Czas e-biznesu

Wszystkie najświeższe informacje o Polsce z Czasu e Biznesu.

Sponsorzy w świecie hazardowym

Sponsoring w sporcie nie jest niczym nowym. Branża sportowa to niezwykle duży rynek, który przyciąga uwagę milionów, co czyni go magnesem dla sponsorów ze wszystkich sektorów. Jednak dzisiaj przemysł sportowy generuje miliardy dolarów rocznie na sponsoring, bilety i sprzedaż towarów. Wśród tych sponsorów znajdujemy hazard (głównie są to bukmacherzy internetowi i kasyna, w których znajdziemy gry takie jak sloty, poker, ruletka online, blackjack i wiele innych), który sprawił, że fani na całym świecie skupili swoją uwagę na tym sporcie, mając nadzieję na zarobienie pieniędzy, obserwując swoją ulubioną drużynę w akcji.

A dzięki nowoczesnej technologii obstawianie stało się jeszcze łatwiejsze. Możesz teraz postawić zakład na zespół, któremu kibicujesz za pomocą kilku kliknięć na telefonie. Zarówno drużyny, jak i firmy czerpią też duże korzyści z reklam, które pojawiają się przez cały sezon sportowy. Sponsorzy hazardowi skorzystali z tej doskonałej okazji reklamowej i zainwestowali w nią mnóstwo środków. Ale obecnie niektóre rządy, jak na przykład w Wielkiej Brytanii, poddały tych sponsorów audytowi i zabroniły niektórych firm sponsorowania zespołów sportowych.

Zespoły potrzebują sponsorów, ale czy potrzebują partnerstwa, takiego jak hazard?

Sponsoring sportowy jest integralną częścią zarządzania zespołem. Te sponsoringi zapewniają fundusze, które pomagają sfinansować takie rzeczy, jak drogie przelewy, rozległe remonty i wypłaty wynagrodzeń. Ponadto drużyny mogą skupić się na wygrywaniu meczów, gdy mają wszystko, czego potrzebują, na co pozwalają pieniądze od sponsorów.

Jeśli zespół organizuje wydarzenie lub mecz, sponsorzy są obecni na pokrycie kosztów. Firmy, które płacą za sponsoring, zyskują na ekspozycji i budowaniu świadomości marki, co idealnie przekłada się na ich zaangażowanie i sprzedaż.

Hazard sponsorował kilka zespołów na przestrzeni lat. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod marketingowych, ponieważ może być wykorzystana do oddziaływania na podświadomość. Fani widzą loga na strojach zawodników lub na bocznych znakach, ale nie zwracają na nie zbytniej uwagi, ponieważ są skupieni na grze. Jednak zapytani kilka tygodni później, mogą nazwać te firmy, ponieważ są one przechowywane w ich podświadomych wspomnieniach, co czyni je wysoce skutecznymi reklamami.

READ  Polska wieś omawia opłatę na rzecz policji | Wiadomości, sport, praca

Kasyna online lub operatorzy gier hazardowych zawsze byli blisko wydarzeń sportowych. W końcu zakłady sportowe nie mogą istnieć bez tych zawodów. Jednak branża rozwinęła się tak bardzo, że ponad połowa sponsorów angielskiej Premier League to firmy hazardowe.

W rezultacie widywanie nazwy kasyna na koszulkach graczy stało się powszechnym widokiem. Drużyny piłkarskie mają wielu innych sponsorów, ale z jakiegoś powodu kasyna online wydają się dominować tę działkę. Zobaczmy więc, dlaczego ci operatorzy gier i zakładów hazardowych sponsorują tak wiele zespołów. 

Dotarcie do grupy docelowej

Piłka nożna ma bardzo zróżnicowaną publiczność, jednak składa się głównie z mężczyzn w średnim wieku. To samo można powiedzieć o hazardzie, więc operatorzy kasyn i bukmacherzy naprawdę chcą, aby ich reklamy docierały do tej konkretnej grupy demograficznej. Innymi słowy, większość graczy kasyn online w Polsce i innych krajach, w których popularna jest piłka nożna, to mężczyźni w wieku około 30, 40 i 50 lat. W rezultacie operatorzy naprawdę chcą mieć pewność, że ich marka jest widoczna podczas meczów piłkarskich, aby stać się firmą godną zaufania.

Mecze są bardziej ekscytujące

Zakłady sportowe mogą uczynić każdą grę bardziej ekscytującą, a ludzie, którzy oglądają piłkę nożną, są bardziej skłonni do obstawiania zakładów. A najlepsze firmy bukmacherskie i kasynowe online oferują również opcje zakładów sportowych na żywo poprzez aplikacje mobilne na telefony komórkowe. Biorąc pod uwagę te opcje, użytkownicy mogą niemal natychmiast uzyskać dostęp do zakładów i wygranych. Ponadto mają zakłady na żywo, co sprawia, że oglądanie wydarzeń sportowych jest przyjemniejsze.

Zarządzanie klubami jest drogie

Należy zauważyć, że kasyna online nie są jedyną stroną czerpiącą korzyści z takiego sponsorowania. W rzeczywistości koszty operacyjne drużyn piłkarskich wzrosły w ostatnich latach, a uzyskanie takich umów jest często kluczowe dla ich sukcesu. Wprowadzanie nowych talentów, organizowanie wydarzeń, upewnianie się, że wszystko jest zgodne z protokołami bezpieczeństwa, a samo zarządzanie jest drogie. Wiąże się to z wieloma innymi kosztami, ponieważ piłka nożna stała się show-biznesem, a ludzie oczekują dodatkowej rozrywki podczas meczów.

READ  Dlaczego UE próbuje blokować przejście Polski w stronę czystej energetyki jądrowej?

Budowanie tożsamości marki

Rynek gier hazardowych online jest niezwykle konkurencyjny, a ponieważ jest to biznes cyfrowy, gracze są również bardzo ostrożni. Wiele osób zostało w przeszłości oszukanych przez nieuczciwe witryny i domyślnie nie ufa żadnej marce. Jednym z kluczowych elementów sukcesu jest więc świadomość marki i tożsamość, a sponsorowanie drużyn piłkarskich może pomóc kasynom online w tym obszarze. Operatorzy, którzy finansują duże wydarzenia, mają większą bazę użytkowników i ludzie nie muszą dwa razy zastanawiać się nad utworzeniem konta w tej witrynie.

Kolejną ważną częścią równania jest PR lub sposób identyfikacji tej marki. Wspierając zespoły, które wszyscy lubią, te kasyna online zyskują pozytywne skojarzenia. Jest to dla nich niezwykle ważne, zwłaszcza w obecnym klimacie. Hazard jest kontrowersyjnym tematem i często wiąże się z jego negatywnymi aspektami, więc zrobienie czegoś dobrego dla społeczności jest sposobem na przechylenie szali w innym kierunku.

Drużyny piłkarskie są sponsorowane przez największe światowe firmy. Ostatnio zaobserwowaliśmy wzrost liczby kasyn online i bukmacherów, które docierają do najlepszych drużyn piłkarskich i graczy na świecie, próbując sfinalizować umowę sponsorską. Na koniec przyjrzymy się trzem najbardziej znanym drużynom z trzech głównych lig europejskich, które są już sponsorowane przez kasyno online lub bukmachera. Są to:

  • Real Madryt;
  • Manchester United;
  • Juventus.