Przedstawiciele Ukrainy i Polski odbyli dwustronne spotkanie w Warszawie z Ministerstwem Społeczności, Terytoriów i Rozwoju Infrastruktury Ukrainy w celu wypracowania rozwiązań mających na celu blokowanie granic obu krajów. zgłoszone 1 listopada.
Po dyskusji delegaci zgodzili się, co następuje:
- Otwarcie przejścia granicznego „Uhrynów – Dołhobyczuw” dla przejazdu pustych ciężarówek;
- Utworzenie odrębnych przepustek w systemie „eCherha” dla pustego ruchu na przejściach granicznych „Jahodyn – Dorohusk” i „Krakowiec – Korczowa”;
- Rozpoczęcie miesięcznej rejestracji pilotażowej w „eQueue” bezpośrednio przed przekroczeniem granicy na przejściu „Nyzhankovychi – Malhowice”.
Ministerstwo podało, że nie dyskutowano o zniesieniu lub rewizji ruchu bezwizowego tranzytowego UE–Ukraina, będącego jednym z głównych żądań polskich protestujących.
Tymczasem polscy przeciwnicy upierają się, że trasy „Uhrynów – Dołhobyczów” i „Nyzhankovychi – Malhowice” powinny obsługiwać wyłącznie transport zarejestrowany w UE.
Ukraina i UE uważają polskie żądania za niedopuszczalne i dyskryminujące wobec innych krajów, co potwierdziło 30 listopada niedawne spotkanie Platformy Koordynacyjnej Ukraina-Polska-UE (DG MOVE) – zauważyło ministerstwo.
Ministerstwo oświadczyło, że przygotowuje „decyzje strategiczne”, które pomogą rozwiązać konflikty graniczne i rozładować napięcia w ruchu drogowym.
Strategia rozbudowy punktów kontrolnych na Ukrainie obejmuje opracowanie planu działania mającego na celu rozbudowę już przygotowanych punktów kontrolnych na granicy ukraińsko-polskiej, poprawę przepustowości przejść granicznych w celu dostosowania ich do pomników ciężarówek towarowych oraz poprawę zdolności kontroli granicznej.
Tło blokady granicy dla polskich ciężarówek:
- 31 października podczas masowego protestu polskich kierowców ciężarówek grożono zamknięciem od 3 listopada wszystkich przejść granicznych między Polską a Ukrainą, co zapoczątkowało kryzys blokady granicy.
- 6 listopada kilkudziesięciu polskich kierowców ciężarówek zablokowało trzy przejścia graniczne z Ukrainą, rozbudowując je do czwartego. Polscy protestujący domagali się cofnięcia zezwoleń dla ukraińskich przewoźników, zaostrzenia unijnych wymogów transportowych, zakazu rejestracji firm spoza UE, dostępu wykwalifikowanych kierowców do ukraińskiego systemu Shlyak, wydzielenia kolejek granicznych dla samochodów unijnych w eCherha i wydzielenia pasów dla pustych pojazdów.
- 14 listopada rozmowy między Ukrainą a Polską na granicy obu krajów nie zakończyły strajku, a cztery dni później prawie 3000 ciężarówek zablokowało granicę polsko-ukraińską.
- Organizatorzy strajku polskich ciężarówek na granicy ukraińskiej byli blisko związani z Rosją i wspierali okupację Krymu przez Rosję.
- Konflikt pochłonął pierwszą ofiarę 22 listopada, kiedy 56-letni ukraiński kierowca ciężarówki zmarł, czekając na przekroczenie granicy z Ukrainą.
- 27 listopada Polska przedstawiła Ukrainie żądania przewoźników: egzekwowanie zezwoleń na prowadzenie działalności przez ukraińskie firmy z wyjątkiem przewozu towarów humanitarnych/wojskowych oraz zawieszenie i weryfikację licencji dla firm otwartych po wybuchu wojny na Ukrainie.
Powiązany:
„Totalny maniak jedzenia. Nerd zombie. Idol z przyszłości. Wichrzyciel. Badacz mediów społecznościowych”.
More Stories
10 spraw urzędowych, które załatwisz online z Profilem Zaufanym
Why InsFollowPro.com is the Best Place to Buy Instagram Likes
Jak obstawiać baseball u Rabona bukmacher