Logo Sony Corp na konferencji prasowej w Tokio, Japonia, 1 listopada 2017 r. REUTERS / Kim Kyung-Hoon
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
WASHINGTON (Reuters) – Sony Corporation (6758.T) powiedział w czwartek, że utworzył nową firmę, która będzie budować i dostarczać urządzenia, które pozwolą małym satelitom na orbicie komunikować się ze sobą za pomocą laserów, zanurzając się w szybko rozwijającą się przestrzeń kosmiczną. Sekcja.
Zarejestrowana w środę firma Sony Space Communications Corp. zamierza wykorzystać technologię laserową, aby uniknąć dławienia częstotliwości radiowych. Urządzenia będą działać między satelitami w kosmosie a satelitami komunikującymi się ze stacjami naziemnymi.
Firma nie powiedziała, kiedy spodziewa się wypuścić swoje pierwsze komercyjne urządzenie w kosmos, czy ma w kolejce obecnych klientów ani ile pieniędzy do tej pory zainwestowała w tę technologię.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Na orbicie znajduje się około 12 000 satelitów, a liczba ta ma gwałtownie wzrosnąć w nadchodzących latach, ponieważ firmy rakietowe obniżają koszty wynoszenia rzeczy w kosmos, a firmy takie jak Amazon (AMZN.O) i SpaceX budują rozległe sieci przewoźników kosztów. Satelity naziemne do przesyłania komunikacji internetowej do wszystkich części świata.
„Ilość danych wykorzystywanych na orbicie również rośnie z roku na rok, ale ilość dostępnych fal radiowych jest ograniczona” – powiedział w oświadczeniu nowy prezes firmy, Kiyohi Iwamoto.
SpaceX buduje własne urządzenia do komunikacji laserowej i po raz pierwszy wystrzeliło je na satelitach Starlink pod koniec ubiegłego roku.
Sony powiedziało, że jeden z pierwszych udanych testów miał miejsce w 2020 roku, kiedy przesłał dane obrazu laserowego o wysokiej rozdzielczości z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej do stacji naziemnej w Japonii.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
(Raportowanie Joey Rowlett) Montaż przez Petera Hendersona i Sandry Mahler
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Firma zajmująca się planowaniem powierzchni handlowych CADS postrzega technologię jako odpowiedź na Święta Wielkanocne i inne sezonowe wyzwania w 2024 r. — Retail Technology Innovation Hub
Astronomowie odkryli, że woda unosi się w części przestrzeni, która tworzy planetę
Tęskniłam za nim bardzo długo! Satelita NASA i martwy rosyjski statek kosmiczny zbliżają się do siebie na swojej orbicie