LIZBONA (Reuters) – drugi co do wielkości sprzedawca detaliczny w Portugalii Jerónimo Martins (JMT.LS) W środę odnotował 14% wzrost zysku netto w trzecim kwartale, ponieważ rosnąca inflacja zwiększyła sprzedaż, a firma ostrzegła przed niepewnymi perspektywami cenowymi.
Jeronimo Martins zarobił 157 milionów euro (157,97 miliona dolarów) od lipca do września.
Dyrektor generalny Pedro Soares dos Santos ostrzegł, że „Na dwa miesiące przed końcem roku niestabilność geopolityczna i ograniczenia łańcucha dostaw wynikające z pandemii sprawiają, że perspektywy cen żywności, energii i paliw są wysoce niepewne”.
Powiedziała, że chociaż firma stara się powstrzymać ceny, które wzrosły od rosyjskiej inwazji na Ukrainę 24 lutego, koszt inflacji zwiększy presję na marże.
Skonsolidowana sprzedaż w trzecim kwartale wzrosła o 22,7% do 6,5 mld euro, napędzana przez wiodącą na rynku polską sieć sklepów Biedronka, która odnotowała wzrost sprzedaży o 21,6% do 4,4 mld euro. Roczna stopa inflacji żywności w Polsce wyniosła we wrześniu 19%.
Chociaż konsumenci w Polsce stają się coraz bardziej ostrożni i wrażliwi na ceny, wydatki na żywność wzrosły, przewyższając inflację żywności.
W kraju sieć supermarketów Pingo Doce odnotowała 13,4% wzrost sprzedaży do 1,1 mld euro, a kolumbijska firma Ara zanotowała 467 mln euro sprzedaży, co stanowi wzrost o 64% w porównaniu z poprzednim rokiem.
Firma poinformowała również, że zwiększyła swój program inwestycyjny do 950 mln euro z 850 mln euro ze względu na bardziej ambitny plan ekspansji Ary, gdzie planowane jest 230-250 nowych sklepów zamiast 180 oraz wysokie koszty budowy i wyposażenia na wszystkich jej rynkach .
(1 dolar = 0,9938 euro)
(Raportowanie Patricii Vicente Roa) Montaż przez André Khalila i Davida Gregorio
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Uhonorowany przez Venice Art Terrazzo Company za pracę w Centrum Pana Maria
Komisja Europejska zatwierdza polski program wsparcia producentów rolnych o wartości 346 mln euro
Rynek lakierów do paznokci 2023-2030 Analiza biznesowa, tempo wzrostu, trendy – OPI, Maybelline, Dior, CHANEL, ORLY, Butter London – KaleidoScot