Pojazdy elektryczne mają długą i chwalebną historię obejmującą wiele stuleci. Polska pracowała również nad pojazdami elektrycznymi. Jednym z nich jest elektryczny Fiat 125p. Opracowany w 1977 roku samochód osiąga prędkość maksymalną 80 km/h i 100 km/h.
W 1977 roku firma elektrotechniczna w Warszawie opracowała elektrycznego Fiata 125p. Eugeniusz Popławski, profesor i Zadomowiony LekarzInżynier kierował zespołem, w skład którego wchodzili technik elektryk Tadeusz Wojtkowiak i mechanik Władysław Podgórski.
Ten samochód został opracowany na Uniwersytecie Technologicznym w Keells w 1991 roku, kiedy dokonano różnych postępów:
- Nowy falownik 33kW z tranzystorami IGBT zastąpił trójfazowy falownik tyrystorowy McMurray.
- Wprowadzono tryb hamowania powrotnego, który zwraca energię kinetyczną pojazdu do akumulatora.
- Logika sterowania analogowego została zastąpiona logiką sterowania cyfrowego.
Pod kierownictwem Eugeniusa Poplovsky’ego, profesora, lekarza i inżyniera, pracownicy Uniwersytetu Technicznego w Keells byli zaangażowani w projekt. Są to: lekarz rezydent, inżynier Slavomir Karis, lekarz akredytowany, inżynier Greskors Radomsky oraz technik Andrzej Debos.
Według Slavomira Garrisa, profesora na Wydziale Elektrotechniki, Automatyki i Informatyki, elektryczny Fiat 125p znajduje się obecnie w Narodowym Muzeum Techniki. Profesor Slavomir Garris wspomniał o tym w wywiadzie AutoElectroMoto.pl.
„W samochodzie zastosowano silnik asynchroniczny o mocy znamionowej 13 kW i akumulatory o napięciu 96 V”, mówi Karas.
„Samochód ma unikalny 300-amperowy przełącznik, który łączy akumulatory. Wszystko prosto z silnika elektrycznego działającego bez przekładni, więc skrzynia biegów była w zasadzie podróbka.
„Pojedynczy bieg pojazdu został zamontowany na tylnej osi. System sterowania auta oparty jest na rozproszonych systemach TTL i PLD, a nie na procesorze. Przewiduje się, że maksymalna prędkość auta wyniesie około 80 km/h. Hamulce to bardzo poważny problem. Jeśli hydrauliczna część samochodu działa, wspomaganie kierownicy będzie działać.
„Ponieważ nie ma przeniesienia mocy do obszaru hydraulicznego, naprawdę trzeba było uderzać hamulcami w ziemię, aby hamować z tym ciężarem. Przypominam, że każdy akumulator ważył około 40 kg i miał ich osiem. ćwierć tony wagi do bagażnika.
Elektryczny Fiat 125p – Jak powstał?
Podstawowymi elementami układu napędowego są:
- Z przodu pojazdu znajduje się trójfazowy silnik indukcyjny 13kW o częstotliwości 50Hz.
- Akumulator trakcyjny o napięciu znamionowym 96V, 8 akumulatorów kwasowo-ołowiowych na 12V i pojemności 120Ah, umieszczony w bagażniku.
- Przetwornica napięcia trójfazowego z elementami sterującymi umieszczonymi pod przednią budką
To jest angielska wersja oryginalnego artykułu Auto elektryczny motor. Opublikowane ponownie za zgodą.

„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
10 spraw urzędowych, które załatwisz online z Profilem Zaufanym
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher