Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

Lider polskiego biznesu nie może się doczekać ogromnych możliwości związanych z chińskim Hainan Expo – Xinhua

To zdjęcie zrobione 10 kwietnia 2023 r. przedstawia widok z zewnątrz miejsca, w którym odbywały się 3. China International Consumer Products Expo (CICPE) w Haikou, stolicy prowincji Hainan w południowych Chinach. (Xinhua / Zhang Liyun)

– „(Rynek chiński) to ogromny rynek. Możliwości jest wiele… Powinniśmy dużo więcej eksportować do Chin, bo mamy wiele produktów o bardzo wysokiej jakości” – Gatzek Pucek, wiceprezes Polsko-Chińskiej Rady Biznesu.

– Powiedział, że produkty polskiej jakości, takie jak mleko i kosmetyki, od lat zyskują w Chinach coraz większą popularność.

WARSZAWA, 12 kwietnia (Xinhua) — Lider polskiego biznesu powiedział, że CIFF jest platformą dla polskich firm do odkrywania możliwości rynkowych w Chinach i zwiększania eksportu wysokiej jakości produktów na rynek chiński.

„Oczywiście to (rynek chiński) jest ogromnym rynkiem. Możliwości jest wiele. Ale czuję i większość moich kolegów czuje, że nie wykorzystujemy tego rynku właściwie. Powinniśmy dużo więcej eksportować do Chin, bo mamy wielu produkty o bardzo dobrej jakości” – powiedział Jacek Bocek, wiceprezes Polsko-Chińskiej Rady Biznesu w niedawnym wywiadzie dla Xinhua.

Trzecia edycja Hainan Expo, która odbędzie się w dniach 10-15 kwietnia w Haikou, stolicy prowincji Hainan w południowych Chinach, jest pierwszą tego typu, w której uczestniczy polska delegacja.

Kupujący niesie butelkę niskotłuszczowego mleka Milikovita w supermarkecie w Warszawie, 5 listopada 2020 r. (Zdjęcie: Gap Ahrens/Xinhua)

Polskie produkty wysokiej jakości, takie jak mleko i kosmetyki, od lat cieszą się w Chinach coraz większą popularnością – zauważa Buczek, który organizuje wizyty w Chinach dla polskich przedsiębiorców, pomaga w nawiązywaniu kontaktów między partnerami handlowymi obu krajów, dostarcza polskim i chińskim firmom z informacjami rynkowymi i doświadczeniem na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat.

Zauważając, że „coraz więcej chińskich i chińskich firm przyjeżdża do Polski, aby inwestować i importować polskie produkty” od czasu poprawy reakcji Chin na koronawirusa, Buczek powiedział, że ma nadzieję, że „pomoże to również eksportować polskie produkty do Chin”.

READ  Lloyds Banking Group inwestuje 10 milionów funtów w firmę Yote zajmującą się cyfrową tożsamością

Tymczasem Buczek powiedział, że z zadowoleniem przyjmuje kolejne chińskie firmy do inwestowania i rozszerzania działalności w Polsce. „Jeśli ktoś szuka dobrej bramy do Europy, to myślę, że Polska jest najlepsza”.

Poza tym Pucek powiedział, że Polska i Chiny muszą zacieśniać współpracę, zarówno w ramach platformy współpracy Chiny-CEEC, jak i poza nią.

Odnosząc się do niedawnych wizyt przywódców europejskich w Chinach, Buczek powiedział, że wierzy, że wymiana międzyludzka i spotkania twarzą w twarz są ważne, zarówno dla przywódców narodowych, jak i zwykłych biznesmenów.