Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Południowoafrykańska firma SPAR sprzedaje swój polski biznes w obliczu wyzwań związanych z nierentownością

Południowoafrykańska firma SPAR sprzedaje swój polski biznes w obliczu wyzwań związanych z nierentownością

Spółka w oświadczeniu wyjaśniła, że ​​po dokładnej ocenie i rozważeniu wszystkich opcji Zarząd zdecydował, że rozpoczęcie procesu sprzedaży jej nieruchomości w Polsce leży w interesie grupy i jej akcjonariuszy. Reutera wspomniany.

Po przejęciu pakietu kontrolnego w polskiej grupie supermarketów Piotr i Paweł w 2019 r. SPAR rozpoczął podróż mającą na celu restrukturyzację działalności poprzez przyciągnięcie klientów detalicznych poprzez ulepszone rabaty, zamykanie nierentownych sklepów i ekspansję na nowe obszary, takie jak stacje paliw.

Jednak w zeszłym roku firma zauważyła, że ​​reakcja sprzedawców detalicznych nie była na dobrej drodze do szybkiego osiągnięcia pożądanego poziomu rentowności.

W czerwcu w swoich wynikach półrocznych SPAR ogłosił obiecujące zmiany, w tym wzrost lojalności sprzedawców detalicznych i spadek strat operacyjnych w swojej polskiej działalności.

W okresie 47 tygodni kończącym się 25 sierpnia SPAR Polska, którego sprzedaż wynosi 2,4 miliarda R (125 milionów USD), czyli około 1,8% sprzedaży grupy, osiągnęła 5% wzrost sprzedaży. Poprawa ta wynikała przede wszystkim ze zwiększonej lojalności sprzedawców detalicznych.

Zostało to jednak częściowo skompensowane mniejszą liczbą sklepów w porównaniu do poprzedniego okresu.

READ  Contec zbiera 15 milionów euro na zwiększenie wysiłków na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym