W tym roku Glamour Poland obchodzi swoje 20-lecie. Na Kongres FIPP 2023Redaktor naczelna marki, Katarzyna Dąbrowska, wyjaśniła, w jaki sposób ich trwały sukces zależy od umiejętności przemawiania, reprezentowania i inspirowania odbiorców pokolenia Z.
Młoda kobieta kuca na okładce Glamour. Ma na sobie różową bluzę z kapturem, spodenki rowerowe i tenisówki. Ma zaczesane do tyłu włosy, gruby, graficzny eyeliner i tatuaż na lewej łydce. Jest klasyczną dziewczyną z pokolenia Z. Co jest w niej takiego specjalnego?
To Viro, a ona jest pierwszą wirtualną gwiazdą okładki Glamour Poland, stworzoną cyfrowo przez okres sześciu miesięcy. „Ważny jest każdy szczegół jej wyglądu, jej sylwetka, makijaż, tatuaże na nogach” – powiedziała Katarzyna Dąbrowska słuchaczom Kongresu FIPP – „ale ważna jest też jej osobowość. Viero jest aktywistką – dba o planetę, walczy dla praw kobiet. Jest klasycznym glamourem. „Dziewczyna”. Czytelnicy mogą przeczytać wywiad z nią i posłuchać jej w swoim podkaście.
Ta karta to jeden z wielu sposobów, w jaki Glamour Poland stara się w innowacyjny sposób zaspokajać potrzeby i wymagania swoich odbiorców. W mediach społecznościowych było „wielkie zamieszanie” na temat ich gwiazdy z okładki – podobnie jak ich „przełamująca stereotypy” animowana okładka z udziałem polskiego artysty Ralfa, mówi Katarzyna. „Śpiewa w kobiecych ubraniach – zachęca czytelników do bycia sobą, odwagi i wypracowania niepowtarzalnego stylu” – powiedziała Katharshina. Inna okładka przedstawiała influencerkę i wojowniczkę pozytywnego nastawienia do ciała, nagą, bez makijażu i nietkniętą fotograficznie. „To zainspirowało naszych użytkowników do publikowania własnych zdjęć w mediach społecznościowych, pokazujących ich„ wady ”- zastanawiamy się nad kwestiami, które są dla nich ważne”.
Dla pokolenia Z, grupy docelowej Glamour Poland, autentyczność ma fundamentalne znaczenie. „Wierzą w bycie autentycznym i wyjątkowym oraz w tworzenie wyjątkowości na własnych warunkach – i postrzegają nas jako markę medialną, która to wspiera” – mówi. Mają inny stosunek do konsumpcjonizmu. „Rozumieją, że marki nie istnieją bez konsumentów i rozumieją, że to oni sprawują władzę w tej relacji. Jednak dla nich produkty nie są symbolami statusu, więc nie są zainteresowani kolekcjonowaniem „rzeczy” — są bardziej zainteresowani w przeżyciach”.
Chociaż zmienił się ich stosunek do świadomej konsumpcji, Katarzyna powiedziała, że łatwość zakupów online nadal zachęca do zakupów. To właśnie ich marka włączyła do swojej oferty. Dzięki Wero czytelnicy mogli kupić jej buty sportowe, skanując kod QR na okładce; Dzieląc się stylizacjami pokazanymi na topowej polskiej modelce, która przez 11 sezonów współpracowała z Glamour, magazyn „prowadzi widzów od inspiracji do zakupów”.
Z drugiej strony, zrównoważona moda jest ważna dla polskiej glamour girl, a zespół Glamour wykorzystuje to jako okazję do promowania świadomości ekologicznej i współpracy z ulubionymi markami swoich odbiorców. We współpracy z H&M powstało wydarzenie Rewear Market, podczas którego czytelnicy byli zachęcani do oddawania starych ubrań, akcesoriów i tekstyliów domowych, dając im drugie życie. Odzież używana to także „bilet” na imprezę.
Pięć dotychczas zorganizowanych wydarzeń Rewear Market to dla Katarzyny ogromny sukces – zarówno biznesowy, jak i wizerunkowy. „Byliśmy w stanie pokazać naszej publiczności, że nie tylko piszemy o środowisku i zrównoważonej modzie, ale faktycznie robimy rzeczy, które mają znaczenie” – powiedziała.
Więcej z Kongresu FIPP:
Ich celem jako marki jest dotarcie do młodszego pokolenia i zdobycie ich zaufania – powiedziała Katarsina. „Pokolenie Z to bardzo cenna publiczność, ale jednocześnie bardzo trudna do przyciągnięcia i utrzymania” – powiedział. Ważne jest, aby zrozumieć ich wartości. „Postrzegają siebie jako aktywistów, otwartych na walkę o to, w co wierzą. Troszczą się o planetę i są świadomi tego, co dzieje się na świecie. Są tutaj, aby nam przewodzić i szukać społeczności. ich narzędzia do odkrywania świata — i dlatego nasi odbiorcy mogą zobaczyć, kiedy Spotykamy się tam, gdzie jesteśmy potrzebni.
Oprócz czasopism drukowanych i cyfrowych oraz wydarzeń wirtualnych i osobistych, Glamour ma wiele podcastów i ogromną obecność w mediach społecznościowych. Ich strona internetowa ma 160 milionów odsłon miesięcznie. Katarzyna swój sukces zawdzięcza Czystemu DNA marki. „Naprawdę wierzę, że jeśli chcesz odnieść sukces na współczesnym rynku mediów, stworzenie i zrozumienie DNA swojej marki – i uczynienie tego częścią wszystkiego, co robisz – ma ogromne znaczenie” – mówi. „Wszyscy konkurujemy nie tylko z mediami, ale z influencerami i każdym kontem w mediach społecznościowych. Zarówno zaufanie, jak i zaangażowanie naszych czytelników zdobywamy odpowiadając na ich potrzeby.
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
10 spraw urzędowych, które załatwisz online z Profilem Zaufanym
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher