Djakarta. Według dyplomatów i przedstawicieli handlowych Polska ma na celu sektor kolejowy w Indonezji.
„Obecnie polskie firmy kolejowe patrzą na ambitną strategię rozwoju kolei w Indonezji” – powiedziała niedawno ambasador RP w Indonezji Beata Stoczyńska podczas targów RealTech Indonesia 2022 w Dżakarcie.
W zeszłym miesiącu Związek Kolei Indonezyjskich (Maska) przyjechał do Polski na spotkanie z polskimi przewoźnikami kolejowymi.
W targach Real Tech Indonesia uczestniczyło także dziesięć polskich firm i przedsiębiorstw kolejowych – w tym największy krajowy producent kolejowy – PISA – które przyłączyły się do targów.
Stoczyńska powiedziała, że ma nadzieję, że te rozmowy B2B będą impulsem do współpracy w sektorze kolejowym. Dodała, że polskie firmy „produkują pociągi, najnowocześniejszy sprzęt, rozwiązania informatyczne i systemy infrastruktury dla sieci kolejowych”.
Polska z przyjemnością zauważa, że Indonezja planuje ogłosić strategię infrastrukturalną między ASEAN a Indonezją jako jeden z jej priorytetów podczas swojej prezydencji w przyszłym roku. Wysłannik powiedział, że Polska jest bardzo zainteresowana udziałem w tym priorytecie, z silnym naciskiem na sektor kolejowy.
Indonezja i Polska mają już partnerstwo w tej dziedzinie.
Według Grzegorza Gałczyńskiego, dyrektora ds. branż strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, polski producent elektroniki Medcom sprzedaje transformatory pomocnicze i systemy wentylatorów państwowej INCE.
Gałczyński ujawnił, że prawdopodobne jest, że w przypadku przyszłego partnerstwa polskie firmy kolejowe zbudują zakłady produkcyjne w Indonezji. Ale to zależy od wielkości projektu i przystępności takiej konstrukcji.
„Myślę, że jeśli polskie firmy wezmą udział w projekcie na dużą skalę… bo jesteśmy 14 000 kilometrów stąd, [the shipping] Zajmie to dużo czasu. Ale powinno być przystępne. „W przeciwnym razie budowa fabryki nie miałaby sensu” – powiedział Gałczyński gazecie Jakarta Globe na uboczu targów.
„Ogólnie rzecz biorąc, widzę ogromne możliwości współpracy” – powiedział.
PESA wyraziła zainteresowanie dzieleniem się swoją wiedzą i technologiami ze swoimi indonezyjskimi odpowiednikami, czy to w przypadku pociągów konglomeratowych i pasażerskich, czy kolei międzymiastowych, żeby wymienić tylko kilka.
Krzysztof Zdziarski, prezes PESA, powiedział, że partnerstwo powinno nie tylko zaspokoić popyt krajowy, ale także ukierunkować eksport z Indonezji na inne rynki.
„Możemy zbudować fabrykę z lokalnymi partnerami w Indonezji. Wszyscy kochają lokalne treści. Ale następnym krokiem nie jest spotkanie z rynkiem indonezyjskim i konkurowanie na innych rynkach wokół, powiedzmy, rynku azjatyckiego, ponieważ to udowodni, że jesteś liderem grupy” – powiedział Zdziarski „Globe”.
„Jeżeli robisz to dla siebie w ochronnym środowisku, nie wiesz, jaki jesteś wspaniały. Eliminujesz konkurencję, nie sprzedając za granicę. [the domestic market]. „
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex