Wkrótce𝗛𝗶𝗴𝗵𝗹𝗶𝗴𝗵𝘁𝘀
● Impreza korzysta z 3-litrowego, rzędowego, czterocylindrowego silnika Subaru z turbodoładowaniem
● Silnik ma moc 375 koni mechanicznych na hamowni i ciąg 7 psi
● Dyskretny wygląd z możliwością dalszej regulacji
● Uważany za wyjątkowy w Wielkiej Brytanii
𝗢𝘃𝗲𝗿𝘃𝗶𝗲𝘄
Czy jesteś typem osoby, która ma w garażu samochód z platformą i kiedy widzi samochód tego samego producenta, myśli: „Zastanawiam się, czy to by pasowało?” A potem idź i spróbuj. Cóż, jeśli nie, podziękujmy utalentowanym ludziom, którzy potrafią podążać za fantazją, za którą od czasu do czasu wszyscy jesteśmy odpowiedzialni.
Ten samochód jest owocem jednego z takich pomysłów, polegającego na połączeniu silnika Subaru H6 z „samochodu na części” Outbacka z Imprezą 2.0 GX Sport. Ale właściciel tego samochodu na tym nie poprzestał. Po wyjęciu z pudełka 3.0 flat-6 jest trochę mocniejszy niż ten w WRX i niezbyt przestrajalny, więc oczywiście zdecydował się go również doładować.
Aby wykonać całą tę pracę, zamontował elektronikę potrzebną do zapewnienia płynnej współpracy silnika z samochodem, zaktualizował zawieszenie za pomocą części WRX i STI, zmodernizował hamulce i zamontował większe sprzęgło. Wynik, przy jednoczesnym zachowaniu lekko zużytych kosmetyków dawcy Imprezy GX, dostarcza niewielu dowodów na jakiekolwiek nietypowe dźwięki wydobywające się z samochodu po uruchomieniu.
Ponieważ kilka innych projektów jest w toku i potrzeba miejsca, zdecydował, że teraz nadszedł czas, aby przekazać ten projekt nowemu właścicielowi, co oznacza, że masz szansę zaznaczyć swoją obecność na kolejnym etapie podróży tym samochodem. Z pewnością można dokonać wyborów. Możesz po prostu nadal jeździć samochodem w takim stanie, w jakim jest, a jego użyteczność jest taka sama jak dzisiaj, a podobno ma działać niezawodnie przez dwa lata. Jeśli tak to chyba warto odświerzyć lakier i zderzaki. Lub, jeśli masz na to ochotę, możesz przesuwać wykonanie krok po kroku; Silnik został poddany dodatkowemu tuningowi, który prawdopodobnie będzie wymagał pewnych prac przy podwoziu i hamulcach.
Niezależnie od tego, jak się sprawy potoczą, jest mało prawdopodobne, że zobaczysz kolejnego. O ile nam wiadomo, jest to jedyna tego typu konwersja w Wielkiej Brytanii. Już samo to sprawia, że warto to uczcić i dla niektórych będzie to wystarczający powód, aby się na niego zdecydować, ale pomijając rzadkość, jest to interesujący, szybki i użyteczny samochód.
𝗛𝗶𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆 𝗮𝗻𝗱 𝗱𝗼𝗰𝘂𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝘁𝗶𝗼𝗻
● Zarejestrowano nowy 28 stycznia 2005 jako Subaru Impreza GX Sport
● V5 nadal pojawia się jako silnik 2.0, którym musi się zająć DVLA
● Silnik pochodzi z Subaru Outback o przebiegu 200 000 km, który przeszedł poważny serwis obejmujący nową pompę wody, łańcuch rozrządu i napinacze nie więcej niż 16 000 km temu (około 2 i pół roku).
