NCET pomaga odkrywać biznes i technologię.
Z nadejściem Nowego Roku nadszedł czas, aby ponownie ocenić swoją strategię i taktykę marketingową — a co najważniejsze, nadszedł czas, aby sprawdzić swoje wiadomości i historię. W świecie biznesu Twoja historia jest Twoim najważniejszym narzędziem. Jest też najtańszy i zazwyczaj najbardziej zaniedbany.
Prawidłowo przeprowadzony marketing dla małych firm może być bardzo skuteczny i pomóc firmie w rozwoju. Jednak gdy robi się to niewłaściwie, firmy w końcu rozmawiają ze sobą, a nie ze swoimi klientami. Ta katastrofalna awaria przesyłania wiadomości skutkuje utratą przychodów.
Opowiadanie historii biznesowej powinno być przemyślane i dobrze przygotowane. Każde słowo powinno mieć określony cel, a każde wyrażenie powinno odzwierciedlać świadczone przez Ciebie usługi lub sprzedawane przez Ciebie produkty.
Wyobraź sobie warsztat samochodowy, który przez lata specjalizował się w produkcji tylko jednego zagranicznego samochodu, ale wszystkie znaki, reklamy i wiadomości odzwierciedlają samochody zagraniczne. Ludzie bardzo szybko się zdenerwują, gdy dowiedzą się, że jesteś profesjonalnym usługodawcą i nie budujesz własnego samochodu.
Jako główny gawędziarz w Twojej firmie, ważne jest, abyś poświęcił trochę czasu przed lub na początku roku, aby zobaczyć, jak Twoja historia i wiadomości rezonują z docelowymi odbiorcami.
Badania psychologa dowiodły, że Historia, która wybrzmiewa 22 razy częściej niż same fakty czy liczby, co oznacza, że dobrze zaprojektowana historia przebija się przez cały hałas, aby dostarczyć skuteczny przekaz.
Oto pięć kroków, które pomogą Ci zmienić tę misję narracyjną w coś, na co czekasz każdego roku.
1. Najpierw ustal trochę czasu poza biurem. Może to kawiarnia, park lub w domu bez rozpraszania się. Podaruj sobie ulubione napoje i przekąski i ciesz się wygodą. Nie tylko dla mojej firmy, ale dla moich klientów, zawsze pracuję nad tym w tygodniu między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem.
Wydrukuj kilka dokumentów, które pomogą Ci zacząć: pomysł na windę, informacje „o” z Twojej witryny, komunikat marketingowy lub po prostu opis firmy, której używasz do opisania tego, co robisz.
2. Kto jest twoją grupą docelową? Czy prowadzisz marketing do właściwych osób? Jeśli Twoi klienci mają 20 lat i reklamujesz się na Facebooku, tracisz swój ślad. Twoja taktyka nie przemawia do zamierzonych odbiorców.
3. Pomyśl o swoich klientach lub klientach. Co sprawia, że robią z tobą interesy? Co sprawia, że jesteś wyjątkowy lub wyjątkowy? Napisz kilka słów kluczowych i krótkich fraz na karteczkach samoprzylepnych i umieść je na ścianie. Czy to właściwe słowa, które przemawiają do odbiorców?
Połącz się ze swoimi klientami, po prostu pytając ich, co oddają. Przy okazji możesz zapytać, co możesz zaoferować, aby uszczęśliwić tych klientów. Zawsze łatwiej jest rozwinąć istniejącego klienta niż zbudować go od podstaw.
4. Spójrz na swoje aktualne materiały marketingowe i sprawdź, czy te słowa i wyrażenia są nadal odpowiednie. Czy nadal używasz tych samych opisów? Czy nadszedł czas, aby zaktualizować, odświeżyć lub ożywić swoje opisy? Czy nadal wysyłasz starą wiadomość?
W wielu sytuacjach zauważyłem, że właściciele i dyrektorzy są tak pochłonięci codziennymi czynnościami, że zapominają zaktualizować te ważne opisy i wiadomości.
5. Zadaj sobie pytanie, czy kierunek Twojej pracy jest taki sam jak poprzednio. Masz nowe produkty lub usługi? Czy twoja filozofia się zmieniła? Masz nowe cele? Czy Twoje wezwanie do działania się zmieniło? Czy masz nawet wezwanie do działania? Chcesz, żeby zadzwonili? Lub przejdź do swojej witryny. Jeśli coś się zmieni, czy musisz teraz zmienić kierunek, aby sprostać nowym wymaganiom swoich klientów?
Pod koniec dnia Twoja wiadomość i historia są tym, co odróżnia Twoją firmę od innych. Wykorzystaj tę historię, swoją propozycję wartości i przekaz, aby przenieść swój biznes na nowe wyżyny i poziomy sukcesu.
Dowiedz się więcej o „opowiadaniu historii” i „Twojej firmie” w Biz Cafe w NCET, 19 stycznia. NCET to wspierana przez członków organizacja non-profit, która organizuje wydarzenia edukacyjne i sieci, aby pomóc ludziom odkrywać biznes i technologię. Więcej informacji na www.NCETcafe.org.
Ira M. Justin, MBA, APR jest Partnerem Zarządzającym i Głównym Strategiem w G8 Strategies (www.g8strategies.com), z biurami w Reno i Nowym Jorku oraz zapewnia relacje z inwestorami, public relations i marketing globalnym firmom przemysłowym.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Sztuczna inteligencja w gospodarce: szansa, wyzwanie i… as w rękawie branży hazardowej
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut