Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Aachen Polska odnotowuje całoroczny wzrost przychodów i zysków w 2021 r.

Auchan Retail Polska, polski oddział francuskiego Auchan Retail, zgłoszone 11,2 mld zł (2,32 mld euro) przychodów za cały rok 2021, w porównaniu z 11,03 mld zł (2,29 mld euro) w roku poprzednim.

Grupa, której wyniki pokazują, że „nadal jest liderem w projektowaniu hipermarketów” w Polsce, odnotowała w tym okresie zysk w wysokości 222 mln zł (46 mln euro), o 57 mln zł (11,8 mln euro) więcej niż rok wcześniej.

Wymagane inwestycje

„W 2021 roku udało nam się zapewnić wyniki na poziomie, który pozwala nam na dokonanie niezbędnych inwestycji do realizacji naszej strategii” – skomentował Gerard Gallet, Dyrektor Generalny Aazan Polska.

„Jestem przekonany, że oferując atrakcyjne produkty wykonane z troską o środowisko, wraz z zespołem oddanych pracowników, możemy doskonalić się i nadal zaspokajać potrzeby lokalnych społeczności”.

W oświadczeniu grupa poprawiła strukturę zarządzania operacyjnego i rozszerzyła swoją ofertę e-commerce na kolejne miasta w Polsce.

Łatwa rozbudowa Auchan

Ponadto rozszerzył swoją sieć, otwierając sześć kolejnych sklepów Easy Auchan na stacjach benzynowych BP, a także kilka nowych punktów franczyzowych.

Grupa zapłaciła w roku podatkowym 850 mln zł (176,1 mln euro) podatków – podatek od sprzedaży detalicznej 109 mln zł, nadwyżka VAT zapłacona 307 mln zł, a podatek dochodowy od osób prawnych 31 mln zł.

Zysk operacyjny za rok wyniósł 321 mln zł (66,5 mln euro).

Do końca 2021 roku Auchan zarządzał 102 sklepami w Polsce, w tym 70 hipermarketami i 32 supermarketami. Obecnie zatrudnia ponad 17 000 osób.

© 2022 Europejski Dziennik Supermarketów – Twoje źródło najnowszych wiadomości handlowych. Artykuł Stephena Wynne-Jonesa. Kliknij Subskrybuj, aby się zarejestrować ESM: Europejski Magazyn Supermarketów.

READ  Bennett piąty na drugim etapie Tour of Poland, Dunne czwarty w wyścigu Pucharu Świata - The Irish Times