Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Jak blokada polskiej granicy wpłynęła na międzynarodowy transport ciężarowy?

Jak blokada polskiej granicy wpłynęła na międzynarodowy transport ciężarowy?

Unia Europejska przeznacza 21 miliardów euro na rozwój infrastruktury na Ukrainie.

Samochody, autobusy i ciężarówki czekają na przekroczenie granicy

Na dzień 19 lutego wolumen eksportu drogowego produktów rolnych wyniósł 265 tys. ton wobec 138 tys. ton w styczniu i 246 tys. ton w grudniu. Największy udział w całkowitym eksporcie miał olej słonecznikowy i cukier. Do pewnego czasu obserwowano wzrost przewozów samochodowych, jednak później wskaźnik ten zaczął spadać w związku z zamknięciem w Polsce punktów kontrolnych. Dzienny wolumen produktów rolnych przekraczających granicę Polski spadł z 6000 ton dziennie na początku lutego do 1000 ton dziennie w dniu 19 lutego. Analitycy zwracają uwagę na ruch na pozostałych przejściach granicznych na granicach z Węgrami, Słowacją, Rumunią i Włochami. Mołdawia porusza się bez zakłóceń, co częściowo rekompensuje spadek tempa na polskiej granicy. Stawki za przesyłki do Unii Europejskiej wzrosły w związku z koniecznością przekraczania przez przewoźników granicy z Polską. Ceny rynkowe za transport drogowy w różnych kierunkach kształtują się następująco: z Zachodniej Ukrainy – Środkowe/Północne Włochy – 125-155 euro za tonę, Zachodnia Ukraina – Północna Bułgaria – 70-100 euro, Zachodnia Ukraina – Wschodnie Niemcy – 100-140 euro, Centralna Ukraina – Południowa Rumunia – 90-120 euro.

READ  Premier Hamza Yusuf nakazuje przegląd wydatków na karty bankowe szkockiej służby cywilnej o wartości ponad 14,2 miliona funtów | Wiadomości z Wielkiej Brytanii