Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Program Industry Transylvania przygotowuje się do sesji prezentacji i pojawiających się inicjatyw związanych z talentami |  Cechy

Program Industry Transylvania przygotowuje się do sesji prezentacji i pojawiających się inicjatyw związanych z talentami | Cechy

Domitrana Lobo

Był to chrzest bojowy Dumitrany Lobo, szefa branży Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Transylwanii, który przyjął tę rolę zaledwie kilka miesięcy temu.

Lupu wcześniej przez trzy lata pracował jako gościnny koordynator w TIFF i ma doświadczenie w produkcji, ostatnio jako asystent VFX przy serialu komediowym Tima Burtona. Środa dla Netflix, który był kręcony w Rumunii od września ubiegłego roku do tej wiosny.

Ma nadzieję utrzymać na ekranie horrory, przygotowując się do pełnienia funkcji kuratora dziewiątego dorocznego Transilvania Pitch Stop (TPS), głównego elementu platformy branżowej TIFF. Dziesięć wybitnych projektów w trakcie opracowywania z regionu zostanie zaprezentowanych partnerom koprodukcyjnym i potencjalnym finansistom na sesji plenarnej 23 czerwca.

„Mieliśmy zaskakująco dużą liczbę zgłoszeń – ponad 30 – w tym roku z szeroką gamą gatunków filmowych, motywów i języków” – mówi Lobo. „Chociaż są one zróżnicowane pod wieloma warstwami, większość projektów łączy jakość gatunku, aspekty fantasy i/lub elementy magiczne”.

W tym roku do wyboru jest jeden projekt ukraiński, Saszy Oleksando, Lobo mówi, że festiwal robi wszystko, co w jego mocy, by reżyser Andrey Ivanyuk i producent Volodymyr Filippov z Kijowa osobiście pokazali swój projekt w Klużu.

Przed wydarzeniem promocyjnym pięć projektów skorzysta z dostosowanych konsultacji tekstowych prowadzonych przez redaktora scenariusza Christiana Rotha oraz konsultantkę i producentkę Agathe Berman.

Projekty prezentowane na TPS, które od tego czasu zostały wprowadzone do produkcji i funkcji festiwalowych, to m.in. Nataszy Merkulovej i Aleksieja Czupowa Człowiek, który wszystkich zaskoczyłChristos Nico Jabłkoi ukraiński reżyser Maxim Nakonchi po raz pierwszy zobacz motyla który miał swoją premierę na Un Certain Regard w Cannes w maju. zobacz motyla Otrzymał nagrodę Rumuńskiego Centrum Filmowego w TPS w 2019 roku pod tytułem praca Spa Zanim został pokazany na Connecting Cottbus w tym samym roku, a następnie zaprezentowany na European Work in Progress w Kolonii w październiku 2020 roku.

Trzy nowe ukończone filmy programistów międzynarodowych festiwali filmowych i agentów sprzedaży zostaną również pokazane na zamkniętych pokazach podczas TIFF. W tegorocznym wyborze znalazł się czwarty film fabularny Paula Negosko biznesmeniDramat psychologiczny Ioachima Stroe na kempingu nad morzem wiosną 2020 r. Nikogo tu nie maWęgierski reżyser Robert Lakatos Kim jestem psem? Film został wyprodukowany w koprodukcji węgiersko-rumuńskiej z innymi filmami Rity Balog, Ady i Alexandru Solomonów MicroFilm.

Pokój dramatu i pierwsze laboratorium

Tymczasem dwie inicjatywy zgłoszone do programu branżowego TIFF w 2021 r., Drama Room i First Cut Lab, są obecnie wstrzymane.

Zeszłoroczne demo Drama Room we współpracy z MIDPOINT i HBO Europe zaprezentowało 15 uczestnikom trzydniowy program internetowych sesji nauczania i studiów przypadków. Tegoroczna współpraca z Netflix Rumunia oznacza, że ​​inicjatywa stanie się wprowadzeniem do podstaw tworzenia seriali i indywidualnego mentoringu dla pięciu wybranych projektów w Rumunii.

„Otrzymaliśmy 36 zgłoszeń, a proces selekcji trwał dłużej niż oczekiwano, ponieważ mieliśmy wiele ciekawych projektów o ogromnym potencjale”, wyjaśnia Lupu.

Jednym z wybranych projektów jest Alex Tibu i Serban Racoviteanu mroczna historia która brała już udział w TIFF w zeszłym roku, kiedy brała udział w pierwszej edycji Full Moon Script Contest. Nagrodzony najlepszym aktorem w kategorii miniserialu/miniserialu za projekty z gatunku horroru, fantasy, thrillera lub czarnej komedii.

