Studio kreatywne Framestore po raz kolejny łączy siły z reżyserem Jamesem Gunnem w Marvel Studio’s Guardians of the Galaxy Holiday Special. Nagrodzony Oscarem dom VFX dodał świątecznej atmosfery, gdy Peter Quill (Chris Pratt) i reszta The Guardians wyruszają na świąteczną przygodę. Kierowane przez Alexisa Wagsbrota, kierownika ds. efektów wizualnych, zespoły Framestore w Londynie, Montrealu, Vancouver i Bombaju wykonały 271 ujęć do specjalnego programu Disney+, którego akcja rozgrywa się głównie w niebiańskim domu Strażników, Knowhere. „Świąteczna oferta specjalna była dla nas naprawdę fajnym projektem” — komentuje Alexis. „To doskonała obsada postaci, środowisk i efektów, a wszystko to opakowane w naprawdę chwytającą za serce historię”.
Wszystkie drogi prowadzą do Knowhere
Strażnicy zbierają się, by złożyć Peterowi życzenia urodzinowe, starając się go rozweselić po utracie Gamory podczas Avengers: Koniec gry. Ich luźne zrozumienie święta oznacza, że szybko zaczyna się zabawa, kiedy Mantis i Drax porywają w prezencie bohatera filmowego Quilla z dzieciństwa, Kevina Bacona, podczas gdy reszta zespołu wyrusza, by udekorować odbudowane Knowhere.
Alexis i jego zespół stworzyli nową aplikację Knowhere, rozszerzając istniejący zestaw i dodając warstwy świątecznego wystroju do późniejszych sekwencji filmu. „Knowhere różni się nieco od iteracji w innych filmach Guardians, ponieważ wersja, którą znaliśmy, została zniszczona przez Thanosa w Avengers: Infinity War” – wyjaśnia dowódca środowiska Zakaria Boumedienne. „Wersja, którą teraz widzimy, została przebudowana przez społeczność po tym, jak Strażnicy kupili ją od Kolekcjonera, więc musiała być trochę połączona. Dodaliśmy dźwigi w mieście, aby wesprzeć pomysł odbudowy Knowhere. Oświetlenie również musiał reprezentować brak życia na Odległym tle – zrobiliśmy kilka rund, aby było ciemniejsze i mniej zaludnione”.
Kierownik ds. Oświetlenia, Andre Hitsoy, skomentował: „Ten świąteczny dodatek był odejściem od innych projektów Marvela, nad którymi pracowaliśmy”. „Nacisk na postać, dialogi i emocje zaowocował sekwencjami, które pozwalają poświęcić więcej czasu na techniczne wybory i subtelności w zakresie oświetlenia, wsparcia i występów postaci oraz ożywić je w wolniejszym tempie niż zwykła marka Guardians chaosu”.
towarzysz łapy
Strażnicy nie mogliby zrobić sezonowej niespodzianki Quillowi bez pomocy psa Cosmo. „Zbudowanie Cosmo było dla nas zabawnym zasobem” — mówi Alexis. „Jest psem z obrazka, ale jest w stanie mówić przez głośniki swojego skafandra. Oznacza to, że chociaż mimika twarzy i performatywne wskazówki, które odzwierciedlają mowę, są potrzebne, nie potrzebujemy, żeby poruszała szczęką, aby„ mówić ”, co pomaga widzom zachować Bardzo pomocne było również odniesienie do obrazu Marii Bakalovej na planie jako Cosmo, ponieważ to naprawdę pomogło dodać niuanse do występu naszej postaci CG.
Zespół rozpoczął od góry materiałów referencyjnych, tworząc szkielet i strukturę mięśniową rasy labrador, zanim skupił się na rysach twarzy. „Znaleźliśmy momenty z referencyjnych ujęć prawdziwych psów, które podkreślały dialogi” — wyjaśnia kierownik animacji, Nathan McConnell. Zespół celowo nie docenił wydajności twarzy Cosmo, dodając oszczędnie bardziej ekstremalne miny lub spazmatyczne skurcze twarzy. Nathan podsumowuje: „Synergia tego animowanego przedstawienia z pięknymi, realistycznymi kreacjami utalentowanej obsady artystów naprawdę pomogła podnieść tę postać na bardzo wysoki poziom”.
