Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Polski Eurocash odnotowuje niewielki wzrost sprzedaży w III kwartale

Polska hurtownia to Eurokashi Skonsolidowana sprzedaż odnotowała wzrost o 1% 7,03 mld zł (1,52 mld euro) w trzecim kwartale roku obrotowego.

Grupa podała, że ​​sprzedaż w całym jej segmencie wyniosła 5,26 miliarda złotych (1,14 miliarda euro), co stanowi wzrost o ponad 2% w segmencie detalicznym, mniej więcej tyle samo, co w zeszłym roku.

Skonsolidowana EBITDA za ten okres wyniosła 236 mln zł, o 5% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, najwyższy zysk w segmencie hurtowym.

„Ciężkie czasy dla małych sklepów”

„Trzeci kwartał tego roku, podobnie jak drugi kwartał, był trudnym okresem dla małych sklepów, odzwierciedlającym spadek sprzedaży hurtowni Cash & Carry” – skomentował dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Ovserek.

„Osiągnęliśmy wysoką sprzedaż w postaci Eurocash Dystrybucja, biznesu skierowanego do dużych sklepów. Postępująca cyfryzacja naszego biznesu jeszcze bardziej zwiększyła rentowność naszego segmentu hurtowego.”

Owczarek sprzedaje obecnie dwie trzecie swojej sprzedaży (43%) za pośrednictwem serwisu eurocash.pl.

Sieć sklepów

Na koniec września 2021 r. ABC posiadało łącznie 9 143 sklepów sieciowych w całej Polsce, a łączna liczba sklepów partnerskich i franczyzowych w ramach sieci Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD) wyniosła 5 494 placówki.

W innych miejscach jej pion detaliczny prowadzi obecnie 1 594 sklepy, z czego 1 565 działa pod marką Delikatesy Centrum, z czego 965 to placówki własne. Obsługuje również 422 serwisy informacyjne InMedio.

„Nadsprzedaż w segmencie detalicznym to głównie efekt rozwoju naszych własnych supermarketów” – powiedział Owczarek. „Pod względem wydajności są one nadal gorsze od obiektów prowadzonych przez właścicieli, co oznacza, że ​​istnieje duży potencjał do przeprowadzenia renowacji”.

Wreszcie, dział „projekty” grupy, w skład którego wchodzą e-supermarket Frisco oraz sieć sklepów pozalicencyjnych Ducy Penn, odnotował wzrost sprzedaży o 22% w trzecim kwartale do 123 mln zł.

READ  Yamashita i INOUE obecne w Polsce

Na początku tego roku Eurocash ogłosił, że kupi 49% udziałów w sieci handlowej Orlehan.

© 2021 Europejski Magazyn Supermarketów. Artykuł autorstwa Stephena Vine-Jonesa. Aby uzyskać więcej informacji o handlu detalicznym, kliknij tutaj. Kliknij Rejestracja Aby się zarejestrować ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.