Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

„Roads” Remy Pompeo dotyczy imigracji w Wielkiej Brytanii

„Roads” Remy Pompeo dotyczy imigracji w Wielkiej Brytanii

Sposób, w jaki Wielka Brytania radzi sobie z uchodźcami, jest obecnie główną debatą polityczną w Wielkiej Brytanii. Południowe wybrzeże kraju przyjmuje dużą liczbę uchodźców na małych łodziach i innych jednostkach pływających. Do tej pory w tym roku przybyło około 40 000 migrantów. Ogarnięta walką brytyjska minister spraw wewnętrznych Suella Braverman znalazła się we wtorek pod ostrzałem mediów i opozycji za niemądre nazwanie masowego napływu osób ubiegających się o azyl „inwazją”.

Na tym tle chicagowska Remy Bumppo Theatre Company otworzyła w 2013 roku swoją sztukę w Londynie, „Routes” Rachel de Hague, esej polityczny, który przygląda się podwójnym demonom rządowej polityki imigracyjnej: (a) niedopuszczalne opóźnienia w przetwarzaniu (b) zatrzymanie osób nie- przestępcy W obiektach bardzo podobnych do więzień. Nie jest to oczywiście problem wyłącznie w Wielkiej Brytanii; Wędruje po całej Europie, a także po tej stronie Atlantyku.

„Drogi”, które trwa tylko 80 minut, śledzi młodego Brytyjczyka-Somalijczyka, Bashira (w moim wykonaniu wspaniały Lucas Loch Johnson), który jest praktycznie bezpaństwowcem, mimo że dorastał w Wielkiej Brytanii, naturalizowany, ale pozbawiony pełnego obywatelstwa. W areszcie obserwujemy, jak rozwija się jego przyjaźń z Kolą (T.J. Thomas), namiętną młodą przestępczynią, której kochana i wojownicza matka (Christine E. Ellis) faktycznie pracuje dla kontroli granicznej, a później widzimy także interakcje Bashira ze swoim wolontariuszem zwolenników, młoda kobieta Dobrze usposobiony, ale odizolowany, nie ma możliwości naprawienia swojej sytuacji w jakikolwiek spójny lub natychmiastowy sposób.

Tymczasem oglądamy w tym samym czasie kolejną historię 40-letniego Nigeryjczyka, Olofemi (Yao Dugbe) próbującego wyrobić fałszywy paszport od jednego z wszechobecnych brokerów (Kevin Travon Patterson), aby dostać się do Wielkiej Brytanii i bądź z nim. Żona i rodzina. Spektakl nie tyle zgłębia przyczyny globalnej migracji, ile zachwyca niekompetencją nawet pozornie liberalnych państw, jeśli chodzi o reagowanie na potrzeby i prawa migrantów w sposób terminowy i pełen współczucia.

READ  Jean-Anne Tingren Helming to dramat wojenny opowiadający historię polskiego bohatera wojennego Witolda Pileckiego

Pod wieloma względami sztuka jest krytyką biurokratycznych struktur władzy, które mają nieskończoną władzę, umieszczając ludzi w ramionach Kafki. Mając to na uwadze, w inscenizacji reżysera Michaela Burke’a, ze scenografią Mary Zinke, między wydarzeniem a widzami umieszcza się kawałek szkła; To dobry pomysł w teorii i w kodzie, ale odbywa się to kosztem usunięcia dużej części witalności interakcji między rozgrywką a publicznością. Program został opisany jako „rozbity”, więc być może powinien przełamać własną barierę.

Jako kawałek pisarski, „Drogi” są dalekie same w sobie: mają kliniczny rodzaj rozłączenia, który czasami wydaje się paradoksalny w stosunku do pilności tematu. Burke stara się, aby zakończenie serialu było naprawdę spójne, co jest problemem, który moim zdaniem jest wtopiony w tę bardzo krótką grę, która ma wiele silnych pojedynczych momentów, ale nie zawsze wydaje się bardzo materialistyczna.

To powiedziawszy, można również zobaczyć zderzenie tej sztuki z produkcją, która chce wyraźniej odwzorować dobro i zło i nie uwzględnia odpowiednio determinacji De-lahay, aby pokazać nam, że ludzie robią wszystko, co w ich mocy w nieludzkim systemie. Przedstawienie zamienia Ankę (w moim spektaklu Amanda Winston), napisaną, jak sądzę, jako polską imigrantkę, w chłodną Brytyjkę z wyższej klasy (przynajmniej w zachowaniu), usuwając cię z przekazu sztuki o odczłowieczaniu tego, co istotne. ludzka przyzwoitość.

Być może na tym polega różnica między 2013 r. a większą pilnością w 2022 r., z trwającym ostrym, szalejącym i niszczycielskim kryzysem, ale tak naprawdę nie służy to tej grze.

Chris Jones jest krytykiem Tribune.

[email protected]

Recenzja: „Utwory” (2,5 gwiazdki)

Kiedy: Do 20 listopada

Gdzie: Remy Bumppo Theatre Company w Theatre Wit, 1229 W. Belmont Ave

Czas trwania pokazu: 1 godzina i 20 minut

READ  Megan Thee Stallion potwierdza rolę w serialu She-Hulk Marvela

Bilety: 32-40 $ pod numerem 773-975-8150, remybumppo.org