Z nowego raportu firmy badawczo-doradczej RBR wynika, że w 2022 roku na całym świecie zostanie otwartych około 200 sklepów bez płatności, a coraz więcej detalistów inwestuje w bezproblemowe zakupy.
Zgodnie z raportem, większość sklepów bezkasowych została otwarta w ubiegłym roku w Chinach (335 punktów z wolnymi kasami) i Stanach Zjednoczonych (187 punktów). Mobilny samoskanowanie i kasa bezpłatnie 2023, jest znalezione. Jednak technologia ta zyskuje na popularności na tak różnych rynkach, jak Litwa, Oman, Portugalia i Korea Południowa.
„W obszarach o dużym natężeniu ruchu, w których klienci cenią sobie wygodę, potencjał sklepów bez płatności jest znaczny” – skomentował Alex Maple, który kierował badaniem RBR Mobile Self-Scan and Checkout-Free 2023. Wielu sprzedawców detalicznych zainwestuje w tę technologię, aby zapewnić klientom prawdziwie bezproblemowe zakupy”.
Sklepy spożywcze
Sklepy wielobranżowe są zwykle głównym kanałem wprowadzania technologii bezkasowej — najlepszym przykładem jest polska abka, która obsługuje około 60 nano-punktów bez kas — podczas gdy inni detaliści stosujący tę technologię to Family Mart i Circle K. .
Główni detaliści, w tym Aldi, Carrefour, Grupa REWE i Tesco, otworzyli co najmniej jeden sklep bez kasy, a w niektórych przypadkach wiele placówek – niektóre są ustawione jako placówki „hybrydowe”, które dają klientom możliwość korzystania z pomocniczych stanowisk samoobsługowych lub zamiast pasów.
Stosunkowo niewielka powierzchnia tych sklepów otwiera im możliwości otwierania się na tradycyjnych rynkach detalicznych – Hudson’s i Paradise Lagardère otworzyły sklepy bez kas na lotniskach – i zwykle niedostatecznie obsługiwanych kanałów, takich jak stadiony sportowe (Denver Broncos i Tennessee Titans) punktów sprzedaży bez kas na swoich terytoriach).
Czytaj więcejGrupa Żabka wniosła w ubiegłym roku do polskiej gospodarki 7 mld zł
prognoza wzrostu
RBR przewiduje, że do końca 2028 roku liczba sklepów bez płatności na świecie wzrośnie do ponad 5000.
Duże sieci, które coraz częściej eksperymentują z tą technologią, prawdopodobnie uruchomią więcej placówek w swoich sieciach sklepów, ponieważ chcą ograniczyć wyższe koszty pracy i zapewnić większą wygodę.
© 2023 Europejski magazyn supermarketów Twoje źródło najnowszych wiadomości ze sprzedaży detalicznej. Artykuł autorstwa Stephena Wayne’a Jonesa. Kliknij Brać udział zarejestrować się ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex