Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) Thomas Crostini wszczął postępowanie przeciwko firmie telefonicznej TeleGo, twierdząc, że wprowadziła klientów w błąd i przedstawiła się jako operator zasiedziały.
Jak podaje UOKiK, TeleGo z Warszawy świadczy usługi telekomunikacyjne w sieciach stacjonarnych i mobilnych, usługi dostępu do internetu oraz usługi telematyczne.
„Do biura wpłynęło wiele skarg, z których wynika, że przedstawiciele firmy, którzy kontaktują się z konsumentami z propozycją zawarcia umowy, a następnie odwiedzają ich w domu, mogą wskazywać lub sugerować, że reprezentują obecnego operatora telefonicznego.
W związku z tym konsumenci mogą być usatysfakcjonowani, że rozmowa i przedstawione im dokumenty dotyczą jedynie zmiany warunków umowy z dotychczasowym dostawcą, a nie zawarcia umowy z nowym operatorem.
Kolejnym zarzutem – jak wyjaśnia UOKiK – jest brak udostępnienia konsumentom formularza wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, co – zdaniem urzędu – mogłoby utrudnić im odstąpienie od umowy zawartej poza siedzibą spółki.
UOKiK zauważył, że z niektórych reklamacji wynika, że przedstawiciele firm nigdy w ogóle nie zostawiają podpisanych dokumentów ani nie przekazują ich późno, więc konsumenci nie mogą zweryfikować, z kim podpisali umowę.
Jeśli zarzuty się potwierdzą, TeleGo może zostać ukarany grzywną w wysokości do 10% rocznej wielkości sprzedaży. W przeszłości Prezes UOKiK karał już firmy telekomunikacyjne za podszywanie się pod operatora zasiedziałego, takie jak PGT, Telekomunikacja Cyfrowa, Twoja Telekomunikacja, Nasza SA czy Telestrada.
Inne artykuły, które mogą Cię zainteresować …
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex