Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Budapest News Content: Telewizja linearna nadal działa w Europie Środkowej i Wschodniej |  Aktualności

Budapest News Content: Telewizja linearna nadal działa w Europie Środkowej i Wschodniej | Aktualności

Budapest News Content: Telewizja linearna nadal działa w Europie Środkowej i Wschodniej |  Aktualności

Siméon Mirzayantz pojawia się na scenie pierwszego dnia Content Budapest

Budapeszt Treść: Telewizja linearna pozostaje silna w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE), a widzowie oglądają prawie dwa razy więcej na rynkach takich jak Węgry niż w innych częściach świata, według firmy badawczej Glance.

Przemawiając podczas wypełnionej po brzegi sesji inauguracyjnej Budapest Content w stolicy Węgier, Simeon Merzayantz, regionalny dyrektor biznesowy należącej do Mediametric firmy Glance na CEE, Bliski Wschód, Afrykę i Europę Południową, podkreślił, jak dobrze radzi sobie telewizja liniowa w Europie Środkowo-Wschodniej.

Dzieje się tak zwłaszcza na Węgrzech, gdzie przeciętny widz słucha telewizji przez prawie pięć godzin dziennie, w porównaniu do około dwóch i pół godziny w pozostałej części świata, powiedział Mirzayantz.

Programy zewnętrzne nadal cieszą się dużą popularnością w regionie, dodał Merzayantz, powołując się na badania Glance, które pokazują, że stanowią one znaczną część 10 najlepszych programów na 10 głównych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej w ciągu ostatnich sześciu lat, osiągając szczyt w 2021 r. na poziomie 20 %.

Podczas gdy amerykańskie tytuły stanowią lwią część, programy z Turcji i Czech okazały się szczególnie popularne w krajach sąsiednich, podczas gdy importowane ze Skandynawii, Afryki i innych krajów podkreślają różnorodne gusta widzów z Europy Środkowej i Wschodniej.

Liczby Glance ilustrują malejący wpływ amerykańskich ofert w ciągu ostatnich dwóch lat, podczas gdy wiceprezes wykonawczy 3Vision, Jack Davison, nakreślił, jak zmienił się krajobraz Europy Środkowo-Wschodniej w wyniku rezerwowania przez amerykańskie studia aktywów dla swoich usług przesyłania strumieniowego.

„Amerykańskie treści nadal odgrywają ogromną rolę w ekosystemie” — powiedział Davison, który zauważył również, że integracja pionowa spowodowała, że ​​studia coraz częściej same sprzedają oryginalne oryginały, chociaż niedawna presja finansowa skłoniła niektórych do zmiany kierunku.

„To wszystko w kontekście wyników Netflixa za pierwszy kwartał 2022 roku i późniejszego wpływu na biznes studia, który polega na tym, że musi ono za wszelką cenę przestać gonić za globalnym wzrostem abonentów i myśleć o zyskach i stratach. czego chcą i żądają inwestorzy”.

Davison przytoczył zmiany w Warner Bros Discovery jako dowód tych zmian — były one najbardziej odczuwalne w regionach Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie pierwotna produkcja HBO Europe została przerwana, a seriale wyprodukowane w ramach tej inicjatywy uzyskały licencję na początku tego roku dla nowego Comcast- Paramount SkyShowtime joint venture. , reklama, która jest teraz w całym Budapeszcie.

O tym ostatnim Davison powiedział: „Mają świetne treści, ale są w tyle w marketingu i muszą nawiązać współpracę z dystrybucją, jeśli mają odnieść sukces, a wszystkie studia stoją przed tymi samymi wyzwaniami”.

W innym miejscu sesji Content Trends Report Alex Cameron, dyrektor Parrot Analytics na region EMEA, podkreślił rosnącą siłę rynku eksportowego w Europie Środkowej i Wschodniej oraz zidentyfikował oryginalne tureckie dramaty Star TV Golden Boy i Polish Max jako przywracające Alice (Polska) , Spy/Master (Rumunia) i The Informant (Węgry) należą do ostatnich bestsellerów, podobnie jak komedia w stylu Teda Lasso Gólkirályság z węgierskiej TV3.

Tymczasem Hannah Walsh, dyrektor ds. badań Ampere Analysis, przedstawiła liczby, które pokazały, że CEE będzie jednym z niewielu obszarów, w których nastąpi wzrost wydatków na treści w tym roku i w kolejnych latach.