Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Najlepsze i najgorsze reklamy Super Bowl 2022 r.: Coinbase wygrywa, Salesforce przegrywa

Najlepsze i najgorsze reklamy Super Bowl 2022 r.: Coinbase wygrywa, Salesforce przegrywa

Super Bowl to największe wydarzenie roku dla reklamodawców, którzy w tym roku wydali 6,5 miliona dolarów na 30-sekundową transmisję. Przy typowej widowni około 100 milionów amerykańskich widzów gra jest okazją do zdobycia nowych klientów i dopracowania wizerunku marki.

W tym roku gra pojawiła się A Nowa uprawa reklamodawcówFirmy kryptowalutowe chętnie zwiększają swoją atrakcyjność. Byli też starzy marketerzy, tacy jak browary, takie jak Budweiser i firmy motoryzacyjne, w tym BMW i Nissan.

POWIĄZANA HISTORIA: Reklamy Super Bowl patrzą w przyszłość i przeszłość

Zdaniem ekspertów ds. marketingu zwycięskie reklamy poprawiły wizerunek jej marki wśród klientów, a jednocześnie dostarczyły mnóstwo kreatywności. Ogólnie rzecz biorąc, tegoroczna partia reklam Super Bowl była skierowana do zabawnych kości, z kilkoma ponurymi lub poważnymi reklamami. Gwiazdy i nostalgia były również obecne w wielu niedzielnych nocnych reklamach.

„Super Bowl odznaczało się pozytywnymi, kultowymi reklamami” — powiedział Tim Calkins, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University i współdyrektor szkolnego przeglądu reklam. „W większości nie było wzmianki o pandemii, COVID czy maskach”.

Jakie reklamy zwyciężyły? Eksperci z Kellogg School oceniają reklamy na podstawie wskaźników biznesowych, takich jak to, czy reklama jest wyjątkowa i zapada w pamięć, a także czy odnosi się do przekazu marki.

Kellogg powiedział, że wśród najlepszych reklam w tym roku znalazł się Coinbase, którego oszałamiająca reklama zawierała kod QR unoszący się na ekranie. Reklama, która oferowała darmowy prezent w postaci 15 dolarów w bitcoinach, przyciągnęła do Coinbase wystarczającą liczbę widzów, że została wyłączona z powodu napływu ruchu.

Inne najwyżej oceniane reklamy, oparte na rankingu Kellogga, obejmowały reklamę Uber Eats z gwiazdami. Jennifer Coolidge, Trevor Noah, Gwyneth Paltrow i Nick Brown z „Sukcesji” pojawili się, próbując jeść niejadalne produkty, takie jak pieluchy i lampy. Szkoła biznesu chwaliła reklamę za mocny branding i czytelny przekaz.

Dwie reklamy otrzymały najgorszą ocenę, „F” ze szkoły Kellogg: Salesforce i Taco Bell. Problem z tymi reklamami polegał na tym, że nie kojarzyły się z marką. Na przykład reklama Salesforce przedstawiała aktora Matthew McConaugheya jako astronautę wzywającego ludzkość do skupienia się na poprawie życia na Ziemi. Reklama nie była połączona z Salesforce do końca reklamy.

Widzowie mieli jednak różne opinie na temat najlepszych reklam w grze. Według USA Today Ad Meter, które opiera się na głosach ponad 100 000 widzów, najważniejszą reklamą była reklama Rocket Homes i Rocket Mortgage przedstawiająca wymarzony dom Barbie z aktorkami Anna Kendrick i Barbie.

Konsumenci mieli również różne opinie na temat reklam, które zostały uznane za najlepsze i najgorsze przez ekspertów firmy Kellogg. Na przykład USA Today’s Ad Meter umieszcza reklamę Salesforce na 36 z 66 pozycji w rankingu USA Today’s Ad Meter. I odwrotnie, umieścili również reklamę Coinbase na najniższej pozycji, pod numerem 66.

POWIĄZANA HISTORIA: Super Bowl LVI Halftime Show z udziałem Snoop Dogga, Eminema, Dr. Dre i Mary J Blige

Poniżej znajdują się reklamy ułożone od „A” do „F” przez szkołę Kellogg.

a

Amazonka Alexa

Awokado z Meksyku

BMW

Kawałek królowej

Doritos / Cheetos

Google Pixel 6

dla każdego

rośliny

Uber Eats

b

Booking.com

Bud Light Seltzer Soda

Carvana

Sygnał

Duchy Cutwater

Disney +

E * handel

Expedia

FTX

zielone światło

Hellmanna

Irlandzka Wiosna

Kia EV6

martwy

Micheloba Ultra

Netflix

NFL

Gwiazda Polarna

Pringles

Rakuten

hipoteka na rakiety,

klub Sama

Internet T-Mobile

Toyota Tundra

Turbopodatek

Verizon

z

C

Amazonka

Amazon Prime Video

AMC +

Rodzaj amerykańskiego piwa

Chevy Silverado

królowie

eToro

Gillette

holograficzny

Niezależne Konsorcjum Restauracji

instynkt

Michelob ULTRA Organiczny Seltzer

kwiecień

paw

Planeta fitness

Kwadratowa przestrzeń

T Mobile

tureckie linie lotnicze

kwadratowa ściana

Pogoda Tech

dr

Włókno AT&T

Pączek Światło dalej

Książka sportowa Cezara

krypto.com

silniki ogólne

poniedziałek.com

Toyota

Universal Orlando

F

siły sprzedaży

Taco Bell