Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak to jest wyskoczyć z samolotu i swobodnie szybować po niebie w kombinezonie przypominającym latawiec z prędkością 200 mil na godzinę, Chris Geller On jest najlepszą osobą do spytania.
W zeszłym miesiącu 41-letni Oceanside wygrał mistrzostwa świata jako pierwszy pilot, który wystąpił w jednoskrzydłowym kombinezonie na spadochronowych mistrzostwach świata 2021 w Rosji. Wraz ze swoimi kolegami z drużyny, Joe Riddlerem i Aleksiejem Galdą z Chicago, zabrał do domu złoto w drużynowym garniturze Stanów Zjednoczonych.

Oceanside spadochroniarz Chris Geller zakłada kombinezon ze skrzydłami przed skokiem spadochronowym na GoJump Oceanside w czwartek, 23 września.
(Eduardo Contreras/San Diego Union-Tribune)
Geller opisuje uczucie szybowania po niebie na wysokości 4000 do 12 000 stóp jako intensywne, ekscytujące i trochę denerwujące, biorąc pod uwagę, że tam jest tak wietrznie i wyzwaniem, by zachować kontrolę. Ale żonaty ojciec – który pracuje w pełnym wymiarze godzin w GoJump Oceanside na lotnisku Oceanside Municipal Airport – powiedział, że najbardziej motywuje go nie przyjemność latania, ale pragnienie bycia najlepszym. Zdobył tytuł po raz pierwszy w 2016 roku i spędził ostatnie pięć lat na drodze powrotnej na szczyt.
„Ze względu na moją konkurencyjną naturę sposób, w jaki to zrobiłem, nie jest wystarczająco dobry. Za każdym razem, gdy to robię, mogłem zrobić lepiej. Jeszcze nie skończyłem.”

Mistrz świata w kombinezonie Chris Geller powraca na Ziemię po tym, jak w czwartek odbył lot w kombinezonie ze spadochronem w GoJump Oceanside.
(Eduardo Contreras/San Diego Union-Tribune)
Pierwszy skafander został stworzony w 1930 roku przez spadochroniarza z Los Angeles, który chciał uzyskać więcej lotu poziomego podczas pionowego skoku spadochronowego. Projekt kombinezonu inspirowany jest latającymi wiewiórkami, które potrafią latać na niesamowite odległości, łapiąc powietrze w przypominających kieszenie skórzanych panelach między ramionami i nogami. Nowoczesny kombinezon pojawił się w latach 90. XX wieku. Obecnie garnitury są wykonane z takich materiałów jak Parapac, wytrzymała, gęsto tkana tkanina nylonowa.
Kiedy podróżny spada z samolotu, komory powietrzne skafandra wypełniają się powietrzem i nadają skafandrze półsztywność, która pozwala pilotowi podróżować poziomo jak ludzki szybowiec przez maksymalnie trzy minuty, zanim otworzy spadochron na wysokości od 3000 do 4000 stóp i oderwać się od ziemi.
Geller wszedł w konkurencyjny kombinezon do latania w 2015 roku. Był to najnowszy z długiej linii przedsięwzięć sportowych. Dorastał na południowym wybrzeżu Australii w miejscowości Torquay, gdzie znajduje się popularny spot surfingowy Bells Beach. Kiedyś surfował i nurkował, ale pierwszym sportem wyczynowym, który wybrał jako chłopiec, był jogging, czy to w całym kraju, czy na drogach. Doszedł do stanowego finału w bieganiu, ale problemy z kolanami skłoniły go do przejścia na kolarstwo wyczynowe.
W liceum jeździł na rowerze do 500 mil tygodniowo, mając na celu rywalizację na europejskim torze kolarskim. Ale w tym czasie kolarstwo było nękane problemami dopingowymi i Geller nie chciał rywalizować z kolarzami, którzy oszukiwali. W wieku dwudziestu kilku lat wziął pierwszą lekcję spadochroniarstwa i został uzależniony. Ale choć bardzo lubił ten sport, uprawianie go w Australii było zbyt drogie, więc zaczął podróżować.

Ulotka wingsuit Chris Geller ostrożnie pakuje parasol przed założeniem końcówki skrzydła na GoJump Oceanside w czwartek. 41-letni Geller z Oceanside zdobył ostatnio tytuł międzynarodowego mistrza jako pilot nr 1 na świecie.
(Eduardo Contreras/San Diego Union-Tribune)
Przez następną dekadę Geller spędził sezon śnieżny w Kanadzie, pracując w ośrodku narciarskim, kupił pickupa z przyjacielem i pojechał nim przez Stany Zjednoczone na Florydę, a następnie spędził kolejne sześć lat, modelując jachty w Stanach Zjednoczonych i Europie. Następnie we Włoszech, w 2012 roku, Geller i jego przyjaciel zaczęli na poważnie trenować skoki spadochronowe i latanie w kombinezonie ze skrzydłami.
Osiem lat temu przeniósł się do Kalifornii, gdzie przy całorocznej słonecznej pogodzie treningi są łatwiejsze i tańsze. Po sześciu latach w Santa Cruz przeniósł się do Oceanside w 2019 roku wraz z żoną i synem, który w przyszłym miesiącu kończy trzy lata. Geller powiedział, że woli południową Kalifornię, ponieważ jest to główny ośrodek branży spadochroniarskiej i chce, aby jego syn dorastał na plaży, tak jak on.
Latanie z końcówkami skrzydeł może być niebezpieczne, ale Geller powiedział, że wyskoczenie z samolotu i lądowanie ze spadochronem jest bezpieczniejsze niż latanie w podstawowym kombinezonie. W ponad 3500 skokach Geller powiedział, że nigdy nie miał telefonu ze śmiercią.
„Jestem dumny z tego, że jestem konserwatywny” – powiedział.
W zawodach osoby noszące kombinezon ze skrzydłami oceniane są według trzech kryteriów: odległości poziomej, czasu lotu i prędkości. Aby nadmuchać skafander, piloci nurkują ze skafandrem skierowanym prosto w dół i mogą osiągnąć prędkość pionową do 200 mil na godzinę, zanim osiedlą się, by latać poziomo, powiedział Geller. Powiedział, że aby latać ciałem jak szybowiec, pilot skrzydlatego skafandra musi nauczyć się rozumieć fizykę ciśnienia wiatru, siły nośnej i innych zasad.
„To tak, jakbyś balansował na porządku Granica między kontrolowaniem a brakiem kontroli.”

Chris Geller, który w zeszłym miesiącu wygrał międzynarodowe mistrzostwa jako pierwszy na świecie w garniturze, przebiera się w czwartek na lot w garniturze na GoJump Oceanside.
(Eduardo Contreras/San Diego Union-Tribune)
na spadochronowych mistrzostwach świata 2021 w sierpniu, Kolekcja Geller prawie doskonały wynik Na łączną sumę 299,1 punktów za dystans, prędkość i czas pokonał swojego najbliższego konkurenta, polskiego podróżnika Dawida Winjwskiego o ponad 10 punktów. Jego koledzy z drużyny z USA, Galda i Riddler, zajęli odpowiednio trzecie i piąte miejsce, pomagając trio zdobyć złoto zespołowe przed Rosją, Polską, Danią i Finlandią. Sekcja występów w winged suit miała 35 ulotek dla singli z 13 krajów.
Aby wziąć udział w międzynarodowym turnieju, każdego roku wybiera się trzech pilotów z największą liczbą punktów w kraju. Kolejne mistrzostwa kraju odbędą się w Arizonie pod koniec października. W przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych sportów latanie w kombinezonach ze skrzydłami nie przyciąga wielu bogatych sponsorów ani funduszy federalnych. Więc Geller płaci za swoje skoki i treningi pracując w GoJump. Służy również jako pilot testowy dla Squirrel, producenta kombinezonów i spadochronów z Seattle.
„Chciałbym pomóc w skonsultowaniu się z nimi, aby wymyślić nowe garnitury” – powiedział. „Zawsze są w czołówce, a wszystko, czego się tam uczymy, spływa w dół, aby zapewnić lepszą wydajność dla wszystkich w branży”.

Skydiver Chris Geiler leci samolotem, aby wskoczyć w kombinezonie wingsuit na GoJump Oceanside w czwartek, 23 września.
(Eduardo Contreras/San Diego Union-Tribune)
„Dumny miłośnik mediów społecznościowych. Nieprzejednany badacz sieci. Internetowy guru. Przez całe życie uzależniony od muzyki.”
More Stories
Najlepsi bukmacherzy na Euro 2024: Twój kompletny przewodnik po zakładach na piłkę nożną
Zakłady sportowe dla początkujących: kompletny przewodnik
Fan tenisa pojechał z wnukiem z Polski do Dubaju, aby kibicować Idze Świątek – Aktualności