„Cosmo to najbardziej realistyczny pies CG, jakiego kiedykolwiek widziałem” — zgadza się kierownik ds. grafiki komputerowej, Dan Neal. „Zespół zajmujący się animacjami i efektami wykonał świetną robotę, symulując mięśnie, żywą rdzawą sierść, długi ogon i kostium, aby nadać mu najwyższy poziom realizmu, którego potrzebuje. Dodali nawet trochę symulowanej śliny wzdłuż linii szczęki. ” Oświetlenie i instalacja połączyły wszystko razem w opakowaniu prezentowym. „Oświetlenie zostało oparte na najwyższych ustawieniach jakości naszego narzędzia do renderowania, Freak, z niektórymi materiałami wyrenderowanymi w 4K w celu uzyskania ostrzejszych i bardziej szczegółowych obrazów” — dodaje Neil.
Wszystko czego chcę na święta to Groot
Żadna nowa przygoda Strażników nie jest kompletna bez nowego wyglądu od Groota. Od czasu bitwy na Indigaar w Thor: Love and Thunder młody Groot ponownie dorósł, poszerzając ramiona i dodając masy i mięśni kończynom. „Jest teraz starszym nastolatkiem, więc chodził na siłownię, to pewne” — żartuje Alexis. Reżyser James Gunn nazwał go Swoll Groot, nawiązując do jego szerszej budowy ciała.
Odniesienie do ruchu tanecznego Groota zostało dostarczone przez Gunna, co dało zespołowi przewagę nad występem komediowym. „Duży rozmiar i fizyczność Groota oznaczają, że zawsze musimy znaleźć sposób na przeniesienie większego ciężaru, jednocześnie trzymając się czasu odniesienia, aby dopasować się do rytmu muzyki” – mówi Nathan. Animatorzy Framestore sprostali wyzwaniu, kręcąc w razie potrzeby własne odniesienia, minimalizując zakres i szerokość ruchów. „Wymagało to niestandardowego akcentu — dodanie drobnych kopnięć i uderzeń z obciążeniem na jego ramiona i głowę, nałożenie mchu i rozstawienie palców u stóp, przy jednoczesnym zachowaniu ducha gry reżysera” — mówi Nathan. „W rzeczywistości wszystkie drugorzędne animacje poszczególnych kawałków kory i gałązek pokrywających jego ciało były całkowicie ręcznie kluczowane”.
Londyńskie studio wyposażyło Groota na święta, dając mu na Boże Narodzenie uszy z poroża, a także wieńce i lampki na sesję zdjęciową Marvel Studios po napisach. „Oświetlenie w Groot wykorzystywało efekty objętościowe, aby płynnie wtapiać się w obrazy z początkiem światła misji. Dodaliśmy efekty kurzu w miejscach, w których zranione stopy stykają się z ziemią, aby naprawdę zakotwiczyć je w otoczeniu” – dodaje Dan Neal, kierownik ds. grafiki komputerowej. „Wielu zagorzałych fanów Marvel Studios spekulowało online, że wpływ Groota był praktyczny – facet w garniturze – co jest naszym największym komplementem, tworząc coś tak fascynującego, że wydaje się to namacalne”.
Rakieta wokół choinki
Podczas gdy Cosmo i Groot byli bardziej eksploracyjni, jeśli chodzi o opracowywanie i znajdowanie swoich występów, Rocket był pozornie bardziej artystą, ponieważ jego postać była już ugruntowana w poprzednich filmach. „Dla Rocket wyzwaniem było zinterpretowanie specyficznego występu Seana Gunna z wokalem Bradleya Coopera i połączenie tego z wymaganiami i ograniczeniami rzeczywistego ujęcia” — wyjaśnia Nathan. Referencje stanowiły doskonały punkt wyjścia dla istoty ujęcia, informując o akcentach i niuansach, aby poprawić wydajność. „Ustawienie, kształtowanie i wybór najlepszego połączenia wszystkich odniesień, w tym naszych własnych, zależały od umiejętności utalentowanego zespołu animatorów postaci” — dodaje Alexis.
„Zespół Creature FX zbudował wszystkie platformy symulacyjne, aby ulepszyć kostium, aby wchodził w interakcję z futrem Rocketa i dodał kilka dodatkowych szczegółów, takich jak fałdy kostiumu dla zbliżeń” — rozwija Neil. Aby włączyć to do tablicy rejestracyjnej, zespół oświetleniowy odtworzył oświetlenie rozbryzgowe — w tym światła do ozdób choinkowych — tak, aby powierzchnie, takie jak oczy, uzyskały dokładny kolor i rozświetlenie ekspozycji. Doskonałym tego przykładem jest sytuacja, w której jako prezent na Boże Narodzenie otrzymał w ręku zapłakaną rakietę”.
Świąteczna oferta specjalna Strażników Galaktyki zostanie wydana wyłącznie na platformie Disney+ 25 listopada 2022 r.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz