Jest pozytywna aktualizacja dotycząca historii związanej z Polskimi Liniami LOT w Pekinie…
LOT wypłaca odszkodowanie pasażerowi za odmowę przyjęcia na pokład w Pekinie
Kilka dni temu pisałem o tym, jak czytelnikowi OMAAT odmówiono wejścia na pokład dużego samolotu z Pekinu do Warszawy, kiedy podróżował na bilecie lotniczym klasy biznes linii Air Canada. Jeśli jeszcze nie czytałeś wpisu, polecam nadrobić zaległości.
Krótko mówiąc, wygląda na to, że pracownik (lub kontrahent) LOT-u w Pekinie jednostronnie uznał, że bilety w ramach nagrody partnera są fałszywe i natychmiast anulował je na lotnisku, pozostawiając wielu podróżnych w martwym punkcie. Wśród tych osób był czytelnik OMAAT, który kupił w ostatniej chwili bilet klasy biznes na Korean Air z powrotem do Stanów Zjednoczonych.
Czytelnik próbował skontaktować się z LOT-em od miesięcy, ale nie otrzymał żadnego rozwiązania. Na szczęście w ciągu 48 godzin od wspomnianego wpisu LOT skontaktował się ze mną, potwierdzając, że linia lotnicza zwróci pasażerowi koszt biletu, który musiał kupić. Oto oświadczenie, które otrzymałem od LOT:
Przede wszystkim pragniemy serdecznie przeprosić za zaistniałą sytuację, która była nieporozumieniem i nie powinna mieć miejsca. Członkowie naszego zespołu skontaktowali się już z pasażerem i poinformowali go, że podjęliśmy decyzję o całkowitym zwrocie kosztów biletu Korean Air.
Skontaktowałem się z czytelnikiem, aby zapytać, co powiedział mu LOT, więc oto e-mail, który otrzymał od linii lotniczej:
Proszę przyjąć nasze przeprosiny za opóźnienie w odpowiedzi na zapytanie.
Szczerze ubolewamy nad okolicznościami związanymi z Państwa skargą. W LOT POLISH zawsze jesteśmy rozczarowani, jeśli któryś z naszych klientów i tak jest rozczarowany.
Zapewniamy, że w LOT i powiązanych z nim firmach od każdego pracownika oczekuje się nienagannej etyki i najwyższego szacunku dla pasażerów, a także ścisłego przestrzegania obowiązujących przepisów i procedur. Proszę przyjąć nasze przeprosiny, jeśli zachowanie personelu było w jakikolwiek sposób niewłaściwe.
Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności związane z Państwa podróżą, Przewoźnik zdecydował się opłacić nowo zakupiony bilet i podwyższyć łączną kwotę 40 044 CNY pomniejszoną o kwotę już zwróconą z pierwotnego biletu.
Proszę wypełnić poniższy formularz, podając niezbędne dane konta bankowego.
Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mieli okazję ponownie powitać Państwa na pokładzie naszych samolotów w bardziej sprzyjających okolicznościach.
Cóż, szczerze mówiąc, ten e-mail wydaje się nieco przedwczesny – „Proszę przyjąć nasze przeprosiny, jeśli zachowanie personelu było w jakikolwiek sposób niewłaściwe”. Tak, to nie powinny być przeprosiny typu „przepraszam, jeśli jestem urażony”, powinny to być przeprosiny typu „przepraszam, że po królewsku zawiedliśmy”. Co najważniejsze, linia lotnicza uzupełnia czytelnika.
Czytelnik martwi się tylko, ile dokładnie otrzyma zwrotu, gdyż LOT oświadcza, że firma zwróci mu koszt biletu pomniejszony o „kwotę zwrotu” jego oryginalnego biletu. Ponieważ była to nagroda, jestem ciekaw, jak dokładnie to działa.
Bardzo się cieszę, że postąpiłem słusznie, ale…
Cieszę się, że udało mi się trochę rozkręcić tę historię, tak że skontaktowano się z tym czytelnikiem w ciągu 48 godzin z obietnicą jej ukończenia. Jednocześnie, czy to nie smutne, że wcześniej miesiącami próbował dostać się do LOT-u bez rozwiązania?
To bardzo dziwne, kiedy możesz zawrzeć umowę na bilet, a potem linia lotnicza jednostronnie anuluje twój bilet i zostawia cię w miejscu, a wtedy każda próba dotarcia do linii lotniczej kończy się ślepą uliczką. Jedyną opcją jest próba podania ich do sądu lub, jak sądzę, w tym przypadku skontaktowanie się z kimś, kto może być w stanie pomóc.
Oczywiście nie dotyczy to tylko LOT-u, ponieważ wiele linii lotniczych będzie działać w ten sposób. I oddając sprawiedliwość liniom lotniczym, branża jest złożona i mają do czynienia z wieloma opiniami klientów, które mogą być przytłaczające. Ale nadal, w przypadku czegoś tak ekstremalnego, linie lotnicze muszą zrobić to lepiej.
minimum
Polskie Linie Lotnicze LOT postępują słusznie, wypłacając odszkodowanie czytelnikowi OMAAT, któremu bezpodstawnie odmówiono wejścia na pokład na lotnisku w Pekinie. Cieszę się, że linie lotnicze tak szybko docierają do klienta i szkoda, że stało się to dopiero po publicznym ujawnieniu tej sytuacji, po miesiącach prób bezpośredniej komunikacji z linią lotniczą.
Co sądzicie o tej sytuacji LOT-u?
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex
Rozszerzanie współpracy poza obronność o gospodarkę i energetykę
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex