Badania nad dezinformacją zazwyczaj koncentrują się na jej treści, ale często ignorują aspekty finansowe i różnorodne motywacje stojące za rozpowszechnianiem dezinformacji. Wiedza na temat tych aspektów ma kluczowe znaczenie dla stosowania skutecznych narzędzi przeciwdziałania dezinformacji i budowania przestrzeni informacji na temat zdrowia z odpornymi odbiorcami.
Ze sprawozdania jasno wynika, że dezinformacja może być dochodowym biznesem, dlatego należy rozważyć blokowanie tych strumieni przychodów jako strategię przeciwną szkodliwym działaniom mediów.
Kliknij tutaj, aby pobrać raport
(Proszę zarejestrować się, aby pobrać)
Raport opiera się na Oryginalne badania PSSI Metodologia skupia się na finansowaniu serwisów internetowych szerzących dezinformację w Polsce. Po pierwsze, w raporcie wyjaśniono źródła finansowania tych obiektów. W tym kontekście głównymi kanałami generowania dochodu są dobrowolne składki i przychody z reklam, a ich działanie zostało szczegółowo zbadane. Jeśli informacje są dostępne, w raporcie przedstawiono także szacunki dochodów witryn internetowych z konkretnymi liczbami, aby zilustrować potencjał monetarny dezinformacji.
Na podstawie tych danych w raporcie określono cztery modele biznesowe krajobrazu dezinformacji: Kaznodzieje, Praca
Autor: Miles R. Mawtian
Projekt ten był realizowany we współpracy z Praskim Instytutem Studiów nad Bezpieczeństwem i przy wsparciu Programu Forum Czesko-Polskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych Republiki Czeskiej.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex