Inni poszukiwacze przygód na świeżym powietrzu są znani ze swoich nieubłaganych ambicji. Rob Carlin uruchomił Superior Wellness w swojej sypialni w Chesterfield ponad dziesięć lat temu, kiedy sprowadził kontener chińskich wanien z hydromasażem. Była to niewykorzystana nisza na rynku zdominowanym wówczas przez modele amerykańskie. Dziś chce stać się największą marką wanien z hydromasażem na świecie.
Carlin ma obecnie specjalnie wybudowany zakład w Chinach, w którym produkuje się około 20 000 wanien z hydromasażem rocznie. Jej 250 partnerów dystrybucyjnych rozmieszczonych jest w Wielkiej Brytanii, Europie, USA i Kanadzie. Obrót osiągnął 57 milionów funtów w 2022 roku, z czego około 50 procent sprzedaży pochodziło spoza Wielkiej Brytanii.
Jednak nadal nie był gotowy, aby usiąść i cieszyć się. „Chcę, żebyśmy się nadal rozwijali” – mówi. „Chcę otworzyć siedzibę w USA, na rynku wartym miliardy dolarów. Wciąż wiele możemy zrobić”.
Wydaje się, że ci przywódcy nie znają żadnych ograniczeń. Dlaczego powinni? Dzięki nowoczesnym platformom e-commerce i logistycznym wszystko jest możliwe, o ile są one uzbrojone w atrakcyjną ofertę i możliwość realizacji swoich pomysłów.
W 2014 roku Alan Ruck wprowadził na rynek Moasure, innowacyjne narzędzie pomiarowe oparte na ruchu, które może obliczać odległość, powierzchnię, wysokość i objętość. Mo Hussain dołączył do Rock w 2018 roku, a duet od początku skupiał się na globalnej bazie klientów, korzystając z usług producentów kontraktowych i zewnętrznych dostawców usług logistycznych.
„Ostateczna wielkość rynku to każdy dom na świecie” – mówi Rock. Mimo że zaczynaliśmy z „kilku z nas w Warwick”, aż 70 procent początkowych próśb Moasure o finansowanie społecznościowe pochodziło ze Stanów Zjednoczonych. Dziś Unia Europejska jest jej drugim co do wielkości rynkiem i tylko około 5 procent sprzedaży pochodzi z Wielkiej Brytanii. W 2021 roku para uruchomiła niemieckojęzyczną stronę internetową, a w zeszłym roku uruchomiła cztery strony w innych językach: włoskim, hiszpańskim, francuskim i holenderskim.
„Jako przedsiębiorca musisz mieć wizję, umieć ją zrealizować i ignorować naiwnych” – mówi Rock. „Ponadto daje satysfakcję, gdy udowodnię, że eksperci w tej dziedzinie się mylą, a oni powiedzieli mi, że to nigdy nie zadziała”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Alibaba wprowadza nowe narzędzie AI, które pomoże sprzedawcom na platformie hurtowej zarządzać klientami zagranicznymi i polską pocztą biznesową.
Sprzedaż detaliczna i budowlana wykazuje oznaki ożywienia w Polsce stan
Polski polityk identyfikuje obszary współpracy z Białorusią w obszarze rolnictwa