Producent filmowy i kierownik studiów w laboratorium w Turynie, Elon Ratzkowski, będzie głównym mentorem w sali dramatycznej, wraz z dyrektorami generalnymi Netflix Anną Nagler, dyrektorem oryginalnego serialu w językach lokalnych na Europę Środkową i Wschodnią oraz Christopherem Mackiem, odpowiedzialnym za rozwój kreatywny Dyrektor Global Network Originals współpracujący z Uczestnikami podczas jednodniowych warsztatów.

Ponadto słoweńska producentka Alice Pavlin przedstawi studium przypadku dotyczące serialu Ostatni socjalistyczny artefakt który grał w konkursie w Series Mania jesienią 2021 roku.

Do 16 czerwca organizatorzy drugiej edycji warsztatów First Cut Lab nie ogłosili jeszcze tytułów dwóch wybranych projektów, z których jeden ma pochodzić od ukraińskiej firmy produkcyjnej. Pierwsze dwa utwory otrzymają fachowy komentarz na temat ich montażu od polskiej montażystki Agnieszki Glińskiej, która pracowała przy filmie Jerzego Skolimowskiego. Io I tytuł Un Certain Regard Ciche bliźniaki Można go zobaczyć w Cannes w zeszłym miesiącu, a także rumuńskiej producentki Gabi Socio, której wypożyczenia obejmują: niebieski księżycoraz agentka sprzedaży Daniela Cole z berlińskiej firmy Pluto Films, która w przeszłości zajmowała się międzynarodową sprzedażą pięciu filmów First Cut Lab.

Pierwsza selekcja dokonana dla laboratorium First Cut w zeszłym roku opłaciła się: zadebiutowali Monica Stan i George Chipper-Lilymark. nieskazitelny Kontynuował swoją światową premierę w oddziale Giornate degli Autori w Wenecji we wrześniu ubiegłego roku, gdzie zdobył tytuł Lwa Przyszłości za najlepszy debiut fabularny.

Paweł Negosko biznesmeni Jest to obecnie jeden z rumuńskich filmów, które znalazły się na tegorocznej zamkniętej liście programów skierowanych do programistów festiwalowych i agentów sprzedaży.

Transylwańskie Laboratorium Talentów

Kolejną inicjatywą dedykowaną specjalnie wspieraniu lokalnych talentów jest Transilvania Talent Lab. Od kilku lat skupia się na pracy reżyserów filmowych, ale wraca do swojej pierwotnej formy na rok 2022, w której otwiera się na młodych filmowców ze wszystkich środowisk.

„Chcemy wzmocnić branżę kreatywną w regionie Transylwanii, zapewniając talentom zasoby, ludzi i wiedzę, aby mogli rozpocząć karierę, rozpocząć i produkować nowe projekty oraz tworzyć lub rozszerzać ich krajową (międzynarodową) sieć”, mówi Lobo. „Będziemy nadal wspierać szkolenie reżyserów kinowych z regionu poprzez naszą współpracę z Europa Cinemas podczas warsztatów Innovation Day Lab”.

Prezydent TIFF Theodor Giurgiu, dyrektor artystyczny Mihai Sherilov i dyrektor festiwalu Oana Giurgiu będą wśród uczestników podróży talentów, prowadząc kursy mistrzowskie z uczestnikami.

W perspektywie krótkoterminowej Talent Lab ma stać się dedykowanym, całorocznym programem, w którym festiwal wspiera każdy talent na kolejnym etapie kariery filmowej.

Next Generation of Filmmakers jest również przedmiotem programu szkoleniowego First Films First (FFF) wspieranego przez Goethe-Institut, który powróci do Cluj jako pierwszy zespół siódmego pokolenia reżyserów filmowych w Europie Południowo-Wschodniej, pracujący nad rozwojem swoich filmów. Wybrane filmy fabularne Osiem projektów filmowców z Bułgarii, Serbii, Słowenii, Grecji, Czarnogóry, Rumunii i Cypru zostało wybranych spośród 94 tegorocznych zgłoszeń.

Moduł w Cluj nazywa się Rozwijanie historii w scenariusze, a po nim następują dwie kolejne sesje odpowiednio podczas festiwalu Manaki Brothers w Macedonii Północnej i Festiwalu Filmów Autorskich w Belgradzie. Program kończy się publiczną promocją projektów podczas spotkań w Sofii w marcu przyszłego roku.

W tym roku uczestnicy będą mieli okazję być świadkami debiutu absolwenta Stefana Constantinescu człowiek i pies Który miał swoją światową premierę na Festiwalu Filmowym w Göteborgu na początku tego roku, a teraz będzie miał premierę krajową rumuńską w Dniach Rumuńskich podczas TIFF.