Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Microsoft stawia na sprzedaż gier wideo Xbox w długo oczekiwanej kosmicznej przygodzie Starfield

Microsoft stawia na sprzedaż gier wideo Xbox w długo oczekiwanej kosmicznej przygodzie Starfield

Jeden mały krok dla nieustraszonej ekipy odkrywców kosmosu z XXIV wieku może być wielkim skokiem – lub klapą – dla Microsoftu, gdy twórca Xboksa wypuszcza długo oczekiwaną grę wideo Starfield.

Jeden mały krok dla nieustraszonego zespołu badaczy kosmosu w 24 wieku może być wielkim skokiem – lub klapą – dla Microsoftu, gdy twórca Xboksa wypuszcza długo oczekiwaną grę wideo Starfield.

Gracze muszą odpierać piratów, nawigować po obcych księżycach, budować posterunki i naprawiać statki kosmiczne w kosmicznej epopei, której premiera na Xboksie nastąpi we wrześniu, po latach prac rozwojowych i opóźnień. Oczekuje się, że Microsoft przedstawi szczegółową zapowiedź nadchodzącej gry na imprezie w Los Angeles w niedzielę.

Wydanie może być jednym z najważniejszych wydań w historii Xbox, powiedział Matt Piscatella, analityk branży gier z badaczem rynku Circana, ponieważ wygląda na to, że przyciągnie graczy, którzy zdobędą nagłówki gazet na równi z najnowszą grą Nintendo Zelda i nadchodzącym Spider-Man 2 na PlayStation.

„Starfield może mieć potencjał, by być równie dużym lub większym niż„ popularne gry na konkurencyjnych platformach, zwłaszcza dzięki solidnym osiągnięciom studia, które to osiągnęły, powiedział Piscatella. „Ale„ może ”jest duży”.

Wiele oczekiwań koncentrowało się na przeszłych sukcesach komercyjnych należącej do Microsoftu firmy Bethesda Softworks, studia stojącego za długoletnimi seriami, takimi jak Doom, The Elder Scrolls i Fallout. Bethesda opisuje Starfield jako „pierwszy nowy świat od ponad 25 lat”.

Bethesda była już na dobrej drodze do jej rozwoju, kiedy Microsoft przejął swoją firmę macierzystą, ZeniMax Media, za 7,5 miliarda dolarów w 2021 roku. W rzeczywistości Bethesda po raz pierwszy starała się zarejestrować nazwę Starfield dziesięć lat temu i drażniła się z grą w krótkim zwiastunie pięć lata później w 2018 r.

Starfield jest teraz wciągnięty w kolejną planowaną akwizycję od Microsoft – od firmy Call of Duty Activision Blizzard. Sony zgłosiło zastrzeżenia antymonopolowe do umowy o wartości 69 miliardów dolarów w związku z obawami, że Microsoft może sprawić, że niektóre z najlepszych gier Activision będą dostępne wyłącznie na Xbox.

Brytyjskie i amerykańskie organy antymonopolowe starały się zablokować umowę z Activision, chociaż żadne z nich nie wspomniało przykładu Starfield jako niepokojącego. Na przejęcie zgodziły się inne kraje, w tym regulatorzy reprezentujący 27 krajów Unii Europejskiej.

Trwająca walka Microsoftu o zamknięcie umowy z Activision i wzbudzenie entuzjazmu dla istniejącego asortymentu gier przypada na powolny okres sprzedaży gier po tym, jak zainteresowanie wzrosło u szczytu pandemii COVID-19.

Według Circana wydatki konsumentów na gry wideo i sprzęt komputerowy w Stanach Zjednoczonych wyniosły w kwietniu 4,1 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Spadek przychodów z gier o 6% został częściowo zrekompensowany 7% spadkiem wzrostu sprzedaży sprzętu, w szczególności PlayStation 5 i Switcha. To był najlepszy kwiecień pod względem sprzedaży konsol od czasu, gdy pandemia spowodowała gwałtowny wzrost sprzedaży w 2020 roku.