Endemol Shine Poland jest częścią Banijay Package, jednej z wiodących firm produkcji telewizyjnej na rodzimym rynku. Działająca od 1997 roku lista produktów krajowych obejmuje iteracje Mistrzowie LEGOI Mistrz Kuchni Junior I Niskie pieniądze. – mówi Ryszard Sibilski, dyrektor zarządzający Endemol Shine Poland Formaty telewizyjne co tydzień O niektórych niuansach dostosowywania formatów rozrywkowych do polskiego rynku.
formaty telewizyjne: Porozmawiaj ze mną o obecnym krajobrazie koordynacji w Polsce.
Sebelski: Polska zawsze była regionem zorientowanym na format, w którym rozrywka, reality show i gry są wciąż gorącymi towarami. Są to jednak głównie mody międzynarodowe, ponieważ jako rynek nie mamy długiej historii tworzenia formatów. Międzynarodowe IP z wypróbowanym i przetestowanym sukcesem gwarantuje oglądalność, zwłaszcza gdy nadawcy i widzowie są świadkami szumu generowanego w innych regionach. Przynależność do rodziny Banijay oznacza, że mamy dostęp do jej bogatego, wielogatunkowego katalogu IP, którego koncepcje możemy dostosować do polskich odbiorców, takich jak Mistrzowie LEGO I Niskie pieniądze.
formaty telewizyjne: Jakie typy formatów sprawdzają się najlepiej na tym rynku?
Sebelski: Hity emitowane w czasie największej oglądalności z udowodnionymi międzynarodowymi rekordami nadal przyciągają największą widownię. szef kuchniI Twoja twarz wygląda znajomoI Rolnik szuka żonyI dźwiękI najwyższy modelI Mieć talentI Kto chce być milionerem?I Wyspa miłościI Niskie pieniądze oraz inne tytuły, które od lat dominują w ramówkach wszystkich głównych nadawców. Jednak zdarzają się sytuacje, w których widzimy nowe hity IP o międzynarodowym potencjale. Oczywiście w Endemol Shine Poland zawsze staramy się budować na tych międzynarodowych tytułach, prezentując nasze doświadczenie i demonstrując wydajność produkcji. To skłoniło wiele krajów, w tym Wielką Brytanię i Australię, do podróży do Polski w celu wyprodukowania formatów takich jak ściana I teraz wszyscy razem.
formaty telewizyjne: Jak wygląda tam obecnie zamawiana rozrywka?
Sebelski: W Polsce proces zamawiania programów rozrywkowych zarówno dla nadawców komercyjnych, jak i nadawców przekaźnikowych jest dynamiczny i konkurencyjny. Wszyscy główni nadawcy niekodowani szukają świetnych seriali i wydarzeń rozrywkowych w czasie największej oglądalności, z których każdy obejmuje co najmniej jeden duży program. Jest to dla nich sposób na wyraźne odróżnienie się od konkurencji i zaspokojenie zapotrzebowania na programy, z których mogą korzystać osoby w każdym wieku. Ostatni sezon Twoja twarz wygląda znajomo (sezon 18) w Polsacie miał średnio 1,5 miliona widzów i podkreśla, że pragnienie optymistycznej rozrywki jest nadal bardzo powszechne.
Rzeczywistość oparta na scenariuszu doskonale pasuje do czasu największej oglądalności, ponieważ jest idealnym programem konsorcjalnym, oferuje możliwości powtórek i jest tak przystępna cenowo w produkcji. Długotrwałe mydła to kamień węgielny polskiego programowania, w którym uznane marki wyróżniają się na tle konkurencji. Te tytuły zapewniają nadawcom codzienną interakcję z widzami, co z kolei prowadzi widzów do najlepszych przedziałów czasowych, które generują przychody i prezentują najpopularniejsze talenty.
formaty telewizyjne: Jakie są klucze do warunkowania dużej marki, na przykład Duży bratI Mistrzowie LEGO I szef kuchnina rynek polski?
Sebelski: Wszystko sprowadza się do castingu. Nie mogę przecenić znaczenia wyboru odpowiednich zawodników do programu. Polscy widzowie chcą postaci, z którymi mogą się utożsamiać i czuć, że są prawdziwi i z którymi można się utożsamić. To powinno być w DNA każdej modyfikacji.
Dostosowując globalne marki, zaczynasz od własności intelektualnej, która ma unikalną, innowacyjną i zniewalającą wizualnie koncepcję. Musisz jednak sprawić, by była atrakcyjna dla lokalnych odbiorców. Na przykład, szef kuchni Do tej pory został zaadaptowany na ponad 60 rynkach, a dzięki kreatywnej społeczności Banijay możemy dzielić się wiedzą, pomysłami i najlepszymi praktykami, co jest nieocenione. Oczywiście musimy dodać nasz lokalny charakter i autentyczność, a uczestnicy są do tego kluczowi. Elementy pakietu formatu, takie jak projekt, oświetlenie, muzyka, pakiety graficzne itp. Są ważne, ale bez przyciągnięcia lokalnej uwagi jest mało prawdopodobne, aby program generował i utrzymywał widownię sezon po sezonie.
formaty telewizyjne: Jak rozwój transmisji na żywo na polskim rynku wpłynął na koordynację biznesu
Sebelski: Pojawienie się oprogramowania do streamingu, takiego jak Netflix, Prime Video, Viaplay czy SkyShowtime, bez wątpienia miało wpływ na polski rynek, niosąc ze sobą zarówno możliwości, jak i wyzwania. Ogólnie rzecz biorąc, znaleźliśmy różne platformy poszukujące oprogramowania premium i oryginalnych pomysłów, aby się wyróżnić, a to daje naszym talentom swobodę twórczą. Dla nas, graczy niezależnych od platform, istnieje wiele możliwości, ponieważ nadal istnieje zapotrzebowanie na wysokiej jakości zawartość, zarówno opartą na scenariuszu, jak i nieskryptowaną. Większość naszych sukcesów związanych ze streamerami pochodzi od strony scenariuszowej z hitami, takimi jak komedie romantyczne kwadratowa miłość.
Wydaje się, że w Polsce streamerzy skupiają się niemal wyłącznie na oryginalnych scenariuszach i wspaniale jest widzieć, jak niektóre polskie filmy i seriale zachwycają widzów na całym świecie. Szczególnie ekscytujące jest zaprezentowanie nieograniczonej kreatywności Polski za pomocą szeregu tytułów – z naszego własnego świątecznego filmu Davida i Elvisa Do Wysoka wodawyprodukowany i wyprodukowany przez Annę Kępińską dla Netflix – zdobył międzynarodowe uznanie.
Kanały linearne są nadal obecne w Polsce i pozostają kluczowe dla naszej działalności w zakresie formatów. Ci nadawcy nadal znajdują formaty, które konsekwentnie przyciągają odbiorców i wykorzystują wrażliwość naszego kraju.
Chociaż obserwujemy, jak niektórzy operatorzy nadawczy zaczynają eksperymentować z rozrywką, to nic w porównaniu z uruchomieniem głównych kanałów linearnych w tych formatach. Jako firma to wspaniale, że Endemol Shine Poland może współpracować z dowolną platformą lub nadawcą, aby tworzyć treści, które pokochają nasi lokalni odbiorcy.
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz