Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Klimat i rosnące koszty producentów musztardy Dijon miały wpływ na podaż francuskiej musztardy |  Przemysł spożywczy i napojów

Klimat i rosnące koszty producentów musztardy Dijon miały wpływ na podaż francuskiej musztardy | Przemysł spożywczy i napojów

Zmiana klimatu i rosnące koszty powodują powstawanie supermarketów Francja Wyczerpuje się musztarda Dijon, co rodzi pytania, czy niedobór może rozprzestrzenić się na inne kraje.

Francuscy producenci gorczycy twierdzą, że produkcja nasion w 2021 r. spadła o 50% po słabych zbiorach, które, jak powiedzieli, zostały spowodowane zmianami klimatycznymi we francuskim regionie Burgundii. KanadaDrugi co do wielkości producent nasion gorczycy na świecie.

To spowodowało, że półki francuskich supermarketów zostały opróżnione z przypraw, w tym w wielu sklepach odwiedzanych przez Guardiana.

Rennes de Dijon, jeden z największych francuskich producentów musztardy, powiedział, że niedobory są spowodowane załamaniem się klimatu. Dyrektor generalny grupy, Luc Vandermaisen, powiedział, że „kopuła cieplna” w Kanadzie na początku lipca 2021 r. „naprawdę wysuszyła plony”.

Dodał: „W regionie Burgundii była bardzo deszczowa zima, a następnie trzy dni chłodu na początku kwietnia ubiegłego roku, więc zebraliśmy tylko około 48% prognozy”.

Vandermaissen powiedział, że wojna na Ukrainie jeszcze bardziej ograniczyła dostawy nasion, ponieważ zarówno Ukraina, jak i Rosja stały się głównymi eksporterami plonów, powodując gwałtowny wzrost cen.

Grupa próbowała kupić 50 ton nasion z rynku w kwietniu, co, jak powiedział, było „sześciokrotnością normalnej ceny rok wcześniej”.

Edmond Fallot, producent z Dijon z Burgundii, powiedział, że dodatkowa presja na koszty surowców miała wpływ na produkcję.

Rzecznik grupy powiedział: „Ponieważ Burgundia jest bardzo małym regionem, jesteśmy bardziej narażeni, jeśli pogoda jest zła. Doświadczamy również wysokich napięć na rynkach surowców. [such as] Szkło, papier, wino i tekturę, co spowalnia produkcję.”

Niedobór we Francji rodzi pytania, czy rynek brytyjski może ucierpieć z powodu podobnych problemów z podażą, chociaż detaliści i producenci na razie milczą.

Morrison opisał to jako „problem ogólnobranżowy”, podczas gdy rzecznik Waitrose powiedział, że współpracują z dostawcami, ale „obecnie [had] Dostępna jest szeroka gama marek”. Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne, które reprezentuje sprzedawców detalicznych z Wielkiej Brytanii, stwierdziło, że wpływ ten był „w tej chwili bardzo ograniczony”.

READ  Steve Bannon poddaje się FBI po oskarżeniu kryminalnym za przeciwstawienie się Komitetowi ds. Zamieszek na Kapitolu

Rozumie się, że Maille, popularna marka musztardy Dijon w Wielkiej Brytanii, miała problemy z dostarczaniem nasion, podczas gdy angielska marka musztardy Colmans nie została naruszona. Unilever, który jest właścicielem marek, odmówił komentarza.

David Martin, dyrektor generalny Condimentum, brytyjskiej firmy, która przetwarza większość nasion gorczycy w Wielkiej Brytanii i dostarcza je do Unilever, powiedział, że zaobserwował „znaczny wzrost zainteresowania” ze strony światowych marek poszukujących nasion gorczycy i mąki jako wynik problemów z zaopatrzeniem w krajach zamorskich i silnych zbiorów w Wielkiej Brytanii.

Zapisz się do pierwszego wydania, naszego bezpłatnego codziennego biuletynu – codziennie rano o 7 rano GMT

Dodał, że rok 2023 będzie rokiem do oglądania, z niepewnością, czy kanadyjscy rolnicy pozostaną przy uprawach, czy zdecydują się na coś mniej ryzykownego.

„Podejrzewam, że w perspektywie krótko- i średnioterminowej globalny niedobór będzie się pogłębiał i myślę, że nastąpią pewne zakłócenia w dostępności półek w supermarketach” – powiedział.