Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Klimat i rosnące koszty producentów musztardy Dijon miały wpływ na podaż francuskiej musztardy |  Przemysł spożywczy i napojów

Klimat i rosnące koszty producentów musztardy Dijon miały wpływ na podaż francuskiej musztardy | Przemysł spożywczy i napojów

Zmiana klimatu i rosnące koszty powodują powstawanie supermarketów Francja Wyczerpuje się musztarda Dijon, co rodzi pytania, czy niedobór może rozprzestrzenić się na inne kraje.

Francuscy producenci gorczycy twierdzą, że produkcja nasion w 2021 r. spadła o 50% po słabych zbiorach, które, jak powiedzieli, zostały spowodowane zmianami klimatycznymi we francuskim regionie Burgundii. KanadaDrugi co do wielkości producent nasion gorczycy na świecie.

To spowodowało, że półki francuskich supermarketów zostały opróżnione z przypraw, w tym w wielu sklepach odwiedzanych przez Guardiana.

Rennes de Dijon, jeden z największych francuskich producentów musztardy, powiedział, że niedobory są spowodowane załamaniem się klimatu. Dyrektor generalny grupy, Luc Vandermaisen, powiedział, że „kopuła cieplna” w Kanadzie na początku lipca 2021 r. „naprawdę wysuszyła plony”.

Dodał: „W regionie Burgundii była bardzo deszczowa zima, a następnie trzy dni chłodu na początku kwietnia ubiegłego roku, więc zebraliśmy tylko około 48% prognozy”.

Vandermaissen powiedział, że wojna na Ukrainie jeszcze bardziej ograniczyła dostawy nasion, ponieważ zarówno Ukraina, jak i Rosja stały się głównymi eksporterami plonów, powodując gwałtowny wzrost cen.

Grupa próbowała kupić 50 ton nasion z rynku w kwietniu, co, jak powiedział, było „sześciokrotnością normalnej ceny rok wcześniej”.

Edmond Fallot, producent z Dijon z Burgundii, powiedział, że dodatkowa presja na koszty surowców miała wpływ na produkcję.

Rzecznik grupy powiedział: „Ponieważ Burgundia jest bardzo małym regionem, jesteśmy bardziej narażeni, jeśli pogoda jest zła. Doświadczamy również wysokich napięć na rynkach surowców. [such as] Szkło, papier, wino i tekturę, co spowalnia produkcję.”

Niedobór we Francji rodzi pytania, czy rynek brytyjski może ucierpieć z powodu podobnych problemów z podażą, chociaż detaliści i producenci na razie milczą.

Morrison opisał to jako „problem ogólnobranżowy”, podczas gdy rzecznik Waitrose powiedział, że współpracują z dostawcami, ale „obecnie [had] Dostępna jest szeroka gama marek”. Brytyjskie Konsorcjum Detaliczne, które reprezentuje sprzedawców detalicznych z Wielkiej Brytanii, stwierdziło, że wpływ ten był „w tej chwili bardzo ograniczony”.

READ  Zniknięcie Aleksieja Nawalnego z rosyjskiego więzienia | Aleksiej Nawalny

Rozumie się, że Maille, popularna marka musztardy Dijon w Wielkiej Brytanii, miała problemy z dostarczaniem nasion, podczas gdy angielska marka musztardy Colmans nie została naruszona. Unilever, który jest właścicielem marek, odmówił komentarza.

David Martin, dyrektor generalny Condimentum, brytyjskiej firmy, która przetwarza większość nasion gorczycy w Wielkiej Brytanii i dostarcza je do Unilever, powiedział, że zaobserwował „znaczny wzrost zainteresowania” ze strony światowych marek poszukujących nasion gorczycy i mąki jako wynik problemów z zaopatrzeniem w krajach zamorskich i silnych zbiorów w Wielkiej Brytanii.

Zapisz się do pierwszego wydania, naszego bezpłatnego codziennego biuletynu – codziennie rano o 7 rano GMT

Dodał, że rok 2023 będzie rokiem do oglądania, z niepewnością, czy kanadyjscy rolnicy pozostaną przy uprawach, czy zdecydują się na coś mniej ryzykownego.

„Podejrzewam, że w perspektywie krótko- i średnioterminowej globalny niedobór będzie się pogłębiał i myślę, że nastąpią pewne zakłócenia w dostępności półek w supermarketach” – powiedział.