .

Jednak analitycy twierdzą, że Tesco kroczy po linie, starając się pozostać atrakcyjnym zarówno dla klientów, jak i akcjonariuszy.

„Wygląda na to, że Tesco kalkuluje, że może teraz zaabsorbować część bólu, aby utrzymać, a nawet poprawić swój udział w rynku, zwłaszcza ze strony niemieckich rywali Aldi i Lidla, i wyjść z silniejszej pozycji, gdy perspektywy gospodarcze zaczną się poprawiać” powiedział Ross Mould, również z AJ Bell.

„Ta strategia ma zalety, szczególnie w czasach, gdy konkurenci, zwłaszcza Morrisons, borykają się z problemami i nie mają siły finansowej Tesco.

„To, w co Tesco nie chce dać się wciągnąć, to wyścig do najniższego poziomu cen, który od dawna obniża marże do szpiku kości. W tej chwili jest to trudna lina, którą supermarket musi przejść, jednocześnie nagradzając inwestorów za ich cierpliwość ze stałymi zyskami”.

Pierwotnie opublikowane

READ  Digital TV Research Platforms Broadcasting Platforms Prognoza na 2026 rok. Subskrypcje