Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

To zdjęcie zrobione 10 kwietnia 2023 r. przedstawia widok z zewnątrz miejsca, w którym odbywały się 3. China International Consumer Products Expo (CICPE) w Haikou, stolicy prowincji Hainan w południowych Chinach. (Xinhua / Zhang Liyun)

– „(Rynek chiński) to ogromny rynek. Możliwości jest wiele… Powinniśmy dużo więcej eksportować do Chin, bo mamy wiele produktów o bardzo wysokiej jakości” – Gatzek Pucek, wiceprezes Polsko-Chińskiej Rady Biznesu.

– Powiedział, że produkty polskiej jakości, takie jak mleko i kosmetyki, od lat zyskują w Chinach coraz większą popularność.

WARSZAWA, 12 kwietnia (Xinhua) — Lider polskiego biznesu powiedział, że CIFF jest platformą dla polskich firm do odkrywania możliwości rynkowych w Chinach i zwiększania eksportu wysokiej jakości produktów na rynek chiński.

„Oczywiście to (rynek chiński) jest ogromnym rynkiem. Możliwości jest wiele. Ale czuję i większość moich kolegów czuje, że nie wykorzystujemy tego rynku właściwie. Powinniśmy dużo więcej eksportować do Chin, bo mamy wielu produkty o bardzo dobrej jakości” – powiedział Jacek Bocek, wiceprezes Polsko-Chińskiej Rady Biznesu w niedawnym wywiadzie dla Xinhua.

Trzecia edycja Hainan Expo, która odbędzie się w dniach 10-15 kwietnia w Haikou, stolicy prowincji Hainan w południowych Chinach, jest pierwszą tego typu, w której uczestniczy polska delegacja.

Kupujący niesie butelkę niskotłuszczowego mleka Milikovita w supermarkecie w Warszawie, 5 listopada 2020 r. (Zdjęcie: Gap Ahrens/Xinhua)

Polskie produkty wysokiej jakości, takie jak mleko i kosmetyki, od lat cieszą się w Chinach coraz większą popularnością – zauważa Buczek, który organizuje wizyty w Chinach dla polskich przedsiębiorców, pomaga w nawiązywaniu kontaktów między partnerami handlowymi obu krajów, dostarcza polskim i chińskim firmom z informacjami rynkowymi i doświadczeniem na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.

Zauważając, że „coraz więcej chińskich i chińskich firm przyjeżdża do Polski, aby inwestować i importować polskie produkty” od czasu poprawy reakcji Chin na koronawirusa, Buczek powiedział, że ma nadzieję, że „pomoże to również eksportować polskie produkty do Chin”.

Tymczasem Buczek powiedział, że z zadowoleniem przyjmuje kolejne chińskie firmy do inwestowania i rozszerzania działalności w Polsce. „Jeśli ktoś szuka dobrej bramy do Europy, to myślę, że Polska jest najlepsza”.

Poza tym Pucek powiedział, że Polska i Chiny muszą zacieśniać współpracę, zarówno w ramach platformy współpracy Chiny-CEEC, jak i poza nią.

Odnosząc się do niedawnych wizyt przywódców europejskich w Chinach, Buczek powiedział, że wierzy, że wymiana międzyludzka i spotkania twarzą w twarz są ważne, zarówno dla przywódców narodowych, jak i zwykłych biznesmenów.