Super Bowl to największe wydarzenie roku dla reklamodawców, którzy w tym roku wydali 6,5 miliona dolarów na 30-sekundową transmisję. Przy typowej widowni około 100 milionów amerykańskich widzów gra jest okazją do zdobycia nowych klientów i dopracowania wizerunku marki.
W tym roku gra pojawiła się A Nowa uprawa reklamodawcówFirmy kryptowalutowe chętnie zwiększają swoją atrakcyjność. Byli też starzy marketerzy, tacy jak browary, takie jak Budweiser i firmy motoryzacyjne, w tym BMW i Nissan.
POWIĄZANA HISTORIA: Reklamy Super Bowl patrzą w przyszłość i przeszłość
Zdaniem ekspertów ds. marketingu zwycięskie reklamy poprawiły wizerunek jej marki wśród klientów, a jednocześnie dostarczyły mnóstwo kreatywności. Ogólnie rzecz biorąc, tegoroczna partia reklam Super Bowl była skierowana do zabawnych kości, z kilkoma ponurymi lub poważnymi reklamami. Gwiazdy i nostalgia były również obecne w wielu niedzielnych nocnych reklamach.
„Super Bowl odznaczało się pozytywnymi, kultowymi reklamami” — powiedział Tim Calkins, profesor marketingu w Kellogg School of Management na Northwestern University i współdyrektor szkolnego przeglądu reklam. „W większości nie było wzmianki o pandemii, COVID czy maskach”.
Jakie reklamy zwyciężyły? Eksperci z Kellogg School oceniają reklamy na podstawie wskaźników biznesowych, takich jak to, czy reklama jest wyjątkowa i zapada w pamięć, a także czy odnosi się do przekazu marki.
Kellogg powiedział, że wśród najlepszych reklam w tym roku znalazł się Coinbase, którego oszałamiająca reklama zawierała kod QR unoszący się na ekranie. Reklama, która oferowała darmowy prezent w postaci 15 dolarów w bitcoinach, przyciągnęła do Coinbase wystarczającą liczbę widzów, że została wyłączona z powodu napływu ruchu.
Inne najwyżej oceniane reklamy, oparte na rankingu Kellogga, obejmowały reklamę Uber Eats z gwiazdami. Jennifer Coolidge, Trevor Noah, Gwyneth Paltrow i Nick Brown z „Sukcesji” pojawili się, próbując jeść niejadalne produkty, takie jak pieluchy i lampy. Szkoła biznesu chwaliła reklamę za mocny branding i czytelny przekaz.
Dwie reklamy otrzymały najgorszą ocenę, „F” ze szkoły Kellogg: Salesforce i Taco Bell. Problem z tymi reklamami polegał na tym, że nie kojarzyły się z marką. Na przykład reklama Salesforce przedstawiała aktora Matthew McConaugheya jako astronautę wzywającego ludzkość do skupienia się na poprawie życia na Ziemi. Reklama nie była połączona z Salesforce do końca reklamy.
Widzowie mieli jednak różne opinie na temat najlepszych reklam w grze. Według USA Today Ad Meter, które opiera się na głosach ponad 100 000 widzów, najważniejszą reklamą była reklama Rocket Homes i Rocket Mortgage przedstawiająca wymarzony dom Barbie z aktorkami Anna Kendrick i Barbie.
Konsumenci mieli również różne opinie na temat reklam, które zostały uznane za najlepsze i najgorsze przez ekspertów firmy Kellogg. Na przykład USA Today’s Ad Meter umieszcza reklamę Salesforce na 36 z 66 pozycji w rankingu USA Today’s Ad Meter. I odwrotnie, umieścili również reklamę Coinbase na najniższej pozycji, pod numerem 66.
POWIĄZANA HISTORIA: Super Bowl LVI Halftime Show z udziałem Snoop Dogga, Eminema, Dr. Dre i Mary J Blige
Poniżej znajdują się reklamy ułożone od „A” do „F” przez szkołę Kellogg.
a
Amazonka Alexa
Awokado z Meksyku
BMW
Kawałek królowej
Doritos / Cheetos
Google Pixel 6
dla każdego
rośliny
Uber Eats
b
Booking.com
Bud Light Seltzer Soda
Carvana
Sygnał
Duchy Cutwater
Disney +
E * handel
Expedia
FTX
zielone światło
Hellmanna
Irlandzka Wiosna
Kia EV6
martwy
Micheloba Ultra
Netflix
NFL
Gwiazda Polarna
Pringles
Rakuten
hipoteka na rakiety,
klub Sama
Internet T-Mobile
Toyota Tundra
Turbopodatek
Verizon
z
C
Amazonka
Amazon Prime Video
AMC +
Rodzaj amerykańskiego piwa
Chevy Silverado
królowie
eToro
Gillette
holograficzny
Niezależne Konsorcjum Restauracji
instynkt
Michelob ULTRA Organiczny Seltzer
kwiecień
paw
Planeta fitness
Kwadratowa przestrzeń
T Mobile
tureckie linie lotnicze
kwadratowa ściana
Pogoda Tech
dr
Włókno AT&T
Pączek Światło dalej
Książka sportowa Cezara
krypto.com
silniki ogólne
poniedziałek.com
Toyota
Universal Orlando
F
siły sprzedaży
Taco Bell
„Miłośnik podróży. Miłośnik alkoholu. Przyjazny przedsiębiorca. Coffeeaholic. Wielokrotnie nagradzany pisarz.”
More Stories
Kto gra Sookie w serialu aktorskim „Avatar: Ostatni władca wiatru”?
Kinopolis – Festiwal Filmów Polskich w Dublinie (7-10 grudnia) – Polska w Irlandii
Wstyd: Więzy rodzinne rapu i Cyganów w dramacie Netfliksa – Romea.cz