Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak blokada polskiej granicy wpłynęła na międzynarodowy transport ciężarowy?

Jak blokada polskiej granicy wpłynęła na międzynarodowy transport ciężarowy?

Jak blokada polskiej granicy wpłynęła na międzynarodowy transport ciężarowy?

Samochody, autobusy i ciężarówki czekają na przekroczenie granicy

Na dzień 19 lutego wolumen eksportu drogowego produktów rolnych wyniósł 265 tys. ton wobec 138 tys. ton w styczniu i 246 tys. ton w grudniu. Największy udział w całkowitym eksporcie miał olej słonecznikowy i cukier. Do pewnego czasu obserwowano wzrost przewozów samochodowych, jednak później wskaźnik ten zaczął spadać w związku z zamknięciem w Polsce punktów kontrolnych. Dzienny wolumen produktów rolnych przekraczających granicę Polski spadł z 6000 ton dziennie na początku lutego do 1000 ton dziennie w dniu 19 lutego. Analitycy zwracają uwagę na ruch na pozostałych przejściach granicznych na granicach z Węgrami, Słowacją, Rumunią i Włochami. Mołdawia porusza się bez zakłóceń, co częściowo rekompensuje spadek tempa na polskiej granicy. Stawki za przesyłki do Unii Europejskiej wzrosły w związku z koniecznością przekraczania przez przewoźników granicy z Polską. Ceny rynkowe za transport drogowy w różnych kierunkach kształtują się następująco: z Zachodniej Ukrainy – Środkowe/Północne Włochy – 125-155 euro za tonę, Zachodnia Ukraina – Północna Bułgaria – 70-100 euro, Zachodnia Ukraina – Wschodnie Niemcy – 100-140 euro, Centralna Ukraina – Południowa Rumunia – 90-120 euro.