● Pełną specyfikację konwersji można znaleźć w sekcji „Mechanika” poniżej
● Przegląd ważny do 14 maja 2024 r
● V5 jest w imieniu właściciela
● Wyczyść HPI
𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶𝗼𝗿
● Kabina nie zdradza nic na temat mocy tego samochodu, jest czarna i w dużej mierze standardowa
● Przednie siedzenia wyglądają na elementy WRX (anoraki Impreza można zawiesić, jeśli są już dostępne w GX) i chociaż podparcia są nieco zużyte, są one ogólnie w dobrym stanie, z pewnymi śladami
● Z tyłu na tylnych siedzeniach również widać pewne ślady, które prawdopodobnie można usunąć poprzez dokładne czyszczenie
● Sprzedawca twierdzi, że wszystko jest w pełni sprawne, łącznie z ulepszonym zestawem stereo Pioneer w formacie double-DIN, chociaż na podsufitkach widać pewne ślady użytkowania
● Podobnie jak w przypadku tylnych siedzeń, na bagażniku znajdują się ślady, które można usunąć przy pewnym wysiłku
● Ogólnie rzecz biorąc, jest to praktyczne, pozbawione zbędnych dodatków wnętrze, któremu przydałoby się trochę uwagi, ale prawdopodobnie nie przeszkadzałoby to osobom skupionym na prowadzeniu pojazdu
𝗘𝘅𝘁𝗲𝗿𝗶𝗼𝗿
● Wygląd zewnętrzny również jest subtelny, przypominający WRX z (obecnie zbędną) czerpakiem na masce i małym tylnym spojlerem
● Przedni splitter STI, głębokie progi boczne i koła OZ Ultraleggera stanowią ukłon w stronę osiągów samochodu
● Chociaż z daleka wszystko jest w porządku, po bliższym przyjrzeniu się widać rysy i ślady wokół samochodu, zwłaszcza na zderzakach, a także małe wgniecenie na dachu, który również był w pewnym momencie malowany
● Reflektory pochodzą z rynku wtórnego, ponieważ w przypadku konieczności wymiany nie można uzyskać części OEM
● Opony są pod każdym względem prawie nowymi oponami Bridgestone
● Krótko mówiąc, istnieją obszary wymagające poprawy, ale nie ma nic, co mogłoby w międzyczasie powstrzymać Cię przed jazdą
𝗠𝗲𝗰𝗵𝗮𝗻𝗶𝗰𝗮𝗹
● Subaru Outback EZ30R 3.0L H6 Flat 6 Kompletnie serwisowany w miejscu instalacji, około 2,5 roku i 10 tys. mil temu
● Ulepszony o wtryskiwacze WRX o pojemności 440 cm3, regulator ciśnienia paliwa Sytec, pompę paliwa Walbro 255, GT3076 Turbo, Tial Wastegate i duży, niestandardowy zestaw intercoolera montowany z przodu
● Haltech Elite 2500 ECU, EZ30 PNP i zestaw WB2, który oprócz tego, że jest regulowany, łączy się z resztą pojazdu
● Fabryczny ECU jest nadal na swoim miejscu i steruje ABS, speedo, immobilizerem, alarmem itp. ECU Haltech całkowicie steruje silnikiem i zasila obrotomierz, dzięki czemu wszystko działa tak, jak powinno.
● Silnik został dostrojony w Lloyd Specialists Developments na hamowni w piaście i osiągnął moc 375 koni mechanicznych przy doładowaniu 7PSI
● Niestandardowy układ kolektora turbo prowadzi do 3-calowego, niestandardowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej z turbosprężarką, dwoma rezonatorami i tłumikiem Kakimoto
● Sprzęgło zostało ulepszone o organiczny element wyczynowy na potrzeby drugiego etapu
● Udoskonalenia podwozia obejmują amortyzatory i sprężyny obniżające WRX oraz dolne wahacze ze stopu STI
● Zamontowane przednie hamulce WRX
● Właściciel niedawno wymienił elektroniczny pedał gazu, ponieważ stary się zepsuł i czasami przy ciepłym uruchomieniu obroty wzrosną nieco wyżej na kilka sekund, zanim się ustabilizują – można to ponownie skalibrować za pomocą oprogramowania Haltech, ale ponieważ jest to niewielka niedogodność , nie uważał tego za konieczne
● Niezależnie od tego problemu zgłoszono, że wszystko działa dokładnie tak, jak powinno, a pojazd porusza się, zatrzymuje i kieruje bez problemów
𝗦𝘂𝗺𝗺𝗮𝗿𝘆
Jest to wymiana napędu, która została dobrze wykonana przez inżyniera elektryka, a wynik jest tak dobrze zintegrowany, że można go niemal uznać za konfigurację OEM. Jeśli ten samochód nie wywoła uśmiechu na Twojej twarzy, nie wiemy, co go wywoła. Z kosmetycznego punktu widzenia ograniczenia samochodu dawcy są nadal obecne, ale nie wpływają one negatywnie na wrażenia z jazdy, dlatego też samochód może być używany dokładnie tak, jak jest. Wyobrażamy sobie, że następny właściciel będzie chciał trochę go uporządkować i podejrzewamy, że istnieje pokusa, aby dalej badać potencjał wydajności tej konfiguracji. Z niecierpliwością czekamy, gdzie pójdzie dalej.
Aby umówić się na obejrzenie, zapytaj w dziale pytań i odpowiedzi. Możesz przejść do profilu sprzedającego i skorzystać z funkcji „Wyślij mi e-mail”, aby umówić się na prywatne oglądanie. Ten sprzedawca ma siedzibę w Eynsham w hrabstwie Oxfordshire.
„Nieuleczalny entuzjasta muzyki. Piwo. Totalny odkrywca. Wichrzyciel. Oddany fanatyk sieci”.
More Stories
Połączenia na Twitterze są teraz domyślnie włączone. Oto jak to wyłączyć
Electronic Arts zwalnia 5% siły roboczej, zamyka studio i odwołuje gry
Remedy Entertainment kupuje prawa do serii Control od 505 Games za 17 milionów euro