W ramach wytycznych „reklama” oznacza przekaz handlowy mający na celu promowanie sprzedaży lub korzystania z towarów, usług lub marek. Dodatkowo za formę reklamy uważana jest również autopromocja, czyli promowanie własnych produktów lub usług. Wytyczne regulują również inne formy współpracy biznesowej, w które angażują się influencerzy.
Dlaczego tagowanie treści reklam jest ważne?
Właściwe oznakowanie reklam i treści reklamowych jest uważane za obowiązek wynikający zarówno z zasad etycznych, jak i prawnych. Konsumenci powinni być odpowiednio poinformowani o tym, czy dana wiadomość jest neutralna czy komercyjna. Odpowiedzialność w tej kategorii obejmuje przede wszystkim influencerów, agencje reklamowe i właścicieli marek promujących produkty i/lub usługi bezpośrednio lub za pośrednictwem osób trzecich. Są to uczestnicy rynku, do których Wytyczne są skierowane w szczególności.
Wytyczne mają na celu przede wszystkim skoordynowanie sposobu informowania konsumentów o treściach reklamowych na rynku wpływów, a także szerzenie świadomości odpowiedniej reklamy produktów oraz uwrażliwienie konsumentów na zachowania uznane za naruszające interesy konsumentów.
Jak należy kodować reklamy?
Wytyczne zalecają korzystanie zarówno z narzędzi udostępnianych przez dany serwis marketingowy (jeśli witryna automatycznie taguje reklamy), jak i tagów dodawanych przez influencerów. Zgodnie z wytycznymi tag powinien zawierać:
A. umieszczony w widocznym miejscu;
B. w odniesieniu do unikalnej, szczątkowej zawartości;
c. napisany czytelną i odpowiednio dużą czcionką;
MI. w języku polskim, chyba że profil jest prowadzony w tym języku; I
mi. Stosuj jasne, jednoznaczne wskazania komercyjnego charakteru publikacji.
Zalecanymi przykładami tagów udostępnianych w ramach Wytycznych są polskie wersje językowe: #Reklama; #materiał promocyjny;#współpraca reklamowa; #współpraca reklamowa; #Post sponsorowany; #Treści sponsorowane; #płać współpraca; #automatyzacja; #prezent.
Jakich typów tagów należy unikać?
Wytyczne zalecają unikanie:
A. Nieczytelne, niejednoznaczne lub nieczytelne tagi (np. umieszczone niepozornie, w kolorze zlewającym się z tłem, napisane niejasną lub niejasną czcionką, lub używające niejasnych określeń, które nie wskazują na komercyjny charakter publikacji, np. Współpraca);
B. tagi w języku innym niż polski (jeśli profil nie jest prowadzony w tym języku);
c. Tagi są w formie skróconej (np. Reklama, reklama, spawn, reklama automatyczna)
KONSEKWENCJE PRAWNE BRAKU LUB BŁĘDU MATERIAŁÓW REKLAMOWYCH
Nieprzestrzeganie prawidłowego tagowania może mieć konsekwencje prawne dla influencera, agencji reklamowej i reklamodawcy. Szef Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zarządzić:
- Kary do 10 proc. przychodów przedsiębiorców (np. reklamodawców);
- Zaniechania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów;
- usunąć trwałe skutki naruszenia;
- Decyzja Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Ponadto ww. firmy mogą ponieść odpowiedzialność cywilną wobec konsumentów, którzy stosowali nieuczciwe praktyki rynkowe związane z oznakowaniem materiałów reklamowych.
Następne kroki
Będziemy monitorować postęp i wyniki wytycznych oraz odpowiednio aktualizować zaangażowanie.
[View source.]„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
10 spraw urzędowych, które załatwisz online z Profilem Zaufanym
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher