Prezydent WFCC Marjan Kovacevich
W hali Chess Arena w Helsinkach odbyły się 44. Mistrzostwa Finlandii. Neil Turner, wieloletni dyrektor konkursu, starannie wybrał 12 problemów do rozwiązania w ciągu trzech godzin. W rozwiązywaniu konkursów zadania nie powinny być trudne – powinny być dobrej jakości, ciekawe i oryginalne pomysły powinny być przedstawione w satysfakcjonujący artystycznie sposób.
Wybrane zagadnienia spełniły wszystkie te wymagania, więc Neil Turner wykonał świetną robotę! Wszystkich 18 uczestników otrzymało punkty za swoje rozwiązania i mogło doświadczyć piękna kombinacji szachowych.
Weźmy na przykład te wzajemne fajerwerki w dwóch ruchach:
Wybór obejmuje po dwa problemy każdego typu: 2# (sub w dwóch ruchach), 3# plus ruchy (sub w czterech lub więcej ruchach), sondy końcowe, pomocnicy i samomaty. Najlepsi finaliści byli blisko maksimum 60 punktów. Za każde poprawne rozwiązanie jedno rozwiązanie otrzymywało 5 punktów, ale trudno było znaleźć wszystkie warianty w wyznaczonym czasie.
Ponieważ czarne asystują przy kryciu, ci, którzy uznają asystenta za łatwiejszego do rozwiązania następującego problemu z turnieju w Helsinkach:
Czarny gra pierwszy i współpracuje, aby dołączyć do drugiego ruchu białych. Jak zwykle w przypadku Helpmates, istnieje więcej celowych rozwiązań jako części ogólnej koncepcji. Jest potężna biała bateria Qa2-Sc4, która sugeruje, że powinna być używana do krycia, ale paradoksalnie jest porzucana za każdym razem, aby zrobić cztery inne baterie.
Jak atakować – zasady treningu
Większość graczy woli atak niż obronę. Ale jaki jest właściwy sposób, aby to zrobić? GM Dr. Karsten Müller opracował kilka zasad i motywów, które pomogą ci wyostrzyć twoją intuicję w zakresie wyjątków.
Jedno z rozwiązań działa tak: 1.Hb4! (Czarne muszą zadbać o własną baterię kontrolną Qc5-Kd5) Rb3! 2.Kxc4 Wc3#. Czy potrafisz znaleźć trzy inne rozwiązania?
W zaciętym wyścigu o pierwsze miejsca pięciu rozwiązujących zdołało zdobyć ponad 50 punktów. Holenderskie rozwiązanie GM Dolph Wiseman Brakuje mu zaledwie 1,5 punktu, dzięki czemu okazał się zasłużonym zwycięzcą nad pozostałymi dwoma GM. Martinas Limontas Litwa i Jorma Pavilainen Finlandia podzieliła drugie miejsce. Obaj zdobyli tyle samo punktów i wykorzystali maksymalny czas, ale byłemu mistrzowi świata w sędziowaniu Jormie Pavilainenowi wystarczyło to na 11. tytuł mistrza kraju, co zbliżyło go do rekordu większości mistrzów świata z 14 tytułami fińskimi. Polly Bergonoja.
Jorma Pavilainen (2-3 miejsce), Dolph Wiseman (1 miejsce) i Martinas Limontas (2-3 miejsce)
Doświadczony fiński IM Kari KarhunenPosiadacz dziesięciu fińskich tytułów zakończył zaledwie jeden punkt za parą, a za nim uplasował się wschodzący litewski talent. Kevinas Kuznekovas. Vidmantas SatkusNa 6. miejscu świetny występ dopełniła drużyna z Litwy.
Najmłodszy uczestnik, Kevinas Kuznekovas (18 l.), był najszybszy ze wszystkich 18 rozwiązań w Helsinkach, zużywając tylko 142 minuty. Jednak będąc szybkim, przegapił 5 z 10 możliwych punktów w dwóch końcówkach. Sędziowie muszą znaleźć wszystkie 13 ruchów białych w marszu króla od rogu do rogu, aby uzyskać maksymalny wynik w następnej grze końcowej!
Białe grać i wygrywać
Etapy końcowe: 1. Wiseman 58,5 pkt (166 minut), 2-3. Limontas i Paavilainen 57 (180), 4. Jarhunen 56 (180), 5. Kuznecovas 54 (142), 6. Satkus 46 (180), 7. Tanner 43,5 (180), 8. Mockus 35 (180) itd.
Czy moje rozwiązanie jest prawidłowe? Mocna litewska drużyna
Sześciu najlepszych rozwiązujących w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata w Solvingu 2022/23 znacząco awansowało: 1. Martinas Limontas (LTU) 29 punktów (+10 punktów), 2. Kevinas Kuznekovas (LTU) 17 (+4), 3. Arno Zude (GER) 16 , 4. Dolph Wiseman (NED) 13 (+13), 5. Vidmantas Satkus (LTU) 12 (+2) itd.
Kolejnymi etapami MŚ 2022/23 będą otwarte mistrzostwa Polski (Szekosin Stary, 4-5 marca) i Holandii (Nunsspeed, 4 marca).
rozwiązania
Poziom 1 (Vjacheslav Kamenskij)
1. Wg6!
Etap 2 (Fadil Abdurahmanovic)
1.Hb4 Wb3 2.K×c4 Wc3#
1.H×d4 Hb1 2.Ke4 R×d4#
1.Hd6 Wc3 2.Kc6 Na5#
1.He7 Q×b2 2.Ke6 d5#
Poziom 3 (Aleksander Muskimowski, Yu. Makletsov)
1.We7+ Kh8 2.We8+ Kxh7 3.Wxe4 Wa1+ 4.Kxa1 bxc2 5.We7+ Kh8 6.Wh7+ Kg8 7.Gc4+ Kf8 8.Wf7+ Ke8 9.Gb5+ Kd8 10.Wd7+ K.1 Wb1
Wszystkie 12 problemów z 44. fińskich mistrzostw w rozwiązywaniu
Rozwiązania z podziałem punktów
Znajomości
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
10 spraw urzędowych, które załatwisz online z Profilem Zaufanym
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher