Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski UOKiK wszczyna postępowanie przeciwko TeleGo

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Thomas Crostini wszczął postępowanie przeciwko firmie telefonicznej TeleGo, twierdząc, że wprowadziła klientów w błąd i przedstawiła się jako operator zasiedziały.

Jak podaje UOKiK, TeleGo z Warszawy świadczy usługi telekomunikacyjne w sieciach stacjonarnych i mobilnych, usługi dostępu do internetu oraz usługi telematyczne.

„Do biura wpłynęło wiele skarg, z których wynika, że ​​przedstawiciele firmy, którzy kontaktują się z konsumentami z propozycją zawarcia umowy, a następnie odwiedzają ich w domu, mogą wskazywać lub sugerować, że reprezentują obecnego operatora telefonicznego.

W związku z tym konsumenci mogą być usatysfakcjonowani, że rozmowa i przedstawione im dokumenty dotyczą jedynie zmiany warunków umowy z dotychczasowym dostawcą, a nie zawarcia umowy z nowym operatorem.

Kolejnym zarzutem – jak wyjaśnia UOKiK – jest brak udostępnienia konsumentom formularza wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, co – zdaniem urzędu – mogłoby utrudnić im odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą spółki.

UOKiK zauważył, że z niektórych reklamacji wynika, że ​​przedstawiciele firm nigdy w ogóle nie zostawiają podpisanych dokumentów ani nie przekazują ich późno, więc konsumenci nie mogą zweryfikować, z kim podpisali umowę.

Jeśli zarzuty się potwierdzą, TeleGo może zostać ukarany grzywną w wysokości do 10% rocznej wielkości sprzedaży. W przeszłości Prezes UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod operatora zasiedziałego, takie jak PGT, Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA czy Telestrada.

Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować …


READ  W ciągu dekady brytyjskie rodziny będą w gorszej sytuacji niż ich rówieśnicy w Polsce | Wielka Brytania | Aktualności