Koszt paliwa powoli wraca do normy po ostatnich podwyżkach, ale pozostaje znaczącym kosztem dla wszystkich kierowców.
Oszczędność paliwa i pieniędzy zwykle wiąże się z powolną i płynną jazdą, ale niektóre badania uniwersyteckie sugerują inaczej.
Budząc się do przyspieszenia, większość ludzi zakłada, że łagodne przyspieszanie przez dłuższy czas jest najbardziej oszczędną metodą.
Jednak badania przeprowadzone przez kilka uniwersytetów i badaczy sugerują, że najlepsze jest przyspieszenie bardziej agresywnie.
Wyszukiwanie zostało przeanalizowane przez Wybierz wypożyczalnię samochodów „Kiedy przyjrzymy się nauce stojącej za oszczędnością paliwa, okaże się, że jest to sprzeczne z oczekiwaniami większości ludzi” – powiedział Graham Conway, dyrektor generalny firmy.
„Gotowa zasada, że dłuższe rozpędzanie się nie zużywa mniej paliwa, ponieważ silnik będzie musiał zużywać paliwo przez dłuższy czas, niż gdybyś szybciej radził sobie z ruchem ulicznym”.
Jednak zauważył: „Pójście do piekła po skórę z dala od światła reflektorów z nogą na ziemi nie pomoże w oszczędności paliwa.
„Dążenie do uzyskania dwóch trzecich maksymalnego otwarcia przepustnicy przy jak najszybszym przejściu przez biegi jest zalecane przez wielu”.
Wszystkie badania wskazują, że ostatecznym celem jest osiągnięcie maksymalnej prędkości z najmniejszą liczbą okrążeń, aby zaoszczędzić tyle paliwa, ile chcesz.
Ale eksperci sugerują, że im szybciej osiągniesz tę prędkość przelotową, tym lepiej, utrzymując przy tym jak najniższe obroty.
Wygraj Volkswagena Transportera już od 89 pensów
Czytelnicy SUN mogą wygrać niesamowity VW Transporter plus 2000 funtów w gotówce za jedyne 89 pensów z ekskluzywną zniżką Sun!
Połączyliśmy siły z 7days Performance, aby zaoferować w tym tygodniu specjalną zniżkę na wygranie niesamowitego samochodu.
Z kodem SUN10 otrzymasz 10 pensów od zwykłej ceny 99 pensów.
Pełne warunki można znaleźć tutaj
Powiadomienie o treści komercyjnej: Otrzymanie oferty w tym artykule może skutkować płatnością na rzecz The Sun. 18+. Akceptacja regulaminu i warunków. Begambleaware.org
W 2015 roku eksperci z Uniwersytetu w Kairze rozważali zużycie paliwa, gdy hatchback Kia z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra był napędzany na trzy różne sposoby – „agresywny”, „naturalny” i „lekki”.
Odkryli, że „zużycie paliwa spada wraz ze wzrostem stopnia agresywności ze względu na fakt, że czas spędzony przez samochód podczas przyspieszania był krótszy”.
W ubiegłym roku do tego samego doszli eksperci z dwóch polskich uczelni – Politechniki Opolskiej i Politechniki Wrocławskiej. wnioski.
W badaniu przyjrzano się „intensywności przyspieszenia, zużyciu energii i efektywności jazdy pojazdu osobowego” przy użyciu Toyoty C-HR z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra.
Samochód przyspieszył z 20 mil na godzinę do 75 mil na godzinę i po raz kolejny naukowcy odkryli, że zwolnienie przepustnicy nie jest najlepszym sposobem na zwiększenie zużycia paliwa.
Przemawiając w 2005 roku, Mark Dougherty, profesor Uniwersytetu Dalarna, powiedział: „Na ogół nie wiadomo, kto prowadzi.
„Myślą, że sposobem na uzyskanie najlepszej oszczędności paliwa jest bardzo delikatne przyspieszenie, ale to dowodzi, że tak nie jest.
„Najlepszą rzeczą jest jechać szybko i zawrócić.
„Nie dawaj z siebie wszystkiego, co ma samochód, ale naciskaj, gdy chcesz zmienić bieg, może z dwiema trzecimi dostępnej mocy, i zmieniaj biegi stosunkowo szybko”.
„Certyfikowany guru kulinarny. Internetowy maniak. Miłośnik bekonu. Miłośnik telewizji. Zapalony pisarz. Gracz.”
More Stories
Najważniejsze Wyzwania i Trendy Gospodarcze 2025: Co Czeka Polską Ekonomię?
DogeCoin – Historia, Popularność i Znaczenie w Świecie Kryptowalut
GIP i KKR należą do firm chcących przejąć udziały w polskim oddziale Cellnex