Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Zza odlewu gipsowego wyłania się nowa przyszłość umiejętności zawodowych

Zza odlewu gipsowego wyłania się nowa przyszłość umiejętności zawodowych

Pracownik pracuje w centrum szkolenia umiejętności praktycznych w szkole zawodowej w Chinach. [Photo/CHINA DAILY]

Ma Hongda, studentka dekoracji architektonicznej z Technikum Budowlanego Zhejiang, zdobyła złoty medal w kategorii „Systemy tynkarskie i systemy suchej zabudowy” na specjalnej edycji World Skills Competition 2022 w niedzielę. Dziennik Zhejiang poinformował, że był to pierwszy w historii chiński złoty medal w tej kategorii umiejętności.

Wiele osób uważa, że ​​tynkowanie i montaż systemów suchej zabudowy nie wymagają solidnej wiedzy technicznej, ale międzynarodowa konkurencja nie dopuszcza błędu operacyjnego większego niż 1 milimetr. Przed Ma, Shao Rubing, nauczyciel z Miejskiej Szkoły Nauki i Technologii w Szanghaju, zdobył złoty medal w projekcie „wysokiej klasy obróbka drewna”.

Niezależnie od tego, czy jest to Ma, czy Shao, ich sukces jest nierozerwalnie związany z ich wytrwałością, praktyką i ciężką pracą. Jak mówi chińskie przysłowie, każdy handel ma swojego mistrza. Jeśli wszyscy starają się doskonalić swoje umiejętności zawodowe ciężką pracą, wykwalifikowani ludzie mogą stać się wybitni.

Niedawny dokument dotyczący kierunków kształcenia zawodowego przedstawiony przez Ministerstwo Edukacji przedstawia zawody i dziedziny techniczne odpowiadające specjalnościom, podkreślając kluczowe wymagania w zakresie umiejętności zawodowych.

Raport XX Krajowego Zjazdu Komunistycznej Partii Chin wskazał, że Chiny poprawią system kształcenia umiejętności zawodowych przez całe życie i będą promować rozwiązywanie strukturalnych problemów zatrudnienia. Fundamentalną kwestią dla zatrudnienia młodych ludzi nie jest to, czy zdolność do przenoszenia rynku jest silna czy słaba, ale czy system edukacji może być potężnym wsparciem dla rozwoju gospodarki realnej. Praca może rozwiązać problemy związane z jedzeniem i odzieżą, ale zawód może pomóc im żyć lepszym życiem.

Poszczególni studenci szkół wyższych powinni przyjąć podejście zorientowane na pracę, starannie doskonalić swoje umiejętności zawodowe i wykorzystać szansę Globalnego Konkursu Umiejętności, aby zwiększyć swoją podstawową konkurencyjność i zdolność do innowacji naukowych i technologicznych. Uniwersytety i rządy powinny kierować większą liczbą młodych ludzi i zachęcać ich do podnoszenia kwalifikacji.

Jednocześnie należy dalej usprawniać kanały rozwoju kariery, należy kompleksowo wdrożyć uznawanie poziomu umiejętności zawodowych oraz ustanowić system oceny umiejętności zawodowych dla wykwalifikowanych talentów, aby pomóc im lepiej planować rozwój kariery.