Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polska firma ICTSI wychodzi poza rok 2023

Polska firma ICTSI wychodzi poza rok 2023

GDYNIA- International Container Terminal Services Inc. z Filipin. Czołowi urzędnicy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego (BCT), obsługiwanego przez (ICTSI), nie podjęli żadnych starań, aby utrzymać swoją ofertę obsługi polskiego miasta portowego.

Kontynuowanie oferty BCT przez kolejne 30 lat jest ryzykowne, ponieważ dwie pozostałe firmy złożyły oferty na jej miejsce. Jeden z obecnie obowiązujących wygasa 31 maja 2023 r.

„Nasza sytuacja tutaj jest teraz trochę trudna, ponieważ jedziemy [toward] Efekt naszej oferty – przyznał w niedawnym wywiadzie z wybranymi dziennikarzami filipińskimi prezes BCT Michał Kużajczyk. „Oprócz nas do przetargów zgłosiły się dwie firmy – w rzeczywistości są to nasi konkurenci… obie mają tutaj ugruntowaną pozycję. [in Poland]”On dodał.

„Jednym z nich jest chiński Hutchison” – powiedział Kujajjik. „Ale mają tu małą firmę, więc to nie tak” [consider as a major undertaking for them]. Być może są też inne strategiczne powody, dla których chcą przejąć port. Ale nie będziemy o tym spekulować.

Zarząd BCT powiedział, że regulatorzy nie podjęli jeszcze decyzji w sprawie ich sytuacji. Domyślał się, że zostanie to ogłoszone w ciągu najbliższych dwóch lub trzech miesięcy, „ale ciężko walczymy”.

Kontynuował: Nie chcemy być stąd usuwani, ponieważ służymy na tym terenie już ponad 20 lat. Biznes był bardzo produktywny, ale w ciągu tych dwóch dekad mieliśmy więcej konkurentów – wyjaśnił. – Warunki biznesowe zmieniły się diametralnie. Jesteśmy jednak największym terminalem kontenerowym w Gwinei. BCT przyciągnęło również główne światowe szlaki żeglugowe, takie jak Śródziemnomorski Obóz Żeglugowy.

Wymagania, Warunki

Obecnie w niektórych portach i terminalach kontenerowych są inwestycje blokowe, więc jedynym wytłumaczeniem składania ofert jest potrzeba UE.

READ  Ukrzaliznytsia wznawia międzynarodowe stosunki kolejowe z Polską od 10 października

Prezes Wojciech Szymulewicz określił umowę z portem jako „zamkniętą, ale z zapisem na przedłużenie”. „Według polskiego rządu nowy przetarg publiczny to sposób na wybór nowego operatora w jawnym, przejrzystym procesie.

BCT planuje poruszyć tę kwestię, ponieważ przedłużenie dzierżawy portu na jego korzyść jest legalne i przejrzyste, co ostatecznie przyniesie korzyści „wszystkim stronom, a zwłaszcza naszym klientom”. Zaznaczył, że prawo europejskie pozwala na takie rozszerzenie, jakie widzieliśmy wcześniej w innych portach.

„Jest procedura standardowa. Jeśli jest skuteczna, to jest droga do przedłużenia według regularnego cyklu. Nie jest to część regulowana, bo musi być bardzo przejrzysta; inwestorzy zagraniczni muszą zdać ten test” – zaznaczył .

Dyrektor generalny stwierdza jednak, że ich szanse są znacznie większe niż „50-50” – i nie bez powodu: „Jeżeli jesteśmy uważani za część systemu politycznego lub za »kusze«, uważamy, że mamy jakiś powód do naszego stanowiska ”. Zadzwoń.We [might also have] Bądź przygotowany na użycie takiego argumentu.

Zaznaczył, że BCT jest wykorzystywana jako „ważna, strategiczna” praca dla polskiego rządu w tej części Europy oraz jako funkcja Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego (NATO).

Wskazał, że BCT był „jedynym polskim terminalem kontenerowo-portowym z bezpośrednim porozumieniem z wojskiem USA w ramach NATO”.

„Kontrakt na przeniesienie ich sprzętu, robimy tego rodzaju operację już od trzech lat” – ujawnił prezes BCT.

Zaufanie do rządu POL

Zarząd terminalu portowego wskazał na poważne zagrożenia związane z wymianą istniejącego operatora. „Nie jest łatwo usunąć wszystkie funkcje kontenera w ciągu kilku miesięcy. To prawie niemożliwe. Wyjaśnienie klientom może być bardzo trudne. Nie zaakceptują takiego rozwiązania. Najwyraźniej nie byli traktowani jako część tego.

Jeśli sprawy nie pójdą zgodnie z planem, BCT zrezygnuje z dużej ilości sprzętu, takiego jak nowo zakupione dźwigi. Systemy kolejowe, statki i wszystko, co znajduje się na powierzchni całego obszaru, zostanie wysłane do portów kierowanych przez ICTSI na całym świecie, gdzie są one potrzebne. Produkty te, część obnażonego przez Szymulewicza, są częścią całkowitej inwestycji ICTSI o wartości ponad 130 milionów dolarów w ciągu dwóch dekad.

READ  Audrey A. McIntyre, Polska, Ohio Nekrolog

Uważa, że ​​decyzja musiała zostać podjęta z dwu-, trzyletnim wyprzedzeniem, ponieważ firmy takie jak one muszą wprowadzać zmiany przed i po wygaśnięciu umów.

„BCT próbuje ustalić, czy wynik jest na naszą korzyść, czy przeciwko nam. Aby wiedzieć, jak jak najszybciej podjąć decyzję, mocno trzymamy kciuki i wtedy możemy działać we właściwy sposób. W ten sposób, jeśli będziemy musieli przejść przez kolejne 30 lat, możemy się przygotować ”- powiedział przewodniczący BCT.

Prowadzą stały dialog z polskim rządem i tamtejszymi przedstawicielami Filipin. Oglądając BCT, interesuje ich sprawa: „Jesteśmy pewni polskiej gospodarki. Jako największa inwestycja Filipin tutaj wykonaliśmy kawał dobrej roboty w rozwoju kraju wraz z jego ambasadą. Szkoda marnować całą pracę wykonaną w ciągu ostatnich 20 lat.

Z biznesowego punktu widzenia BCT jest nadal najlepszym klientem Zarządu Portu, ponieważ co miesiąc wydaje dużą sumę na dzierżawę terenu: „Nie ma nikogo takiego jak my”.