Mistrz konsumentów wszczął sprawę sądową wartą ponad 750 milionów funtów przeciwko Apple, związaną z incydentem w 2017 roku dotyczącym narzędzia do zarządzania energią na starych iPhone’ach.
Justin Guttman oskarżył giganta technologicznego o spowalnianie wydajności iPhone’ów – proces znany jako „dławienie” – poprzez ukrywanie narzędzia do zarządzania energią w aktualizacjach oprogramowania w celu zwalczania problemów z wydajnością i zapobiegania nagłemu wyłączeniu starszych urządzeń.
Gottman złożył skargę do Sądu Apelacyjnego ds. Konkurencji, domagając się odszkodowania w wysokości około 768 milionów funtów do 25 milionów brytyjskich właścicieli starszych modeli iPhone’a.
twierdzisz, że jabłko Wprowadzał użytkowników w błąd co do incydentu, zmuszając ich do pobierania aktualizacji oprogramowania, które według niego poprawiłyby wydajność niektórych urządzeń, ale w rzeczywistości spowalniały je.
Roszczenie dotyczy wprowadzenia narzędzia do zarządzania energią wydanego w aktualizacji oprogramowania dla użytkowników iPhone’a w styczniu 2017 r., które zostało wydane w celu spowolnienia starszych modeli iPhone’a ze starszymi bateriami, które mogły mieć trudności z uruchomieniem najnowszego oprogramowania iOS, aby zapobiec nagłym wyłączeniom urządzenia.
Guttmann powiedział, że informacje o tym narzędziu nie były wówczas zawarte w opisie pobierania aktualizacji oprogramowania lub że spowolniłoby to urządzenie użytkownika.
Twierdzi, że Apple wprowadził to narzędzie, aby ukryć fakt, że baterie iPhone’a nie były w stanie obsłużyć nowych wymagań przetwarzania iOS i że zamiast wycofywać produkty lub wymieniać baterie, firma zamiast tego zmuszała użytkowników do pobierania aktualizacji oprogramowania.
Prokuratura poinformowała, że Apple dodało odniesienie do narzędzia w informacjach o wydaniu aktualizacji na swojej stronie internetowej w późniejszym czasie, ale firma nie wyjaśniła, że spowolni to starsze iPhone’y.
Pod koniec 2017 roku, po tym, jak niektórzy użytkownicy zauważyli problemy z wydajnością, Apple przeprosił za obsługę i powiedział, że wymieni baterie po znacznie obniżonej cenie przez ograniczony czas, a także wprowadzi funkcję umożliwiającą użytkownikom wyłączenie narzędzia do zarządzania energią.
W tamtym czasie firma powiedziała, że nie zrobiła i nie zrobi nic, aby celowo skrócić żywotność produktu, a dyrektor generalny Apple Tim Cook publicznie przeprosił za incydent, mówiąc, że firma nigdy nie próbowała nikogo wprowadzać w błąd w związku z narzędziem.
Guttmann twierdzi jednak, że Apple nie reklamowało odpowiednio cen usługi wymiany baterii w wysokości 25 funtów oraz ładowania i że firma nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku.
Oświadczenie dotyczy modeli iPhone 6, 6 Plus, 6S, 6S Plus, SE, 7, 7 Plus, 8, 8 Plus i iPhone X.
Domaga się odszkodowania za każdy posiadany model i jest roszczeniem o braku udziału, co oznacza, że klienci nie będą musieli aktywnie włączać się w sprawę, aby otrzymać odszkodowanie.
Apple powiedział: „Nie zrobiliśmy i nigdy nie zrobimy niczego, aby… zmniejszyć komfort użytkowania, aby zachęcić klientów do aktualizacji.
„Naszym celem zawsze było tworzenie produktów, które kochają nasi klienci, a zapewnienie jak najdłuższej trwałości iPhone’ów jest ważną częścią tego”.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro